کد خبر 1079649
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
۲ راهکار کنترل بازار اجاره بها

کارشناس بازار مسکن در شرایط فعلی بازار ۲ راهکار را برای کنترل اجاره بهای مسکن پیشنهاد کرد.

به گزارش مشرق، احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن درباره روش‌های کنترل بازار اجاره بها اظهار کرد: دو راهکار در بحث کنترل بازار اجاره می‌تواند به این بخش کمک کند و این راهکارها به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود.

وی افزود: بستن مالیات بر خانه‌های خالی یکی از راهکارهای کوتاه مدت به شمار می‌رود که بیش از ۱۰ سال است که از سوی مسئولان به آن تاکید می‌شود و هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

۵ پیشنهاد برای حل معضل مسکن

فیلم/ روند بی‌حساب‌وکتاب قیمت مسکن!

کارشناس بازار مسکن تعداد خانه‌های خالی در کشور به قدری زیاد است که می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز بازار را برطرف کند و با اجرایی شدن طرح مالیات بر خانه‌های خالی تا حدودی می‌توان تقاضا در بازار را جوابگو بود.

در بلند مدت دولت باید ساخت خانه‌های استیجاری را در دستور کار قرار دهد به طوریکه خانه‌ها به افراد متقاضی تحویل داده شود و بعد از توانمند شدن به افراد دیگری داده می‌شود و این امر با حمایت دولت به واسطه ارائه تسهیلات و امکانات و تامین زمین میسر می‌شود.

مسکن مهر با وجود اشکالات فراوان یکی از راهکارهای موثر در تامین نیاز اقشار کم درآمد به شمار می‌رود که در بسیاری از کشورهای جهان نیز با حمایت دولت مسکن مورد نیاز اقشار خاص تامین می‌شود.

مسکن یکی از ۴ نیاز اولیه در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود همه‌ی کشورها طبق قوانین اساسی ملزم به تامین آن هستند و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

هر ساله با آغاز فصل جابه جایی مستاجران نگرانی از جهش قیمت‌ها بیشتر می‌شود و با توجه به ارتباط مستقیم بازار اجاره بها با قیمت مسکن این موضوع باعث آشفتگی متقاضیان بازار اجاره شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    2 0
    مسولین کشور کشور با بحران شدید مسکن روبرو شده است. اجاره مسکن چند برابر شده است. قیمت مسکن وحشتناک شده است. مردم تقاضای کنترل قیمت اجاره بها دارند و از سویی به صورت ضربتی اجاره ها و قیمت ها مهار کنید وگرنه با بحران روبرو خواهیم شد. مردم در تنگنا هستند. مجلس محترم رهبری قوه قضائیه اقدام کنید.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    2 0
    بدبخت شدیم رفت از مجلس جدید تقاضا مندیم که سریعتر قوانین مربوط به مالیات خانه خالی را تصویب کنند
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    هیچ امیدی به بهبود اوضاع تو هیچ حوزه ای نیست مردم دارند زجر میکشن ازین وضعیت تورم و گرانی
    • علیرضا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      0 0
      توراخدا فکری به حال اجاره نشین استان فارس (شیراز)بکنید ..خیلی افتضاح شده مردم چه گناهی کردن ..صاحب خونه ها رحم نمیکنن...لطفا هرچه زودتر بررسی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس