رهبرانقلاب رحلت امام نمایه

کهن‌ترین دست‌نوشتۀ حضرت امام خمینی(ره) که قدیمی‌ترین پیام مبارزاتی ایشان و نخستین سند مکتوب انقلاب است، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۲۳ در قم نوشته شده که هم‌اکنون در کتابخانه و موزۀ وزیری یزد نگهداری می‌شود.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) ظهر امروز در سخنرانی‌ای که به مناسبت سالگرد امام راحل(ره) ایراد فرمودند، به دست‌نوشته‌ای از امام خمینی(ره) اشاره کردند که نسخه اصل آن در کتابخانه وزیری یزد نگهداری می‌شود.

کهن‌ترین دست‌نوشتۀ حضرت امام خمینی(ره) که قدیمی‌ترین پیام مبارزاتی ایشان و نخستین سند مکتوب انقلاب است، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۲۳ در قم نوشته شده که هم‌اکنون در کتابخانه و موزۀ وزیری یزد، از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود و امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانات خود به این یادداشت اشاره کردند.

 رهبر انقلاب در سخنان امروز خود با اشاره به روحیه تحول خواهی امام خمینی(ره) فرمودند: ایشان از دوران جوانی یک انسان تحوّل‌خواه بودند که نشانه‌ی آن عبارت است از همان یادداشتی و نوشته‌ای که ایشان در دوران جوانی -‌تقریباً در دهه‌ی ۳۰ از عمرشان- در دفتر مرحوم وزیری‌یزدی نوشته‌اند که مرحوم وزیری عین آن نوشته را، دست‌خط ایشان را به من نشان دادند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    مشرق تصویر واضح نیست. مجددا مینوشتی بتونیم کامل بخونیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس