کد خبر 1079763
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
رضا داوری اردکانی

کانال تلگرامی ایبنا صحبت‌های دکتررضا داوری اردکانی استاد بازنشستهٔ گروه فلسفهٔ دانشگاه تهران را در رابطه با چرایی مقاومت برخی در شنیدن نقد به غرب را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایبنا صحبت‌های دکتررضا داوری اردکانی استاد بازنشستهٔ گروه فلسفهٔ دانشگاه تهران را در رابطه با چرایی مقاومت برخی در شنیدن نقد به غرب را منتشر کرد.

داوری اردکانی می‌گوید: اهل ایدئولوژی فلسفه را به استخدام سیاست درمی­‌آورند و این قبیل سوءاستفاده­‌ها نشانه ضعف فلسفه است و از درآمیختن سیاست با فلسفه نه سودی به سیاست می­‌رسد و نه فلسفه قوت می‌گیرد.

ما به هر جا بخواهیم برویم باید جایگاه کنونی خود را بشناسیم زیرا راه ما از اینجا شروع می‌­شود. من هم کوشیده‌­ام بدانم که در چه عالمی به سر می­‌بریم و اصول حاکم بر این جهان چیست. ما با تجدد سر و کار داریم. آیا می‌­توانیم در

این سر و کار داشتن بدون اینکه بدانیم تجدد چیست، آزادی عمل داشته باشیم؟ اگر من، غرب و تجدد و حتی علم را نقد کرده‌­ام به اقتضای وظیفه­‌­ام در تعاطی فلسفه بوده است. اما چون در کشور ما نقد وجود ندارد و معمولاً نقد با نزاع و جدال و دشمنی اشتباه می‌­شود، اگر کسی هم غرب را نقد کند چون کمتر می‌­دانند که نقد به معنی درک و شناخت است، آن را دشمنی تلقی می‌کنند. بخصوص اگر این نقد متوجه چیزهایی باشد که در ناخودآگاه گروه‌­هایی از مردم جای مقدسات را گرفته است و مقدس شمرده می‌­شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    2 0
    افرین احسنتم
  • شرقی IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    3 0
    ایران عزیز باید از شر مغزهای تربیت شده ی غرب نجات یابد.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    2 1
    جناب زیبا کلام گوشی رو وردارن لطفأ!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس