کد خبر 1079483
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
فیفا

پروتکل سلامت فیفا در حالی که دفعات انجام تست کرونا قبل از شروع مسابقات را تعیین کرده، اما در مورد تعداد تست‌های کرونا پس از آغاز مجدد مسابقات با ابهام روبه‌رو است!

به گزارش مشرق، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به تازگی پروتکلی را برای از سرگیری رقابت‌های فوتبال در دوران کرونا تهیه کرده که توسط مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران (ایفمارک) ترجمه شده است و این درحالی است که نسخه اصلی آن در سایت فیفا وجود ندارد و به نظر می‌رسد به صورت اختصاصی در اختیار فدراسیون‌های فوتبال دنیا قرار گرفته است.

در پروتکل سلامت فیفا آمده است که تمامی بازیکنانی که به فوتبال حرفه‌ای باز می‌گردند باید از نظر بیماری کووید ۱۹ تست شوند تا احساس ایمن بودن، اعتماد به نفس روانی آن‌ها در تیم و محیط اطراف ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد فیفا به AFC برای تعویق انتخابی جام جهانی

نکته مهم اما در مورد تعداد تست‌های کرونا قبل از شروع مسابقات یعنی هم‌زمان با از سرگیری مجدد تمرینات و نیز دفعات انجام تست‌های کرونا پس از شروع مسابقات است. فیفا هرچند تعداد تست‌های کرونا قبل از شروع مسابقات را مشخص کرده اما در مورد تست‌های کرونا پس از شروع مجدد مسابقات حرفی به میان نیاورده است.

در این پروتکل آمده است اولین تست ۷۲ ساعت قبل از شروع فعالیت‌های فوتبالی گرفته می‌شود تا از حضور افراد منفی کاذب (حامل‌های بدون علامت ویروس) جلوگیری شود، هم‌چنین آزمایش دوم قبل از شروع اولین تمرین انجام می‌شود.

تنها اشاره فدراسیون جهانی فوتبال فیفا به انجام تست‌های کرونا پس از شروع مجدد مسابقات این است که «در آینده آزمایشات منظم (احتمالا تست پی سی آر و آنتی بادی) بخشی از تمرینات گروهی، مسافرت و مسابقه خواهد بود.

فیفا هرچند تعداد تست‌های کرونا پس از شروع مجدد مسابقات را اعلام نکرده که این مساله طی چند روز اخیر به یکی از چالش‌های فوتبال ایران در سطح لیگ برتر تبدیل شده بود چرا که ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش ایران بر اساس راهنمای مبارزه با کووید ۱۹(کرونا ویروس) فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط لیگ فوتبال اعلام کرد: انجام تست در زمان مسابقات باید در فاصله زمانی هر پنج روز یک بار انجام شود، مساله ای که نشان می‌دهد با توجه به این که اعلام شده است ۹ هفته پایانی لیگ برتر در ۴۵ روز برگزار خواهد شد بنابراین دوره زمانی انجام مسابقات لیگ برتر و انجام تست برابر است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس