لیز گراندی

هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن گفت: ۷۵ درصد از برنامه‌های امدادرسانی سازمان ملل در این کشور با خطر بسته شدن روبه‌رو هستند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری روسیاالیوم، سازمان ملل بار دیگر درباره عواقب فاجعه‌بار ویروس کرونا در یمن هشدار داد و اعلام کرد که به احتمال زیاد ۷۵ درصد از برنامه‌های امدادرسانی این سازمان طی چند هفته آینده در یمن تعطیل شوند.

«لیز گراندی» هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن شامگاه جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ویروس کرونا بدون هیچ مانع یا چیزی که باعث کاهش آن شود در حال شیوع در سراسر یمن است.

بیشتر بخوانید:

گلوله‌باران روستای یمنی توسط آل سعود

وی تاکید کرد: یک تراژدی در یمن ایجاد خواهد شد.

گراندی ادامه داد: غیر ممکن است بتوان آمار واقعی مبتلایان به کووید ۱۹ را در یمن شناسایی کرد زیرا این کشور قدرت کافی برای انجام معاینه‌ها و آزمایش‌های لازم را ندارد.

وی افزود، آن چیزی که ما می‌دانیم این است که بیمارستان‌ها با کمبود شدید تجهیزات روبرو هستند.

هماهنگ‌کننده سازمان ملل در یمن تاکید کرد که گزارش‌های رسیده از بخش مراقبت‌های ویژه در یمن نشان می‌دهد که حدود ۲۰ درصد از کل مبتلایان به کرونا در یمن جان خود را از دست داده‌اند  این در حالی است که متوسط جان‌باختگان کرونا در جهان فقط ۷ درصد است.

گراندی گفت که سازمان ملل با کمبود بودجه موردنظر برای کمک به یمن برای مهار این بحران روبروست و هشدار داد که اگر اقدام بیشتری برای مهار و کنترل این ویروس در یمن انجام نشود، کووید ۱۹ سراسر یمن را فرا خواهد گرفت.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد: ۳۰ مورد از چهل برنامه امدادرسانی سازمان ملل در یمن طی هفته‌های آتی با خطر بسته شدن روبه‌رو می‌شوند.

 وی گفت: آژانس‌های بین‌المللی  یک هفته پس از ثبت اولین مورد مبتلا به این ویروس در یمن، مجبور شدند پرداخت امتیازهای مادی به حدود ده هزار کارمند بهداشت در یمن را به حالت تعلیق درآورند.

گراندی همچنین اعلام کرد: آژانس‌های امدادرسانی بین‌المللی در کنفرانس کشورهای کمک‌کننده به یمن که قرار است طی روزهای آتی برگزار شود، از این کشورها می‌خواهند که مبلغی به ارزش ۲.۴۱ میلیارد دلار برای ادامه فعالیت ‌های اساسی این آژانس‌ها در یمن از جمله مبارزه با بی کرونا اختصاص دهند.

طبق اعلام رسمی تاکنون ۲۸۳ نفر در یمن به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۶۵ نفر جان خود را از دست دادند.

یمن به دلیل تحمیل جنگ ۵ ساله از سوی ائتلاف سعودی علیه یمن و در نتیجه آن بسته شدن نیمی از مراکز پزشکی این کشور از وخامت شدید اوضاع در بخش بهداشت خود رنج می‌برد و همین امر بسیاری از مردم را در معرض بیماری‌های واگیردار از جمله کرونا داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    انشالله همین کرونا کمر شیطان بزرگ و اراذل و اوباشش رو بشکنه که تا حالاش خوب پیش رفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس