عباس آخوندی نمایه

"عباس آخوندی" به تازگی در حالی با اشاره به قتل رومینا مدعی زوال تمدنی در ایران شده که به نظر می‌رسد از عوامل فروپاشی؛ گرانی چند صد درصدی مسکن و سرپناه است نه یک پرونده جنایی!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

حجاریان: بنا بود عده‌ای از فرماندهان سپاه مجازات شوند!

سعید حجاریان، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی طی یادداشتی با عنوان "فرد افکنی" که در یک وبگاه اصلاح‌طلب منتشر شد، اینطور ادعا کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث برخورد با فساد و استفاده از فرصت‌ها دچار تسویف یا همان به تأخیراندازی شده است!

او در این یادداشت همچنین با کنایه از این می‌گوید که شاه هم دچار تسویف بود.

حجاریان در لابه‌لای نوشتار خود و در اشاره به مصادیق تأخیرافکنی فوق‌الاشاره می‌نویسد: نمونه دیگر مسئله جنگ است. در جنگ ایران و عراق، در همان روزهای نخست ضعف‌های بعضی از فرماندهان جنگ مشهود بود اما علاج را به بعد موکول کردیم تا حدی که در خاتمه جنگ گفته شد، بنا بود عده‌ای از فرماندهان سپاه محاکمه و مجازات شوند. علاوه بر این شاهد هستیم در سالیان اخیر، شماری از این افراد عهده‌دار بازخوانی تاریخ‌ جنگ شده‌اند و به‌راحتی از خطاهای استراتژیک و تعداد شهدا سخن می‌گویند بی‌آنکه فرد یا نهادی از اهمال‌کاری آن‌ها پرسش کند.

حجاریان در بخش دیگری از همین یادداشت تأکید می‌کند: در دوران جنگ ایران و عراق نیز فرصت‌هایی برای تغییر معادلات جنگ پیش روی کشور بود اما جدال‌های بیهوده، اختلاف‌نظرها و پافشاری بر شعارهایی از جمله «جنگ جنگ تا یک پیروزی بزرگ»، «جنگ جنگ تا رفع فتنه از جهان» و… پایان جنگ را به تعویق انداخت و خسارت‌ها را تشدید کرد تا جایی که فرمانده جنگ در نامه‌ای‌ به امام خمینی گفت، مسئله جنگ با تمهید تجهیزات فراوان مرتفع می‌شود؛ از بالگرد و هواپیمای نظامی تا بمب اتم! و در اینجا نیز تسویف، نوشیدن جام زهر را به‌دنبال داشت. +

*حجاریان در این یادداشت تقلا می‌کند با یک تیر، دو نشان بزند و ضمن ایراد اتهام تسویف علیه نظام جمهوری اسلامی؛ کنایه‌ای هم به فرماندهان سپاه بزند.

در بحث تسویف و فساد اتهام او وارد نیست چون فساد از آنجا که یک عمل نفسانی است، حتی در حکومت امام معصوم(ع) نیز وجود دارد و نمی‌شود به بهانه وقوع چند پرونده فساد؛ نظام حکومتی را به تعلل متهم کرد.

جالب آنکه اتفاقا اکنون وقت تشویق و تمجید از حکومتی است که نشان داده طی 41 سال گذشته هرگز اهل سازش با فساد نبوده و با مفسدین در هر سطح و میزانی برخورد کرده است.

می‌توان در این زمینه به دولت ماکرون در فرانسه اشاره کرد که مصوبات مفسده‌انگیزی مثل کاهش مالیات ثروتمندان و افزایش مالیات ضعفا را عملی می‌کند و تمام هیئت حاکمه کشور نیز با چنین فساد سیستماتیکی موافقت دارند!

اما اظهر من الشّمس است که در نظام جمهوری اسلامی ایران با این مقولات مواجه نیستیم و رویه‌ای که وجود دارد؛ اتفاقا برخورد افتخارآمیز با فساد است.

در بحث ادعای اتهام علیه برخی فرماندهان سپاه نیز اولا حجاریان نگفته که چه کسی در پایان جنگ گفته فرماندهان سپاه باید محاکمه شوند! ثانیا او از کدام تخلف اثبات شده سخن می‌گوید؟! چون اشتباه جزئی از نبرد است اما تخلف مصداقی از جاسوسی است و غیره. و ثالثا این مقوله یکی از آرزوهای برخی رجال چپ و اجداد آنها بوده است که به هر نحوی از انحاء؛ از مفهوم برساخته تخلف فرماندهان جنگ سخن بگویند و حتی پای کسانی از آنها را به زندان باز کنند!

کما اینکه سردار فضلی، نیز زمانی در یک مصاحبه پیرامون مفهومی با عنوان "سناریویی برای شکستن رزمنده‌ها" نیز صحبت کرده است.[1]

این تقلا را می‌توان با طرح انجام شده در دهه هفتاد برای شکست وزارت اطلاعات و ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای همسان دانست.

برخی محافل تحلیلی معتقدند سعید حجاریان و اذناب او در تدارک "فتنه اقتصادی" و خیابانی کردن سیاست در کشور هستند که یکی از اضلاع این تدارک؛ به ضعف کشاندن نیروها و نهادهای امین کشور و نیز ملکوک کردن کارنامه‌های مطلوب در نظام اسلامی است.

***

هشدار "عباس آخوندی" برای یک اتفاق خون‌بار

گرانی مسکن یا قتل رومینا؛ کدامیک تهدید تمدنی است؟

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در دولت رئیس‌جمهور روحانی؛ طی یادداشتی که با عنوان "رومینا؛ تلنگری به دوستداران ایران" در شماره شنبه گذشته روزنامه همشهری منتشر کرد، نوشت: فرزندکشی، آن هم دخترکشی را خرد و سبک نگیریم. این نشان از جامعه‌ای دارد که در آن تعصب و جهل جای عشق و اخلاق  و خرد نشسته است؛ جامعه‌ای که گفت‌وگویی در آن صورت نمی‌گیرد و به‌جای آن ستیز ستوده می‌شود، دوست داشتن در آن جایی ندارد و به‌جای آن خشونت، ارزش تلقی می‌شود و جوان‌های آن یا رؤیایی ندارند یا اگر دارند رؤیای گریز و نه تغییر است. بسیار باید تأسف خورد که چنین اتفاق‌هایی درون یک حوزه تمدنی چندهزار ساله صورت می‌گیرد.

او می‌افزاید: باید از خود بپرسیم که آیا ما در حال تجربه زوال یک تمدن هستیم؟ به‌گفته جبران خلیل جبران برای انهدام یک تمدن ۳چیز کافی است: اول خانواده، دوم نظام آموزشی و سوم الگوها. برای اولی منزلت زن را باید شکست، برای دومی منزلت معلم و برای سومی منزلت دانشمندان و اسطوره‌ها و... و شوربختانه هر سه با هم در حوزه تمدنی ما چه اسلامی و چه ایرانی در حال وقوع هستند!

آخوندی در بخش دیگری از این یادداشت تصریح می‌کند: این وضعیت کشنده است. باشد که اندیشمندان و سیاست ورزان حوزه تمدنی ایران تکانی بخورند، به‌خود بیایند و بدانند که فروپاشی تمدن‌ها بسیار خون‌ریز خواهد بود.[2]

*باید تأکید کرد که عباس آخوندی در دوران مدیریت خود در وزارت مسکن با عدم نظارت بر بازار مسکن که منجر به گرانی چند صد درصدی مسکن شد؛ عملا هر سه مولفه مورد اشاره خلیل جبران یعنی خانواده، نظام آموزشی و الگوها را مورد هجوم قرار داد.

چه اگر سرپناهی نباشد؛ خانواده هم نیست، نظام آموزشی با خلل مواجه است و الگوها نیز دستخوش ریشخند قرار می‌گیرند.

مویه‌های این فرد برای پرونده رومینا هم در حالی است که این پرونده یک اتفاق است نه یک رویه و طبیعتا هیچ عاقلی در هیچ کشوری حاضر نیست به یک اتفاق، قید رویه الصاق کند و تا آنجا پیش برود که حتی هشدار فروپاشی تمدنی بدهد!

مع‌الوصف باید دانست که دوستان آخوندی؛ مدت‌هاست درباره یک رخداد خون‌بار و اغتشاش میلیونی صحبت می‌کنند که ارتباط آن صحبت‌ها با این واگویه آخوندی مبنی بر خون‌ریز بودن فروپاشی تمدنی ظاهرا مشخص نیست...

***

در خانه ملت کار کنید؛ در خانه خودتان قرآن بخوانید!

حجت‌الاسلام حسین جلالی، نماینده منتخب مردم رفسنجان در مجلس یازدهم که پیش از این عکس مفروش کردن میز کار مجلسی خود با چفیه و عکس سردار سلیمانی را منتشر کرده بود؛ درباره جزئیات پیشنهاد خود مبنی بر ختم روزانه قرآن کریم از سوی نمایندگان دوره یازدهم اظهار کرد: در روز ورود به مجلس و اولین جلسه علنی، قرآن‌های زیبایی را بر روی میز هر یک از نمایندگان گذاشته بودند که کار خوب و مناسبی بود، اما فکر کردم که چطور می‌توان حق این کتاب بزرگ الهی را تا جایی که امکان دارد به جا آورد.

وی افزود: بر همین اساس به ذهنم آمد که اگر مجموع نمایندگان دوره یازدهم هر روز دو صفحه قرآن کریم را بخوانند، می‌توانیم تقریباً روزانه یک ختم کامل داشته باشیم. لذا در حال تقسیم صفحات قرآن بین نمایندگان براساس حروف الفبا هستم و به ترتیب صفحات ابتدایی هر نماینده را برای وی ارسال می‌کنم تا از یکشنبه، ۱۱ خردادماه، این برنامه آغاز شود.

به گزارش خبرآنلاین، جلالی تصریح کرده است: در شروع، صفحه اول و دوم برای آقای قالیباف، رئیس مجلس، در نظر گرفته‌ شده است.[3]

*آقای جلالی و سایر نمایندگان اصولگرای محترمی که طی روزهای جاری به رفتارهای فردی (ولو پسندیده) مثل پس دادن کارت هدیه، یادگاهری با عکس حاج قاسم، متروسواری و حضور در گلزار شهدا مشغول شده‌اند باید در جریان باشند که انتظار مردم صرفاً کار و رفع مشکلات است نه این رفتارهای شخصی!

حتما ختم قرآن، توجه به ساده‌زیستی و اهمیت دادن به شعائر سیاسی و مذهبی یک امر مؤکد و مطلوب است اما جامعه ایران ما هم‌اکنون مثل سال 58 در چالش دیالکتیک و یا دعوای کمونیست‌ها و مذهبی‌ها نیست بلکه در چالش رفع مشکلات و انتظارات مردم قرار دارد.

این مقوله نیز می‌طلبد که نمایندگان به رسالت اصلی خود یعنی "نمایندگی" یا همان قانون‌گذاری، نظارت و سیاست‌ورزی منتج به کاهش مشکلات بپردازند نه اینکه مردم فکر کنند نمایندگان محترم بصورت روزانه مشغول نوشتن توییت‌های داغ، گل‌آرایی میز کار با عکس شهدا و برنامه‌ریزی برای کلاس اخلاق و ختم قرآن هستند.

چه اینکه نمایندگان محترم از مجلس پول می‌گیرند که وظایف نمایندگی را به انجام برسانند نه اینکه قرآن بخوانند! فلذا مشغول شدن به مستحبّات در وقت اداری؛ شبهاتی را پیرامون حلیّت حقوق دریافتی نیز بوجود می‌آورد!

یقینا اگر آقای جلالی به جای خبر برنامه‌ریزی برای ختم قرآن؛ خبری مطلوب را پیرامون حوزه انتخابیه خود مثل پیگیری مشکلات احتمالی بازنشستگان صنعت مس، شهرسازی بهتر در رفسنجان، تسهیلات بیشتر در صادرات پسته و مقولاتی از این دست را بیان می‌کردند؛ هم به رسالت نمایندگی خود عمل کرده بودند و هم در راستای رضای پروردگار، مشمول دعای خیر مردمان حوزه انتخابیه نیز می‌شدند.

***

1_ https://www.parsine.com/fa/news/215987

2_ http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/101553

3_ khabaronline.ir/news/1393764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 113
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 23
  • سید IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    حجاریان امّ القیّ اصلاح طلبان تهوع آور!!!!!!
    • سجاد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      از هیچ کس به اندازه این آخوندی بی... متنفر نیستم . امام زمان بیاد انشاالله اول نفر گردن این و روحانی رو میزنه قسم جلاله میخورم
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      49 9
      بگید ابوالقی لعنه الله
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      49 28
      از کسی که با سعید عسگر هماهنگی کرده تا ترور نافرجامش را بسازه شما چه انتظاری دارید ... عمروعاص پیش اینا لنگ میدازه
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      53 18
      لطفا ادرس دقیق ویلا و اپارتمانها و باغات و لب دریای اخوندی و حجاریان و بقیه دوستان و بستگان درجه یکشون را بعلاوه شماره و رنگ و نوع بنز و بی ام و پورشه اینها را ذکر کنید که در اغتشاش میلیونی که وعده میدند مردم زیاد معطل نمونند و باز مجبور بشن پراید و موتور چهار تا بدبخت و اتوبوس واحدی که ملت باهاش اینور اونور میرن را بسوزونند
    • محسن121 IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      12 8
      به نظرم حجاریان یک هدف دیگه هم داشته و آن مقاومت ایران اسلامی در برابر جنگ همه جانبه شیطان بزرگ است که داره به جاهای حساسی می رسه مثل حضور نفتکش ها در مدیترانه و بمباران عین الاسد . حالا چرا؟ 1- ممکن است شکست نتیجه مقاومت عزت مندانه ایران باشد . 2- آنهایی که الان در حال فرماندهی هستند ممکن است اشتباه بکنند. 3- اگر اشتباهی می کنند روزی باید محاکمه بشوند که این برای تضعیف روحیه فرماندهان است. البته خداوند متعال همراه همه مجاهدان راه حق است.
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      28 37
      دکتر حجاریان جانباز اسلام و شهید زنده است. انقدر حقانیت داره که یه سریا برای حذف فیزیکیش اقدام کردن ولی دست خدا بالاتر از تمام دستهاست
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      24 15
      آره. کلا اصلاحاتی ها یک جانباز دارند که همان حجاریان است و تعدادی هم شهید مثل ندا آقاسلطان و یکی محمد ثلاث و همه اعدامی های محارب سال 67.
    • SE ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      15 9
      ناهنجاریان در راستای سیاستهای امزیکا علیه ایران حرکت و پروپاگاندا میکنه. امریکا به سپاه که مانع تسلطش برمنطقه و ایران است انگ تروریستی میزنه و ناهنجاریان هم به سپاه انگ کم کاری و ضعف در جنگ میزند. این ملعون نمیگه که 90 درصد مفسدان اقتصادی و خائنین به کشور سرشان در آخور هم مسلکان اصحالاتی خودش بوده و هست.
  • شرقی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    60 19
    بالاخره باید به نحوی این سیلی نفتکش ها بر صورت آمریکا را به حاشیه ببرند. ضمن اینکه عده ی دیگری هم باید محاکمه و مجازات می شدند نه حصر خانگی.
  • AT ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    46 61
    مجلس قبلی مجلس لیبرال های آشکار بود. مجلس فعلی مجلس لیبرالهای های ریاکار و نقاب زده است.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      18 16
      این مجلس اومدن فقط ادا و نمایش اجرا کنن بگن ما خیلی پاکدستیم.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    43 11
    ما بسیار صبور هستیم آقایون و خانم های اصلاح طلب. و صبر زیاد ما اصلا نشونه ی خوبی برای کسانی که به میهن ما خیانت می کنن نیست.
  • حامد IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    54 19
    واقعا نمیدونم این اسهال طلبان چی میزنند که اینقدر متوهم و در هپروت سیر می کنند.
    • شرقی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      38 6
      چیزی نمی زنند. ظاهرا شبکه های بی بی سی، سعودی و سایر براندازان را زیاد می بینند..!!
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      8 19
      ابو بریز همونجایی که اسطورتون گفت
  • مهدی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    60 17
    این آخوندی کثافت و حجاریان لال باز دوبار دنبال فتنه هستند باید گردن این دو خائن را شکست تا دوباره نتوانند لب به سخن کنند.
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      24 19
      واقعا تحلیل های آبکی بود. من نمی دونم در هر کشوری اگر یک اتفاق بیفتد تمدن چند هزار ساله اون به خطر می افته؟ یا این اتفاق نشان دهنده این عباراتی است که آخوندی گفته . یکبار مرور کنید: "این نشان از جامعه‌ای دارد که در آن تعصب و جهل جای عشق و اخلاق و خرد نشسته است؛ جامعه‌ای که گفت‌وگویی در آن صورت نمی‌گیرد و به‌جای آن ستیز ستوده می‌شود، دوست داشتن در آن جایی ندارد و به‌جای آن خشونت، ارزش تلقی می‌شود و جوان‌های آن یا رؤیایی ندارند یا اگر دارند رؤیای گریز و نه تغییر است. بسیار باید تأسف خورد که چنین اتفاق‌هایی درون یک حوزه تمدنی چندهزار ساله صورت می‌گیرد."
    • دیده بان IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      32 4
      آقای آخوندی! نجفی تون که زنش و توی حمام کشت منزلت زن زیر سوال نرفت؟ چجوریه برای رومینا روضه می خونی ولی برای زن نجفی نه؟؟؟ اینقدر لجن هستی که روی قرآن دست بذاری و قسم بخوری تا بترکی هیچکی ازت قبول نمی کنه . پس خفه لطفا!!!
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      5 13
      خودتی و تک تک همفکرات
  • مهدي IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    25 14
    اينا كجا بودند اين همه سال!...هر لحظه خدمت به خلق مسلمان و رفع مشكلات بسيار جامعه به قول اماان معصوم از ده ها كار هاي اين چنيني بالاتر و والاتر است!...مكتب سليماني بايدت اي مرد خفته هوشدار!
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    35 6
    آفرین به مشرق بابت نقد سازنده رفتارهای آقای جلالی
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      14 30
      افرین دقیقا همین روال را در دولت دکتر هم انقلابیون بی غرض مرض طی کردند و بدون لحاظ کردن رابطه حزبی و تشکیلاتی و اردوگاهی به خطاهای عقیدتی و عملی احمدینژاد بارها نقد و بازخواست محکم نمودند و ارشیو ان هست اما یه عده دایم میگن تو اون هشت سال چرا ساکت بودید ؟
    • AT ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      14 7
      زمان احمدی نژاد راست و چپ و گارگزار علیه او متحد بودند و مسابقه فحاشی و تهمت راه انداخته بودند. خواب بودی یادت نیست.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      11 13
      دوست عزیز احمدی نژاد یه اسمی از امام عصر می برد موقع کار ختم قرآن که نمی کرد همین یارانه و سهام عدالت و مسکن و انواع راههای مواصلاتی و ... که دروغ نیست اشتباه هم داشت کدوم رییس دولتی بدون اشتباه بوده ولی خب چون حزب قدرتمندی پشت سرش نبود و عمده رسانه ها هم متعلق به راست و چپ هستن ضعف هاش بیشتر دیده شد تا نقاط قوتش
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    26 0
    یعنی برخی از این آقایون یک گندی بزنند که تا تاریخ هست از طعنه اصلاح طلبان رهایی نداشته باشیم. یک کم منطق و تحلیل به این‌ها یاد بدهید.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    37 6
    انتظار بی خود از جلالی و امثال جلالی برای ارائه نظرات در باره مشکلات کشور وراه حل های ان مانند ان است که از یک پزشک بخواهیم در باره ساخت یک پل یا تونل نظر بدهد. این گونه نمایندگان که جز مسائل دینی و عوام فریبی با در دشت داشتن عکس یا رفتارهای غیر طبیعی برای جلب نظر کار دیگری بلد نیستند .باید بخاظر حرمت خون شهیدان از مجلس کتار گذاشته شوند.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    32 2
    اگه مبارزه با فساد جدی بود نمایندگان مجلس که پرونده دارند باید از کار برکنار شوند نه اینکه پست بالاتری به ایشان بدهند
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      5 12
      مبارزه با فساد جدی ست. اما ریشه های نفوذ هم جدی ست. وقتی برادر فلان مسئول رشوه می گیرد تهش را بخوان. بله فساد هست اما مبارزه با فساد هم هست. شروع شده و تا ریشه کن شدنش ادامه خواهد داشت.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    28 0
    به مشکلات مردم رسیدگی کنید
  • ایمان IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    40 8
    از یه مشت نماینده چاله میدونی و کم سواد چه انتظاری میشه داشت
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      15 13
      08:38 واقعأ، حالا خوب شد دوره شون تموم شد رفتن دیگه نمیتونن گند بزنن!!!!
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    4 18
    دست از سر این تلاش برای رفع مشکلات «حوزه ی انتخابیه» بردارید، شان نماینده ی مجلس کشوری و جهانیه هنوز این روشن نشده برای خیلی ها.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    19 4
    اقای اخوندی چون در فریب دادن خبره هستن، شکستن منزلت زن را فقط خشونت فیزیکی می دانند اما فریب زنان و خشونت جنسی و به فساد کشاندن زنان را مصداق شکستن منزلت زن نمی دانند؟!! و البته کسی مثل نجفی هم نه این را مصداق شکستن منزلت زن می داند نه آن را .
  • avdt IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    26 5
    کاش یکی پیدا میشد آخوندی مزخرف رو چوب تو آستینش میکرد. ام الفساد......
  • محمد از کرمان IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    37 5
    اقای جلالی ریاکار به داد مردم برسید به جای قران خواندن تو مجلس
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      8 22
      اشتباه مثبت دادم. راحت تهمت ریاکاری نباید زد. شاید منظور ایشون خواندن قرآن در وقت استراحت نماینده ها بوده نه وقت اداری!
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      13 17
      قرآن آئین نامه زندگی است . کاملترین کتاب انسان سازیست . اتفاقاً خواندن روزانه قرآن و ختم قران در شروع کار مجلس کار بسیار جالبی است . نمایندگان روز خود را با خواندن قرآن شروع میکنن کار بسیار پسندیده ای است . چرا هر کار خوب را ریاکاری میدانید! الم یعلم بان الله یری آیا نمیدانید که خدا میبیند !
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      0 0
      به نظر مياد از تك و طايفه محمدي اناركي باشي!!!
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    16 14
    آقای اخوندی درباره الگو هاااااااااااا خوب فکر کنید ها انگار این همفکرو همپیاله شما بود که با انگ و برچسب انحراف به متیرای بی دفاع او را گلوله باران کرد و بچه اش را یتیم.ماشالا در همه زمینه ها الگو هستید شما الگوی تضمین بیمه جزغاله شدن زائران هستید و ان را شکستن منزلت انسانی نمی دانید
  • حاصلی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    13 5
    آقای آخوندی با این همه مصائب که با بی برنامگی در بحث مسکن برسر ملت آورد باید بداند که «پرونده رومینا یک اتفاق است نه یک رویه که در مملکت جاری باشد.» به دلیل اتفاق بودن این قتل اهمیت پیدا کرده است.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    19 14
    آخوندی:" فرزندکشی، آن هم دخترکشی را خرد و سبک نگیریم." ایجاد رانت های کلان فرزند وزراء انهم فرزند اخوندی را خرد وسبک نگیریم که همین رانت ها باعث سلب ارامش پدران زحمتکش می شود .
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    12 0
    آخوندی:" فرزندکشی، آن هم دخترکشی را خرد و سبک نگیریم." اقای اخوندی نظرتون درباره کار هم حزبی تون اقای نجفی چیه؟ "زن کشی، ان هم زنی که همسن فرزند نجفی بود و مادر یک کودک را خرد و سبک نگیریم"
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    20 2
    احسنت بابت ختم قرآن گل گفتید و حرف دیگه ای برا گفتن جا نزاشتید مرحبا
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    21 3
    بنده بعنوان یک شهروند از قوه محترم قضائیه خاصه جناب آقای رئیسی می خواهم که آخوندی را بابت خسارات وارده به کشور و ملت بویژه افزایش ۳۰۰درصدی مسکن سریعا محاکمه و مجازات نمایند..
    • سعید US ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      0 0
      حرف دلم را زدی
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    18 14
    آخوندی همونیه که از کشته های قطار و تصادفات و .. ابایی نداشت گفتش دیه شو نو می دیم. الان یاد ارزشهای والای انسانی افتاده!!! جدی نگیرینش
  • حسین IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    12 5
    از آخوندی که بدون هیچ تخصصی میاد میشه نماینده مجلس، انتظار دارین جز قرآن خواندن چه کند؟
  • امانی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    4 11
    جناب حجاریان چرا نامی از فرماندهان ارتش نبرد که باید مجازات شوند منظور من نه کم کاری ارتش وسپاه هست بلکه اگرفرماندهان سپاه در جایی اشتباه کردند ولازمه پاسخگویی ومجازات هم حتی باشند کم وبیش ارتش هم به همین منوال باید باشه چرا که هردو در جبهه مشغول انجام خدمت ودفاع از ثغور بودند دقیقا این نشانه کینه وبغض نسبت به سپاه وتفرقه بین نیروهای مسلح جان بر کف ماست که این رویه دائمی اصلاح طلبان امروز وتندروهای دیروز هست اما در مورد جناب اخوندی خودت اگر دختر 13ساله داشتی واینچنین بود ایا فکر نمکردی که این سن هنوز وقت عروسک بازی وشور وحال دوران کودکی ونونهالی هست کار پدر مرحومه بسی غلط ونابخردانه وحتی شقاوت انگیز بود اما سلسله مسائلی برای این بنده خدا پیش امد که شاید اگرماهم در همین وضع قرار میگرفتیم چاره ای جز این نداشتیم بچه ای که در 13سالگی اینگونه باشه چون عقل وفهم وشعور زندگی نداشته واحساسات وبیشترش هم وسوسه خناسانی مثل همین معشوقش باعث دست زدن به چنین کارابلهانه زده اگر نگوییم در سنین بالاتر وگذران عمر وزندگی چه بسا از روی همین احساسات کور شاید تصمیمات دیگری م میگرفت وچندین بار هم طلاق وطلاق کشی در کارنامه زندگیش ثبت میشد
  • دقیق IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    9 27
    راجع به پیشنهاد آقای جلالی انصاف اقتضا می کند که به کلامش خوب دقت شود ایشان گفت سر میز هر یک از ما نماینده ها یک جلد قرآن گذاشتند آنوقت آن پیشنهاد را در این رابطه مطرح میکند. شکی نیست قرآنی شدن فضای مجلس کمک شایانی میکند تا انرژی مثبت کاری نمایندگان دو چندان شود مانند کاری که رزمندگان شب عملیات انجام میدادند
    • امانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      14 11
      دقیقا درست فرمودی بنظر من سر هر میز نماینده باید یک جلد کلام الله مجید وحتی نهج البلاغه ایمر مومنان حضرت مولی علی ع قرار داد تا نمایندگان محترم همین که چشمشان به این دو کتاب زندگی واخلاق میافته برای پیشبرد مقاصد شخصی شرمشان بیاید وبجای این دو کتب فرازمینی تلفنهای همراه انها در صحن مجلس ازشون گرفته بشه که هنگام سخنرانی وتصویب لوایح انشااله به نفع جامعه اینقدر سرشان تو تلفن همراه وچت کردن واینستاگرام نگاه کردن ووونباشه بنظرتون کدامیک بهتره خدا وکیلی
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      27 1
      نقد مشرق از حرف های شما درست تر است.
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      10 9
      بله درسته ولی قرائت قران کریم در وقت اداری مجلس شرعا حرامه مگه اینکه در وقت استراحت نمایندگان خوانده بشه
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      1 11
      اقا این چه حرفی است که میزنید مگرشش فقیه شورای نگهبان و 6 حقوقدان شهادت ندادند که اینها التزام عملی به اسلام دارندنکند شهادت الکی دادند
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    21 11
    یک نفر به این عباس اخوندی بگه خفه تو اصلا می فهمی تمدن چیست فرهنگ چیست سطح اروزهای تو از شکم و دنیایی اشرافی خودت بالاتر می رود . بخدا ادم زورش میگیره که عباس اخوندی از تمدن و فرهنگ حرف بزند
  • NL ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    9 24
    رومینا نه لقمه میشد نه کشته اگر در مدرسه راههای دفاع و حل مسأله در جامعه و خانواده رو اموزش دیده بود. مدعیان نخبگی و ریاست و مدیریت و آموزش پرورش و شهرداری در تلی از کوه پول زن کشی کرده اند و هم بره های عاشق صورت مسأله رومیناها رو با حذف حرمت زن از جامعه و خانواده پاک کردند. احمق و معطل و بی پول نگه داشتن مردم فقط جیب دالتون های ایران رو پر پول کرده تمدن رو قهوه ای.
    • AT ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      4 3
      که مثلا یاد بگیرد در این موارد پدرش را بزند و فرار کند؟ خیر. تنها راهش ازدواج است که شما زیر بارش نمی روید.
    • NL ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      9 2
      که مثلا مجهز به مشاوره قدرتمند و کاربردی و حمایت قانونی و آگاهی و مسولیت پذیری ازدواج کنه. و الا ازدواج با حرمت شکنی خانواده تکرار خشونت تعصب کور خانوادگی و فرار هست و مقدمه خشونت های بعدی که حمایت قانونی ندارد.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      4 19
      علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد و وقتی دختر بچه بود باید او را به حجاب عادت می داد تا هرزه و بی بندو بار بزرگ نشود. اما خالا که عاشق شد راهی جز ازد.اج نبود. پس تزهای توخالی ندهید.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    13 9
    عموجان .دوصفحه خواندن وقتی نمیگیرد.ضمن اینکه قبل شروع جلسات هست که نمایندگان به موقع وارد میشوند .
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    18 14
    شکی نیست دچار زوال تمدنی شده ایم نشانه ان هم وجود و تحمل ام الفاسدانی چون آخوندی و حجاریان ساواکی در جامعه است، درست مثل غده سرطانی که در بدن است.
  • ایران IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    19 9
    با سلام شایسته نیست کسی که چندین سال وزارتخانه به این مهمی را تصاحب کرده وحتی یک مسکن خشک وخالی برای یک فرد درست نکرده نظر بدهد اوباید در مورد بی کیفایتی خودش نظر دهد که حتی کلنگ یک مسکن هم نزد وخیانت کار وخود فروخته به تمام معناست .
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    19 4
    بهتر است آقای حجاریان خفه خون بگیرند واز اینکه تئوری های مزخرف شان که نشان از نوکری شان به غرب میباشد در دهانشان را گل بگیرند و آقا ی آخوندی هم بجای ژست تمدن و اخلاق جلو فرزند ..ابشان را می گرفتند بجای خدمت به مردم مستضعف افتخار نمی کردند که یک امضا برای صاحب خانه کردن آنها انجام ندادند چقدر بی حیا هستند این جماعت درود به سنگ پای قزوین اگر این نوشته داده نشودمعلوم می شود مدیر این سایت همانند این قماش هستند و شایسته .......
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    16 2
    درجواب این ججاریان منافق: باید بگویم تا جایی که بنده اطلاع دارم سپاه درموقع جنگ وپیروزیها نقش موثری داشت ولی چون تازه انقلاب کرده بودیم..اعتمادی به فرماندهان ارتش نبود-طوری که دادش بنده به شوخی میگفت سپاه هی میگیره ولی ارتش پس میده-با این حال حضرت امام خمینی فرمودند:نگذارید دشمن مابین سپاه وارتش نفاق بیندازد-حجاریان قلاده به گردن یک منافق است مگر منافق شاخ ودم دارد!!!!؟
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    8 12
    وقتی این دوستان میان و هر غلطی دلشون خواست میکنن و درنهایت ازشون تجلیل هم میشه به جای مجازات دیگه طلبکار هم میشن
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    8 3
    خدایا چه آشغال های خود فروخته وطن فروش در کشور داریم که خادمان ملت را خائن و وطن فروشان بی غیرت را قهرمان جلوه می دهند
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    8 12
    از شما بعید بود میان تلاوت دو صفحه قرآن که وقت چندانی نمیگیرد با رسیدگی به امور مردم نه تنها تضادی نیست بلکه باعث تقویت روحیه جهادی و باور دینی نمایندگان نیز میشود به قول حاج آقای آقا تهرانی قدری خدا ترس باشیم
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    11 20
    اگه جناب رییسی قدرت محاکمه و مجازات امثال این دو خیانتکار یعنی حجاریان منافق و آخوندی لیبرال مسلک قارون صفت رو نداشتن چرا قبول مسئولیت کردن؟! سر مار رو باید بزنید نه دم اونو.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    13 6
    خواستم بگویم جای ختم قران در منزل است دیدم خواندن دو صفحه از قران چقدر وقت می برد ؟ خیلی کم . بهتره از گیم و نت بازی نمایندگان قبلی است اماااااا این قران خواندن مسئولیت می اورد باید در عمل و رای دادن به نفع مستضعفین متجلی شود که اگر اینگونه نشود اثری معکوس خواهد داشت و مدیون قران هم خواهید بود. اما اگر باعث شود که کمی از مادیات رها شوید انوقت می توان گفت که در مجلس قران خواندید والا صرف تلاوت را که داعشی ها هم بلدند
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    2 19
    حجاریان حرف ناحسابی نزده ولی چون یک اصلاح طلب گفته شما دنبال سوءاستفاده هستید
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    11 2
    فساد و تباهی اقتصادی و فرهنگی و امنیتی اصلاح طالبانی مثل مستر حجاریان و شرکای خائنشان انقدر فاحش / بی پرده و اشکار و مستند است که به مصداق مفسد فی الارض باید به دادگاه های انقلابی ارجاع داده شوند وبه خاطر انبوهی از جرائم امنیتی و ارتباط با بیگانگان و تلاش برای براندازی حکومت دینی و خروج بر حاکمیت امام مسلمین به مجازات برسند .اقای حجاریان شعار " جنگ جنگ تا پیروزی " شعار انقلابی - قرانی - اسلامی بود که مورد تایید و تاکید امام خمینی ره و دیگر فقها و مراجع و رجال سیاسی و نظامی ان زمان بود . تا جایی که امام راحل فرمود جنگ جنگ تا رفع فتنه از جهان . شما بهتر میدانید اگر روحیات و تدابیر با صلابت و هوشیارانه و قاطع امام انقلابی ما خمینی کبیر نبود شما و منافقین کشور را از طریق ساده لوحی های مرحوم اقای منتظری تحویل امریکا و انگلیس داده بودید و قتل عام بزرگ مومنین و طرفداران اسلام و انقلاب را در سراسر کشور راه انداخته بودید . اگر در فرماندهان ارتش یا سپاه یا دیگر قوای نظامی قصوری بوده باید توسط مراجع ذی صلاح به اثبات و تایید برسد و پیگیری شود نه با جنگ روانی و شارلاتان بازی جریان نفوذی غرب که خیانتهای گسترده انان به کشور و انقلاب و جنگ و ملت مظلوم ایران بر کسی پوشیده نیست .
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    11 13
    حجاریان باید به عنوان فرد متهم در قتلهای زنجیره ای و دیگر جرائم امنیتی که خودش و دوستانش بهتر میدانند مورد بازجویی جدی قرار بگیرد .
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    6 4
    تا کی باید شاهد این اراجیفت باشیم اخوندی خودش یکی ازعوامل بدبختی مردم هست که باعدم ساخت حتی یک مسکن باعث افزایش 400درصدی مسکن شد وفروپاشی خانواده هاشد حالا هرروز با حرفهای مفت نمک به زخم مردم می پاشد عدالت کجاست یک مامورجز اشتباهی بکند وخسارت بباربیارد اورااخراج وباید جبران خسارت کند پشت این بی شرف وبی شرفها چه کسانی هستند که مصونیت آهنی دارند آخوندی نباید محاکمه شود حتی به خاطر قطار تبریز مشهد
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 13
    از زمانی که انقلاب به ویروسهای عفونی لیبرالیسم فرهنگی و اقتصادی الوده شد و به عناصر امنیتی و اطلاعاتی مخوفی مثل حجاریان و اخوندی و یارانشان مبتلا گردید و غارت بیت المال بصورت استفاده از رانتها توسط این جریان اقتصادی- سیاسی - امنیتی صورت گرفت زنگ خطر اغاز انحطاط جاممه و تبدیل مدینه النبی مورد نظر انقلاب به جامعه اموی - عثمانی با شاخصه تکاثر در ثروت و زر اندوزی و مخالفت با عدالت به صدا در امد و تا این جریان غربگرای ثروت اندوز از هرم قدرت حکومت اسلامی حذف نشود سیر انحطاطی و ارتجاعی جامعه همچنان ادامه دارد .
  • امید NL ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    0 11
    به قول اون دوستمون که همیشه به اصلاح طلبان ابراز ارادت می کرد هر چه اصول گرا تر تهوع آور تر و ریا کار تر باز سانسور کنین
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 3
    تبلیغ و ترویج اباحه گری و تساهل و تسامح فرنگی و استفاده ابزاری از شعار حقوق زنان توسط جریان استحاله شده اصلاحات موجب قتل رومیتا و همسر دوم محمد علی نجفی و اینگونه حوادث تلخ است . شهیندخت مولا وردی + فائضه هاشمی +معصومه ابتکار و دیگر مروجان بی بند و باری شرکای غیر مستقیم اینگونه جنایات هستند و باید در برابر مردم و خداوند جوابگو باشند .
  • ناشناس IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 9
    لعنت و نفرین خدا بر پدر و مادر افرادی که مسبب گرانی و بدبختی مردم در امر مسکن و معیشت زندگی آنها شدند.
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      0 0
      درسته، خدا اصلاحات رو نابودشان کنه.!
  • محمد IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    5 0
    وقتی مجلس به هر آدم بیسواد و نادانی در قامت وزیر رای دهد وضعیت کشور این می شود
  • علی حسین IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    2 16
    درود بر همه. چه بخواهیم چه نخواهیم فقر و فلاکت و نداری اثرات سو خود را خواهد گذاشت بدور از همه دعواها شاهد قتل غارت فحشا بیش از این در جامعه شاهد خواهیم بود..... حالا کی میتونه بگه مقصر کیه دنبال شخص خاصی نگردید.... از ماست که برماست...
  • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    8 0
    مگه قراره متخصص راه سازی و شهر سازی و مسکن اجتماعی سازی توی همه مسائل نظر بده
  • دربدر IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 6
    قران خواندن خیلی خوبه به شرط اینکه به ان عمل کنیم نه اینکه ازان به نفع مقاصد واهداف کثیف ظاهری استفاده بکنیم وفقط ملت را فریب بدهیم
  • محمد IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    2 2
    این گردن شکسته مفلوج مغزی هنوز دست از لاطائلات ومزخرفات برنداشته.کاش تیر به مغز خراب خورده بود
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    2 3
    یاد اینجمله میافتم : عمل جراحی خیلی مهمیه ؟ پس یکبار دیگر دستهایمان را میشوریم
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    6 6
    قرآن بخونید، به نظرم این بهتر از سلفی گرفتن با زن اجنبی هست که در مجلس قبل اتفاق افتاد.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    16 0
    خدا به مردم رفسنجان رحم کند با این نماینده سبک مغزشان
  • FR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    5 8
    به قران قسم كه بزرگترين جنايت بعد از بمباران شيميايي هلبچه و خيانت به غواصان كه زنده زنده خفه شدند توسط خيانت دوستان همين اخوندى، محاكمه نكردن وزير بي كفايت مسكن دولت روحاني ميباشد ! اين اقا چطور وزير مسكن باشه و بگه كه افتخار داره كه يك مسكن هم نساخته ؟؟؟ پس بايد تمام حقوق ها و درامدهاي مختلف را از حلقش دراورند !!! خاصيت اسلام به قِسم است ! قيم يعني سهم هر كس را به اوبدهند و يا از او بگيرند !!!
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    0 6
    البته اینکه در رد ادعای حجاریان ادعا کردید چند پرونده فساد نادرست باید بگویید چندین هزار پرونده فساد
  • DE ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    4 9
    حالا یه اصلاح طلبی یه شکری خورده شما چرا تیترش میکنید ؟
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    4 1
    مبارزه با فساد در ایران به جایی نمی رسه.به هزاران دلیل و مهمترین آنها هم اینکه اکثر مسوولین رده بالا و بسیاری از نهادهای مملکت خودشون درگیر فسادند. توی این مملکت نمک گندیده
  • مجید IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    15 2
    اختلاس و چپاول کلان نشانگر این است که این همه تخلفات یک شبه انجام نشده است و علت ان عدم نظارت می باشد و همه جناحها در این مورد یکسان هستند و خوب و بد ندارند همه بد عمل کردند نمونه آنرا در عملکرد نماینده اصولگرا ی ابهر دیدیم و با در نظر گرفتن آدرس منزل آنان پی به بسیاری از مسایل می توان برد باید قبول کنیم بطور نسبی غرب در ایجاد رفاه برای مردم خود موفق بوده و حتی شهروندان ما که به آنجا پناه برده اند راضی هستند پس بیاییم از خیلی از عملکرد های آنان یاد بگیریم
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      2 4
      آره داریم می بینیم. امید دانا می گفت طرف اینجا نخبه ی دانشگاه شریف بوده رفته اونور تو رستوران ظرف می شوره :))))))) اون یکی اینجا تو کارخونه باباش مدیر یه بخش بوده الان تو کانادا تو یه رستوران آشپزی می کنه و و و
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    8 3
    آقا قرآن خوندن شما چه دردی از مردم دوا میکنه شما روی اون صندلی نشستی اگر برای مردم کار نکنی فردای قیامت یکی از شاکیات همین قرآن خواهد بود #معیشت #اشتغال#ازدواج#مسکن #فرهنگ#
  • شکیبا IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    16 0
    این نظریه ختم قرآن در مجلس شورای اسلامی از کدام تخصص حقوقی ریشه گرفته بود ما نمی گیم اصلاح طلبان خوب کار کردن ولی حالا که اصولگراها برگشتند مجلس معنی حضور در مجلس عبادت شخصی نیست که یکی بیاد میزشا با چفیه فرش کنه . بخواد به جای رسیدگی به مشکلات مردم ختم قرآن بگیره . به نظرم باید دوره چرت زدن و تسبیح گردانی و دورهمی را کنار بگذاریم و به هدفی فکر کنیم که به خاطرش رای آوردیم من حرفم را زدم هرچند اینجا درج نکنند ولی هرکس در مجلس به جز عبادت برای خلق کاری دیگر داشته باشد از دایره خدمت گذاران خارج است . تظاهر را کنار بگذارید .
  • طاهر IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 0
    یعنی واقعا این نماینده رفسنجان اینهقدر بیکار هستند که جایگاه مجلس را با مسجد اشتباه گرفته اند باید به حال قشری که به وی رای داده اند تاسف خورد
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    2 3
    اگرآذری بلدبودم جواب سنگینی به حجاریان میزدم ابن الوقتی خورنده بی انصافی نامرد یک اطلاعاتی کینه توز ..
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    2 12
    متاسفانه کار نظام حاکم کشور ما دیگه ازرئفت گذشته واقعا بولنگاری رسیده. این اشغالهای چپاولگر دهن پاره باید محاکمه ومجازات میشدن .اما افسوس .من اعان ظالما سلطه الله علیه .طولی نمیکشه که اینا مسلط میشن.عیاس اخوندیو چند تن دیگه ضربشون براسلامو مسلمین .از صاحبان مسجد ضرار بیشتره
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    2 6
    اصولا افرادی امثال حجاریان زیبا کلام تاجزاده شمشیر خودرا از رو بستند هر چه بر خلاف منافع ملی میباشد میگویند بعد عربده میکشند آزادی بیان نیست در امریکا و اروپا چنانچه حرفی علیه هلو کاست زده شود زندان کمترین حد میباشد اما درایران چنانچه میبینید حضرات امام زمان و حجت خدا را هنوز نیامده نقد میکنند و عربده میکشند که آزادی بیان نیست نه اقایان زیبا کلام ،تاج زاده و سعید حجاریان حاضر به پاسخ گویی در مورد عملکرد دولت مورد حمایت خود نمیباشند و فقط برای فرار از پاسخگویی روی شِبه افکنی در جامعه کار میکنند وقتی از وضعیت معیشیت مردم در دولت مورد تائیدشان سوال میکنی میگویند چرا زنها اجازه ندارند به ورزشگاه بروند این شگرد همیشگی و نخ نما شده ابشان میباشد
  • کارشناس TW ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    5 5
    همتون چه اصولی چه اصلاحی باید نابود شوید تا ایران جان بگیرد
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    9 0
    در مورد يادآوري وظايف نمايندگان، گوشزد قابل تحسيني بود
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    0 4
    عباس اخوندی دقیقا مثل تقی زاده است این ادم به هیچی اعتقاد ندارد این قدر احمق هست که نمی داند در مجلس کسی قران نمی خواند نمی دانم خود احمقش تا حالا قران دست گرفته این قدر ضر می زنه
  • مزدک IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    14 0
    مشرق عاشق حق گویی تم برات فرق نمیکنه کدوم جناح یا اسم باشه. از الان من به این نماینده رفسنجان حساس شدم. مدل کشمیری ها(منظورم مسعود کشمیری ها ست) رفتار میکنه.به هر حال خدا توفیقتون بده مشرقی ها.دوستان منتظر خبرای بیشتر از این نماینده باشین امثال اخوندی و حجاریان که معلوم الحالن
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    عباس آخوندی حرف بزرگ زدن اصلا به ریخت تو نمیاد
  • علی IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    چند دقیقه خواندن قرآن اگه به جای زدن چرت و خوردن گلابی باشه اشکالی نداره...
  • 021 IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام به هیچ کسی بر نخوره نه اصلاح طلب نه اصولگرا دوستان ضعف از خود مامردمه بدلیل کم سوادی نداشتن مطالعه از روی هر مساله ای طوطی وار خوندن و رد شدن جبهه گرفتن در مقابل یکدیگر این که بخواهیم روی همو کم کنیم در هر مساله ای که اصلا تخصص ندادیم ورود میکنیم بدون اینکه بدونیم دنبال چی هستیم نظرهای بالا رو که میخوندم هیچ کدوم دلچسب نبود همه بوی مشکلات جامعه رو داشت اما برادر عزیز توی فرهنگ ما میدونی به کی میگن بی تربیت به کسی که وقتی کسی کاره بدی میکنه باو یه حرف زشت میزنه به فاعل کسی کاری نداره ولی به مفعول میگن بی تربیت حالا حرفتو درست بزن انتقاد بکن تا برات جا بیفته آزادی بیان نه آزادی زبان یا بعضی از دوستان اصلا نخواندن یا نفهمیدن مطلب با در باره چیه درباره کیه میان یه چیزی می نویسن که نوشته باشن حالی در باره قرآن خوندن در مجلس میگه آخوندی رو به باد ناسزا میبندن خوب برادر من تو که هیچی نفهمیدی از این مطلب چرا از روی حرفهای دیگران نظر میدی به خوب و بد نه جلالی کار دارم نه آخوندی مطالعه داشته باشیم و بدانیم که تحلیل درست انتقاد آزادی بیان حق ماست دوستی و برادری رافراموش نکنیم که تفرقه بینداز وحکومت کن نمود پیدا کند
  • سعید US ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    1 0
    این آخوندی کثیف را باید اعدام کنند که با عث بد بختی مستاجران وبی خا نمان ها شد
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    1 0
    اقای اخوندی روضه خواندن شمافایده ای ندارد
  • فاضلیان IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    1 0
    باسلام بعضی این اصلاح طلبان بی انصاف مثل آخوندی وحجاریان و... در موقع صدارتشان کم رانت وسوءاستفاده وبی انصافی کردند وحالا هم دنبال تشویش اذهان عمومی هستند البته این رشته سری دراز دارد که آقای حجاریان اززمان قبل حزب مشارکت و..... وجبهه بااصطلاح دوم خرداد تئوريسين براندازي داشت ودارد
  • اکبری IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    1 0
    نظر هر دو طیف عجیب است. من کارگر بیکار از کرونا این به ذهنم می‌رسد که شما هر دو طرف از ریل خدمت به مردم خارج شدین.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 1
    امکان نداره این مجلس بتونه مشکلات جامعه رو حل کنه
  • احمد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    فروپاشی تمدنی را دزدان لواسان نشین و طایفه ای مانند این آقای وزیر بی خاصیت رقم زدند.فقط بگوید در دوران وزارتت چه کاری برای تمدن کردی؟ اصلاح طلبان فقط کتاب می خوانند وحرف می زنند.به عمل کار برآید به وراجی نیست..
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    1 0
    آخوندی خجالت چیز خوبیه
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    آقای آخوندی که درباره رومینا صحبتی کرده !! به جای آن با سیاستهای نادرست مغرضانه بحران شدید ی در مورد مسکن ایجاد کردید نه تنها یک نفر بلکه هزاران خانواده را نابود کردید و مرگ خاموش را بر مردم محروم جامعه تحمیل کردید شنیده شده که بر ای خود صدها آپارتمان در تهران بنا کرده اید دراینصورت باید محاکمه و مجازات شوید اکنون قیمت خانه ها واحدها چند برابر شده است!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس