کد خبر 1078085
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
اعتراضات آمریکا

در جریان ناآرامی‌های اخیر در شهرهای مختلف آمریکا در واکنش به نژادپرستی پلیس این کشور در قتل شهروند سیاه‌پوست، یک افسر پلیس کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری سی ان ان، در جریان ناآرامی‌های اخیر در شهرهای مختلف آمریکا، یک مامور پلیس این کشور در جریان تیراندازی‌ها کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

واکنش اوباما به قتل یک سیاه‌پوست توسط پلیس

در ناآرامی‌های روزهای اخیر در شهرهای مختلف آمریکا، که در اعتراض به مرگ یک مرد سیاه‌پوست به دست یک افسر پلیس صورت گرفت، یک مامور پلیس در شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا کشته و یک مامور دیگر نیز زخمی شد.

بنا به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، بیش از ۷ هزار تن در شهر اوکلند در تظاهراتی برای اعلام خشم و انزجار خود نسبت به مرگ جورج فلوید به خیابان‌ها آمدند.

با گذشت چند روز از قتل جورج، فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکا، به دست پلیس در شهر «مینیاپولیس»، ایالت‌ها مختلف این کشور شاهد تظاهرات اعتراضی نسبت به رفتار نژادپرستانه پلیس است.

معترضان در اعتراضات خود به خشونت پلیس علیه این شهروند که روز دوشنبه هنگام بازداشت کشته شد، پنجشنبه شب به یک کلانتری در شمال شهر مینیاپولیس حمله کردند. گروهی از تظاهرکنندگان در جریان این حمله ساختمان کلانتری ناحیه سوم مینیاپولیس را به آتش کشیدند.

در همین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پنجشنبه شب به دنبال حمله معترضان به یکی از کلانتری‌های مینیاپولیس و بروز درگیری بین تظاهرکنندگان و ماموران پلیس با انتشار دو توئیت از آمادگی ارتش و گارد ملی آمریکا برای برقراری آرامش و مقابله با «اراذل و اوباش» (!) سخن گفت.

ترامپ در انتهای دومین توئیت خود نوشت: «وقتی غارتگری شروع می‌شود تیراندازی هم آغاز می‌شود.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    7 1
    ترامپ در انتهای دومین توئیت خود نوشت: «وقتی غارتگری شروع می‌شود تیراندازی هم آغاز می‌شود.»// قابل توجه کلیه دولتهای جهان بمحض مشاهده غارتگری امریکا از کشورتون اعم از معادن و نفت و گاز و شیلات... شروع کنید به تیراندازی بهشون. خخخ بابا خود ترامپ گفت باور کن به جان جان افه کنه ای
    • IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      3 1
      خدا حفظت کنه هرجا که هستی بسیار سنجیده بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    2 1
    مرگ بر ترامپ و پلیس نژادپرست آمریکا
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    2 1
    خدا را شکر ی پلیس نژاد پرست رو کشتن،نکنه ی وقت پلیسه هم سیاه پوست باشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس