رهبرانقلاب رحلت امام نمایه

بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.

به گزارش مشرق، بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.

بر اساس این گزارش، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود در سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند: امام روحیه تحول خواهی و تحول انگیزی داشتند. در مورد ایجاد تحول نقش او فقط نقش یک استاد و معلم نبود بلکه نقش یک فرمانده در داخل عملیات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود. ایشان بزرگترین تحولات را در دوران خود ایجاد کردند.

ایشان همچنین تصریح کردند: روحیه تحول خواهی از دیرزمان در امام وجود داشته است و چیزی نبود که از آغاز نهضت اسلامی در سال ۴۱ در ایشان به وجود بیاید بلکه از دوران جوانی انسانی تحول خواه بودند که نشانه آن یادداشتی است که در دوران جوانی و در دهه ۳۰ در دفتر مرحوم یزدی وزیری نوشتند و در آن نوشته همه را به قیام الله دعوت کردند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی به دنبال داشت.

پس از آغاز سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، شبکه‌های خبری الجزیره مباشر، المنار، المیادین، الاتجاه، العالم و پرس تی‌وی به صورت زنده و مستقیم این سخنرانی را شبکه‌های الجزیره مباشر، المنار، المیادین، الاتجاه، العالم و پرس تی‌وی به صورت زنده سخنرانی رهبر انقلاب را پخش کردند تحت پوشش رسانه‌ای قرار دادند.

شبکه ruptly که بخشی از شبکه راشاتودی بوده و دفتر مرکزی آن در برلین آلمان است به طور زنده به پوشش سخنرانی مقام معظم پرداخت. این شبکه خبری اشاره کرده که مراسم امسال ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی با توجه به شرایط کرونا به صیدی برگزار می‌شود.

شبکه یوتیوپ نیز به صورت زنده در حال پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

بخش‌های مختلف شبکه بی بی سی نیز به پوشش بیانیان رهبر معظم انقلاب پرداختند و بخش فارسی آن در این رابطه نوشت: رهبر ایران در این سخنرانی به حادثه کشته شدن جورج فلوید در آمریکا اشاره کرد و گفت: مردم را می‌کشند و زبانشان هم دراز است. بعد از حقوق بشر دم می‌زنند. آن مرد سیاهی که کشته شد حقوق بشر نداشت؟ این جمله که الان معترضان می‌گویند نفس نمی‌توانم بکشم، جمله همه کسانی است که در جهان قربانی سیاست‌های آمریکا بوده‌اند.

به نوشته بی بی سی، آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه گفت: شعار نمی‌توانیم نفس بکشیم علاوه بر مردم آمریکا، شعار همه کسانی است که سال‌ها در جهان تحت فشار آمریکا بودند.

پایگاه «العهد» نیز بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) را در رأس اخبار امروز خود قرار داد.

العهد سخنان رهبر انقلاب درباره اعتراضات آمریکا را مورد توجه قرار داد این پایگاه لبنانی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اعتراضات آمریکا و همچنین ناکارآمدی واشنگتن در مبارزه با کرونا را مورد توجه قرار داد. العهد در پوشش بیانات رهبر انقلاب نوشت: «آیت الله خامنه‌ای گفتند که آمریکایی‌ها ملت خود را به قتل می‌رسانند و به خاطر جنایت‌هایی که مرتکب می‌شوند، عذرخواهی هم نمی کنند».

این پایگاه همچنین ادامه داد: رهبر عالی انقلاب اسلامی ایران نحوه مبارزه آمریکا با ویروس کرونا را ناکارآمد معرفی و اعلام کردند که این ناکارآمدی موجب شد تا آمریکا به دلیل شیوع کرونا بیش از دیگران متضرر شود.

شبکه المنار هم ضمن پوشش زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، به نقل از ایشان اعلام کرد: «امام خمینی (ره) به معنای واقعی کلمه امام تحول بودند». این شبکه همچنین اعلام کرد که آیت الله خامنه‌ای، آمریکایی‌ها را به دلیل ارتکاب جنایت علیه ملت خود محکوم کردند.

شبکه المیادین نیز بازتاب گسترده سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در رأس اولویت‌های خبری خود قرار داد. این شبکه به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اعلام کرد: «هر گونه تغییر و تحولی نیازمند پشتوانه فکری است. امام خمینی (ره) به ملت ایران عزت داد شبکه المیادین به نقل از مقام معظم رهبری اعلام کرد: «امام خمینی (ره) به ملت ایران عزت داد»».

در همین حال، شبکه قطری الجزیره نیز سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد. این شبکه به نقل از مقام معظم رهبری اعلام کرد: «ایران هم اکنون در جهان جایگاهی با اعتبار در زمینه صنایع دفاعی دارد».

افزون بر این، بیانات مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در رسانه عراقی الاتجاه نیز بازتاب داشت. این رسانه عراقی به انتشار بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص توانمندی دفاعی ایران پرداخت. الاتجاه به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: «ایران هم اکنون در جهان جایگاهی با اعتبار در زمینه صنایع دفاعی دارد».

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    12 3
    سران آمريكا و اسراييل و انگليس وفرانسه بايد محاكمه شوند هيچ شري در دنيا نيست الا به دست اين كشورها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس