کد خبر 1079369
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
حسن غفاری

رئیس پیشین کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال با اشاره به مخالفت فیفا با پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: وزارت ورزش می‌خواهد کنترل فوتبال را در اختیار داشته باشد.

به گزارش مشرق، حسن غفاری درباره ایرادات فیفا به پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: من در جریان جزئیات ایراداتی که فدراسیون جهانی گرفته است نیستم اما بدون شک روی دو موضوع مهم، تاکید دارند که فدراسیون هم فعلاً به آن تن نمی‌دهد.

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: تغییر اساسنامه کار اصلاً سختی نیست. می‌توان در عرض یک هفته این کار را انجام داد. چون کلیاتی دارد که باید آن را رعایت کرد و در جزئیات هم نیازی به زمان زیاد هم نیست. می‌توانند ابهامات فیفا را یک هفته‌ای برطرف کنند.

رئیس پیشین کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال تاکید کرد: فدراسیون جهانی فوتبال نمی‌خواهد دولتی‌ها نقشی در مجمع فدراسیون فوتبال داشته باشند. آن‌وقت در کشورمان وزیر ورزش و معاون او صاحب رای هستند. واضح است که فیفا ایراد می‌گیرد چون نه تنها عضو هستند بلکه ریاست مجمع را نیز بر عهده دارند. قطعاً نباید اشخاص دولتی در فدراسیون فوتبال تاثیری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

براتی: خطر تعلیق فدراسیون فوتبال را تهدید نمی‌کند

وی در پاسخ به اینکه آیا وزارت ورزش می‌خواهد رئیس «بله قربان گو» به فدراسیون بیاورد؟ اذعان داشت: بله همینطور است. فیفا هم مقابل چنین چیزی ایستاده است و نمی‌گذارد بله قربان گویی که وزارتخانه تعیین می‌کند به فدراسیون بیاید.

غفاری افزود: علاوه بر این موضوع، فیفا اصرار دارد کمیته‌های زیر مجموعه فدراسیون نظیر اخلاق و استیناف نیز استقلال کامل داشته باشند.

رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال یادآور شد: وزارت ورزش می‌خواهد کنترل فوتبال را داشته باشد. وزارت دنبال چنین برنامه‌ای است تا هر وقت خواستند اعمال نظر کنند.

وی راجع به پیشنهاد شفاهی فدراسیون نشینان برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا تصریح کرد: به هیچ وجه امکان ندارد. وقتی تیم ملی آلمان به ایران آمد نتوانستیم نور کافی را برای فیلمبرداران شبکه آلمانی فراهم کنیم. مجبور به خرید تجهیزات شدیم تا آن بازی برگزار شود. وزیر به جای نشست چندساعته در مجمع فدراسیون فوتبال دنبال زیرساخت‌های کافی برای گسترش ورزش و فوتبال باشد. چطور می‌توانیم با چنین امکاناتی مدعی میزبانی شویم؟ هیچ ورزشگاهی در کشورهای عربی را پیدا نمی‌کنید که ورزشگاه‌هایشان غیر استاندارد باشد. آن‌وقت فدراسیون ایران مدعی میزبانی جام ملت‌های فوتبال است که چنین چیزی محال است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس