کد خبر 1078872
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰
بابونه

بابونه با نام «داروخانه گیاهی» مشهور است، زیرا این گل برای سیستم عصبی و دستگاه گوارش و دستگاه کلیوی و دفع ادرار و پوست و مو و... مناسب است.

به گزارش مشرق، دکتر داود بخشی، با اشاره به خواص دارویی گل بابونه، اظهار کرد: بابونه از گیاهانی است که در همه جای دنیا به طور وسیع و خودرو رشد می‌کند و همه با خواص بسیار زیاد آن آشنا هستند.

وی با بیان اینکه بابونه به واسطه گل‌های بسیار زیبا یک گل زینتی هم محسوب می‌شود، تصریح کرد: بابونه یک گیاه خوراکی است و در بهار تا اوایل تابستان گل دهی دارد و در شرایط مختلف آب و هوایی رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تاثیر ضد باکتریایی ترکیب چند گیاه دارویی

عضو هیئت علمی گروه باغبانی دانشگاه گیلان، گل‌های بابونه را قابل برداشت در هر فصل سال دانست و عنوان کرد: بابونه به دو شکل لوله‌ای و زبانه‌ای برداشت می‌شود و زمان برداشت آن به خاطر نوع خواص و ترکیبات دارویی آن متفاوت است.

این متخصص گیاهان دارویی ادامه داد: برای برداشت بابونه، گل را به صورت کامل از گیاه جدا می‌کنند که مناسب برای دم کردنی است و عمده خواص آن در دو بخش اصلی تشکیل دهنده گل وجود دارد.

بخشی، خواص دارویی گل بابونه را شناخته شده دانست و عنوان کرد: بابونه با نام «داروخانه گیاهی» مشهور است، زیرا این گل برای سیستم عصبی و دستگاه گوارش و دستگاه کلیوی و دفع ادرار و پوست و مو و... مناسب است و می‌تواند برای بر هم کنش و همکاری اندام‌های داخلی بدن مفید باشد.

وی گل بابونه را یکی از معجزات طبیعت دانست و اضافه کرد: بابونه برای هر بخش بدن ترکیبات مفید و موثر دارد و شکل اصلی مصرف آن مانند سایر گیاهان دارویی به صورت دم کردنی است؛ البته بابونه به صورت خالص و تنها و هم در ترکیب با سایر گیاهان قابل مصرف است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه برای بهره مندی از خواص بابونه می‌توان از شکل‌های دیگر آن استفاده کرد، گفت: شکل‌های مختلف بابونه دارای طیف وسیعی از خواص است و گل‌های خشک بابونه، عرق بابونه و یا فرآورده‌های دارویی آن در دسترس است.

وی یکی از کاربردهای اصلی بابونه را کاهش التهاب پوست دانست و متذکر شد: مالیدن عصاره بابونه به پوست که از دم کردن این گل در آب به دست می‌آید، بسیار مفید است. مصرف دم کردنی بابونه نیز به بدن آرامش می‌بخشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس