کد خبر 1079292
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
اعتراضات آمریکا

کانال تلگرامی عصر هوشمندی در واکنش به تظاهرات مردم امریکا و الگو سازی هالیوودی مطلبی را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصر هوشمندی در واکنش به تظاهرات مردم امریکا نوشت: جوکر سرخورده بود و مفلوک؛ خسته و ناامید در انتهای بن‌بست جامعه‌ای که هیچ راه گریزی برای او به‌جای نگذاشته بود. هیچ‌کس جوکر را جدی نمی‌گرفت و همه‌چیز و همه‌کس؛ از مادرش گرفته تا دوستانش در گروه دلقک‌هایی که در آن کار می‌کرد، به وجود آمده بودند تا بر نگون‌بختی‌های او اضافه کنند.

جوکر وقتی در برابر این مسئله قرار گرفت راه حل را در شورش یافت و جنایت. و این‌طور بود که این موجود آرام بی‌آزار، تبدیل شد به جنایت‌کاری بزرگ که بسیاری از همشهری‌هایش را با خود همراه ساخت و شد نماد شورش علیه همه‌چیز.

جوکر قرار بود الگویی باشد برای ایجاد یک جریان اعتراضی به همه‌چیز در جهانِ به‌زعم آمریکایی‌ها سوم و پیرامون. جوکر را هالیوود به جهان عرضه کرد. البته با یک طراحی قبلی ما اول، دوم جوکر را دیدیم. اول جوکر را در شوالیه تاریکی دیدیم که رو به روی بتمن؛ این نماد نظام سرمایه‌داری ایستاد. جوکر را دیدیم که در این تقابل حرف از حقیقتی می‌زد که به‌وضوح غلط بود. جوکر را دیدیم که اگر در گاتهام؛ این نماد آمریکای امروز قیام کند محکوم به شکست است در برابر سیستمی که هرچند ناعدالتی هایی در خود دارد، اما کلیتش به‌درستی بناشده و مردمش می‌خواهند که آن را به کمک ابرقهرمانانشان حفظ کنند.

بعد از این بود که ما اولِ جوکر را دیدیم. جوکری را دیدیم که در سال‌های دورتر شخصیتش شکل گرفت و شورش در شهر را آموزش داد. جوکر دوم شد الگوی از بین بردن نظم اجتماعی و براندازی در بسیاری از کشورهای به قول آمریکایی‌های خودمحور بین، پیرامون و جوکر اول شد سرنوشت شورش در مهد تمدن غرب.

حالا اما چاه‌کن ته چاه مانده است. هیمنه جهانی که هالیوود از آمریکا ساخته شده بود با صدای کم‌رمق جرج فلویدها زیر فشار خفه‌کننده چکمه‌های کاپیتالیسم نابود شده و شورش در شهر به راه افتاده است.

این بار جمعه نیست، تهران و بغداد و لبنان هم نیست. این بار هر روز است و میشیگان است و واشنگتن دی سی است. جوکرها علیه آمریکا شورش کرده‌اند، اما آیا بتمنی هست که جلوی آن‌ها بایستد؟
نکته:
از منظر سواد رسانه‌ای یکی از نکات مهمی که در آثار داستانی به‌ویژه سینمایی باید تحلیل شود، راه‌حل‌هایی است که داستان برای مسئله‌ای که طرح کرده آموزش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    32 6
    امریکایی ها انقدر برای مردم جهان چاه کنده اند و موجبات بد بختی ملت های زیادی را فراهم کرده اند و باید اماده فروپاشی شوند تا سنت الهی جاری و ساری شود
  • تنبل IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    حضرت پیامبر اکرم فرموده : فقر از در وارد بشود دین از پنجره خارج میشود . اقتصاد را جدی بگیرید . بانک ها را مهار کنید . به اژدهایی تبدیل شده اند که کل نظام را به خطر انداخته اند . یکی از علل بزرگ تورم رفتار ربوی بانک هاست ک هر روز حریص تر میشوند . عذر میخوام که بی پرده پوشی نظر دادم .
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    10 0
    مرگ بر آمریکاها کار خودشو کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس