کد خبر 1079143
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
وزیر بهداشت نمکی نمایه

وزیر بهداشت با بیان اینکه و ویروس کرونا نه با گرما مهار شد و نه به‌سمت آرامش رفت، گفت: بارها از مردم درخواست کرده‌ایم که وضعیت ویروس کرونا را عادی‌ ندانند.

به گزارش مشرق، دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه کمیته علمی سیاست‌گذاری بیماری کووید19 در جمع خبرنگاران گفت: از زمانی که شنیدیم در چین یک ویروس پیدا شده است یک کمیته علمی بسیار برجسته را تعیین کردیم و معاون درمان و پژوهشی و خود بنده از اعضای این کمیته بودیم و کمیته‌ای که امروز در حضورشان بودیم یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها را در مدیریت بیماری کرونا ایفا کردند.

وی افزود: حدود 130 گروه در کل کشور کار تحقیقاتی انجام دادند و پروتکل‌های تشخیصی و درمانی و بازتوانی بیماران را نوشتند و با همت این عزیزان می‌توانیم امروز بگوییم در دنیا صاحب یک مدل هستیم.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: در برخی کشورهای پیشرفته که به‌عنوان ابرقدرت در دنیا مطرح‌اند راننده آمبولانس دو شیفت عوض می‌شد اما بیمار هنوز توی آمبولانس مانده بود؛ اما کاری که همکاران بنده کردند این بود که علاوه بر ایجاد تخت و پروتکل‌های درمانی مناسب توانستند در شرایط تحریمی با حداقل هزینه بیماران را مداوا کنند و در جهان یکی از بالاترین بهبودیافتگان را داریم.

نمکی با بیان اینکه بارها از مردم درخواست کرده‌ایم که وضعیت ویروس کرونا را عادی‌ ندانند خاطرنشان کرد: شرایط عادی نیست و ویروس نه با گرما مهار شد و نه به‌سمت آرامش رفت؛ آن‌چه در گیلان و قم از ویروس کرونا دیدیم الآن در استان‌های گرم و جنوبی مشاهده می‌کنیم که جوانان و افراد مسن را نیز گرفتار می‌کند.

وی افزود: احساس می‌کنم مردم عزیزی که در روزهای دیگر مانند سیزده‌بدر به ما کمک کردند و در خانه ماندند الآن اوضاع را عادی انگاشته‌اند. خواهشم از مردم و مسئولین این است که این را باور کنند که ویروس کووید19 در کشور فعال و در حال گردش از اقلیمی به اقلیم دیگر است و ممکن است دوباره ما را گرفتار کند.

وزیر بهداشت متذکر شد: این افتخاری را که ما در عرصه بین‌المللی کسب کرده‌ایم به یک معضل بد تبدیل نکنند زیرا پرسنل بیمارستان‌های ما و همکاران من روزهای سختی گذرانده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    13 2
    مردمو خر گیر آوردین. گیرم که آمارهاتون درست. هرم سنی جمعیت ایران با کشورهای ایتالیا اسپانیا بریتانیا ژاپن آمریکا یکی هست؟ اگر هرم سنی اونها رو داشتیم الان تو کشور ارقام فوتی چند صد هزار داشتیم چرا حرف مفت می زنید گفتن بخشی از واقعیت و پنهان کردن بخش دیگر.
    • سعید IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
      2 3
      ربط هرم سنی و میزان مرگ و میر را توضیح میدی؟!
  • ugly IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    15 2
    یاد نامه ای که ایشون به رهبری زدند و گفتند تو مهار کرونا دنیارو شگفت زده میکنیم افتادم... اسپانیا امروز روز بدون کشته داشت با اون همه اخبار تحقیر امیز که شما علیه اش داشتید.
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
      2 2
      دهنتو ببند گاو باز اسپانیا پرست.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    2 0
    پروتکل این 130 گروه تحقیقاتی چه فرقی با همه پروتکل های دنیا دارد؟ حتما در پائیز با موج گسترده ای از مرگ بیماران زمینه ای بواسطه ابتلا به کرونا و انفلونرا خواهیم بود. اکنون فرصتی برای اموزش سریع افراد جوان برای مراقبت از بیماران زمینه ای است ونیز فرصتی برای کاهش شدت بیماران زمینه است. در غیر این صورت فقط شانه خالی کردن از مسئولیت در پائیز قابل قبول نیست . فرار از واقعیت و فقط گفتن مردم رعایت نمایند چاره کار نیست.
  • فرهنگی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    3 3
    طبق نقشه ای که نرم افزار ماسک منتشر میکنه میتونیم تحلیل کنیم بیماری درسته در جاهای گرم بیشتر شده ولی دقت کنید در نقشه استان های گرم و شرجی که رطوبت بالاست یا استان هاییکه هنوز سردتر هستند استان یزد با گرمای بالا در حال تبدیل شدن به سفید هست پس گرما تاثیر داره ولی استان های جنوبی رطوبت دارند و شرجی هستند همین جوری هر سال مشکلات تنفسی داشتند و این در برابر کرونا شدت گرفته
    • علی احمدی IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      3 0
      شاید وجود گرد و خاک های چندین ساله در اون استان ها هم تاثیرگذار بوده.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    1 0
    ما منتظر بودیم طبق وعده وزیر خرداد ماه مهار بشه ویا حداقل روند ابتلا نزولی بشه ولی مثل بقیه کارهای معمول کشور وعده ها دروغ بود و اینم به سایر معضلات لاینحل ملت درکنار هزینه بالای دارو و درمان و..پیوست فقط خدا باید نجاتمون بده
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    اقای دکتر نمکی کرونا بز رگ از کنارت بردار مشکل حله اون اقای زنگ انشارا میگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس