کد خبر 1077777
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
واکنش آموزش و پرورش به ماجرای «رومینا»/ 400 تومان به ازای هر دانش‌آموز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به اعتبار مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: 6 میلیارد و 800 میلیون تومان برای 15 میلیون دانش‌آموز است.

به گزارش مشرق، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر در خصوص ماجرای قتل «رومینا اشرفی» دختر 14 ساله‌ به دست پدرش، اظهار کرد: این موضوع باعث تأسف شد وفضای عمومی را هم جریحه‌دار کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش برنامه‌های متعددی را در این سال‌ها برای مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی انجام داده است اما به هر حال کافی نیست.

بیشتر بخوانید:

شکوهی به برگزاری آزمون‌های سلامت روان اشاره کرد و افزود: آزمون‌های سلامت روان برای تمام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم برگزار می‌شود و بیش از 2 میلیون دانش‌آموز چند سال است که در آن شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: نقشه خطرپذیری کشور را آماده کردیم و به مراجع مربوط گزارش‌هایی را دادیم؛ اخطارهای لازم و آنجاهایی که وضعیت اورژانسی دارد، مشخص کردیم و درصد آسیب‌های روانی ـ فردی و روانی ـ اجتماعی مشخص است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به سامانه نظام مراقبت اجتماعی(نماد) اشاره کرد و ادامه داد: در این سامانه همه دانش‌آموزان صاحب پروفایل هستند و رصد می‌شوند؛ این گزارش‌ها و نیم‌رخ روانی دانش‌آموزان را در اختیار  مدرسه، منطقه و استان قرار می‌دهیم.

وی به اعتبار مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: 6 میلیارد و 800 میلیون تومان برای 15 میلیون دانش‌آموز است؛ حتی آموزش‌های ارتقا و توانمندسازی دانش‌آموزان را نمی‌توان انجام داد؛ اعتبار پیش‌بینی شده برای مراقبت از آسیب‌های اجتماعی در سال 98 نزدیک به 70 میلیارد بود و قاعدتاً خیلی از برنامه‌ها که پیش‌بینی شده بود، به دلیل عدم تخصیص این اعتبار، عملا امکان اجرا را نداشتند.

شکوهی در واکنش به این جمله که «نفری 400 تومان بودجه پیشگیری به ازای هر دانش‌آموز در سال است»، اظهار کرد: در استان‌ها در بحث غربالگری، ارجاع و درمان با مشکلات مواجه هستیم و بخشی از کار باید به بیرون از دستگاه آموزش و پرورش ارجاع شود و آنها هم به دلیل مشکلات مالی، امکان خدمات رسانی آنچنانی را به ما ندارند؛ علی‌رغم این در حوزه مسؤولیت خودمان تلاش کردیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    20 2
    همچی رو با پول نمیشه درست کرد.....فرهنگ مردم رو درست کنید که در قرن ۲۱ شدن مثل جاهلیت عرب صدر اسلام!
    • مریم IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      9 1
      واقعا فکرهای پوسیده وکهنه ای داریم وقتی شرایط برای ازدواج نباشه جوونای بیچاره چه کار کنن خصوصا دخترها همیشه دخترها کناهکار هستند
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      8 5
      شرایط برای ازدواج چرا نباشد؟ دختر و پسر بالغ توافق کرده اند. اگر نگویید کودک همسری است و پدر هم اجازه دهد ازدواج کنند بروند سرزندگیشان.
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      6 1
      حسن روحانی گفته فرهنگ باید دست مردم باشد
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    13 2
    واقعا آموزش و پرورش هیچ نقش مهمی توی تربیت بچه ها ایفا نمیکنه . مگه نمی شه توی مدرسه بچه ها رو از عواقب دوست ناهمجنس به درستی آگاه کرد ؟ مگه نمیشه به جای امر و نهی کردن ب بچه ها از راه صمیمیت و مهربونی و عزیز داشتن اونها بهشون محبت کرد و راه درست رو نشونشون داد ؟ معلم ها واقعا چه میکنن؟! زمان ما یه بار یه معلمی اومد درباره ی یه موضوع خاص یه کمی صحبت کرد هنوز بعد 20 سال یادمه چه تاثیری روی من داشت .
    • US ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      12 7
      گوش نمی کنن . من بارها در اتوبوس دخترهای دبیرستانی را دیده ام که با هم نقش زن و شوهر بازی می کنن آن هم با صدای بلند و خنده های بلندتر . خیلی بی حیا شده اند .
    • هبک IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      4 1
      واقعا
    • IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      5 0
      توجه داشته باشیدبچه ها اول باید در خانواده هاشون درست تربیت بشن آموزش وپرورش مکمل تربیت خانواده هاست اگر پایه ریزی تربیت کودک در خانه درست انجام نشه آموزش وپرورش کاری نمی تونه برای این کودکان انجام بده چون چی رو باید تکمیل کنه؟! بچه ای که شبانه روز جلوی ماهواره نشسته این رو دریافته که خانواده ش دوستدار فرهنگ ماهواره ای هستند حالا هی بیا برای این کودک از حجاب وعفاف بگو به نظرتون قبول می کنه؟!کودک چشمش رو باز کرده وتصاویر غیر اخلاقی دیده مگه کودک ذهن تحلیل گر داره که بتونه خوب رو از بد تشخیص بده کودک عین لوح سفیدیه که هر چی توش بنویسی همون می شه پس در اولویت اول بایدخانواده ها اصلاح بشن تا کودکان آماده دریافت مکمل های تربیتی از آموزش و پرورش بشن
    • محمد IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      4 0
      من خودم یک معلم بازنشسته هستم باید خدمتتان عرض کنم متاسفانه خیلی از فرهنگیان هیچ آشنایی با علم روانشناسی و بخصوص روانشناسی نوجوان و جوان ندارند و حتی حاضر نیستند در این زمینه مطالعه داشته باشند پس نمی توانند کمکی در این زمینه به دانش آموز کنند و آموزش و پرورش ما خالی از مشاور کار بلد هست
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    8 1
    به هر کی میگی چرا کاری نکردی میگه بودجه اش رو پیش بینی کرده بودیم ولی تخصیص داده نشد ما هم نتونستیم کاری بکنیم واقعا جای تاسف داره برید بررسی کنید می بینید بالغ بر هشتاد درصد بودجه تخصیصی برای هر برنامه ای مربوط به حق الجلسات و هزینه پرداختی به نیروی انسانیه و تنها بیست درصد بودجه صرف خرید ملزومات اجرایی میشه یعنی جامعه فرهنگیان نمی توانند بابت این موضوع رایگان همکاری داشته باشند؟
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    11 0
    یعنی آموزش بدون پول ممکن نیست ؟ شما میتونید هر فیلمی رو توی اینترنت رایگان دانلود کنید ولی به سختی می توانید آموزشی بدرد بخور مثل برنامه نویسی به طور کامل پیدا کنید نمی دونم یادگیری هر مهارت بدرد بخور پولیه و از نظر من مقصر پدره بود چون اگر پدره به دخترش محبت می کرد رومینا هیچوقت چنین کاری نمی کرد و پدر چطور دلی ( سنگ دل ) داشت که سر دخترش رو با داس برید .
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      6 2
      بله کار پدر جنایت و اشتباه بود ولی خود پدر هم قربانی هست قربانی ! قربانی حرفهای مردم قربانی رفتار دخترش قربانی یک پسر ناجنس ! همه دست به دست هم دادن تا اون رو به جنون بکشونن و جنایت رو بیافرینند ! شریک قتل اون پسر بهمن داعشی بوده که با جهاد نکاح و عشقی دخترهای نادون رو فراری می داده و آبروی خانواده ها رو می برده .
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      5 1
      بله کار پدر جنایت و اشتباه بود ولی خود پدر هم قربانی هست قربانی ! قربانی حرفهای مردم قربانی رفتار دخترش قربانی یک پسر ناجنس ! همه دست به دست هم دادن تا اون رو به جنون بکشونن و جنایت رو بیافرینند ! شریک قتل اون پسر بهمن داعشی بوده که با جهاد نکاح و عشقی دخترهای نادون رو فراری می داده و آبروی خانواده ها رو می برده .
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      7 1
      ببخشید من یک کلمه رو جا گذاشتم [ مقصر اصلی پدره بود ] و پسره هم مقصر بود همین طور رومینا ، البته رومینا بچه بود و حقش این نبود من هم قبول دارم همه دست به دست هم دادن تا اون رو به جنون بکشونن و جنایت رو بیافرینند !
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      6 7
      ۱۴:۵۱ رومینا بچه بود ! نه نبود همین جور نگاها که بچه هست و نادون هست و اشکالی نداره و ولش کن ! باعث این حادثه شد خود رومینا بزرگترین قربانی این حادثه بود چرا چون به دید بچه انقد بهش نگاه شد انقد به بهانه بچه بودن فکری برای رفع جهلش برای رفع نیازش برای یاد دادن آداب و احکام و علم بهش نشد که نتیجه اش سقوط او در پرتگاه شد ! نه خانواده نه مدرسه و نه تلویزیون و نه اجتماع و... هیچ کدوم وظیفشون رو برای تربیت یک انسان انجام نداده و نمی دند.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    15 4
    در این اموزش وپرورش را باید تخته کرد گل گرفت وگرنه دختر 13ساله را چه به عشق بازی ودوست پسر بازی
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      9 29
      دهن خودت رو گل بگیر . با این ننه باباهای ولنگار بی اعتقاد که یه سره پای ماهواره تشریف دارن ، مدرسه کار زیادی نمی تونه بکنه .
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      14 2
      مردان و پسران هرزه از بچه مدرسه ایی ها شروع میکنن
  • فدایی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    3 9
    درب مدارس اهنیه باید جوش داد گل بگیری دوباره باز میشه ؟؟ تمام اموال آموزش و پرورش متعلق به مردمه خیلی اتیشت تنده بجای چهارده میلیون تصمیم میگیری .
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      2 0
      نه تند نرو درب مدرسه نباید تخته بشه باید نظام آموزش و پرورش و دانشگاه ( نه با افراط و نه با تفریط ) بلکه با روش های علمی و درست باید اصلاح بشه تا جامعه ای با تخصص علمی کارآمد داشته باشیم و با توجه به شایستگی‌ها از تمام توانایی های آنها استفاده بشه اونوقت جامعه در مسیر درست قرار میگیره نه افراط و نه تفریط چون اگر در مدرسه گل گرفته بشه نسلها بی سواد و سرکش میشن و جامعه به انواع انحرافات غیر قابل کنترل دچار می شه
  • فدایی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 5
    خسته نباشید علمای بی سواد وبی اطلاع ؟؟؟؟!!! برای به بار نشستن یک درخت گردو چندسال باید زحمت کشید، اگرسرما،افت و....بذاره .حضرت نوح ۹۰۰سال زحمت کشید پسرشو نتونست به طرف خدابیاره. نوابغ یکم مطالعه کنید واینقدر بیخودی وکیلویی نظر ندید!!!!
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 0
    آزمون سلامت روان و برا خانواده م اجرا کنید نه بچه ها.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    7 0
    به نظر حقیر نبود نهادهایی مانند پرورشی و ... هیچ خللی در روند امور نخواهد داشت چون کار برای بخشنامه و رفع تکلیف جای اخلاص و کار برای خدا را گرفته است. امروزه نوعا کسانی کار پرورشی را برعهده گرفته اند که اهلیت ندارند و نیز امور معاونت آموزشی و نظم مدرسه را انجام می دهند و عملا کار تربیتی مغفول مانده است.
  • مهدی FR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 0
    وقتی به مدرسه فکر میکنم و نوع حرف زدن و رفتار معلما می فهمم چرا جامعه ایجوری شده!
    • ایرانی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      3 2
      بنیان خانواده سسته خانواده ای که ایمان و اعتقادی نداره وبجه هفت ساله با روش خودش تربیت کرده معلم چطور تغییرش بده خانواده نقش اصلی تربیت فرزند رو بر عهده داره
  • star US ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 0
    اهای شمایی که ایراد میگیری تو اسلام دختر ۹ ساله میتونه شوهر کنه، بفرما. وقتی تو ۹ سالگی به بلوغ جنسی میرسه ، وقتی نیاز جنسی داره، وقتی تمایل به جنس مخالف پیدا میکنه، چرا باید تا ۱۸ سالگی صبر کنه تا قانون اجازه ازدواج بده. تو این مدت چطور با میل جنسی برخورد کنه؟ سرکوب یا خودارضایی و یا راههی که رومینا و امثال او میرن. مگه خودتون نوجوان نبودین و نمیدونین که میل جنسی چه قدرت ویرانگری داره. چقدر سرکوب کنن، چقدر غیر صحیح ارضا کنن. چرا به اسلام میتوپید؟ الان لال شدید؟
  • زیبا IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 1
    چرا پیام های من را نمیگذارید
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      1 1
      این عشق وبلوغ نیست این فقط یه عشق ککدکانه بود که بعداز ازدواجش برمی گشت وزن طلاق میشد ویک عمر میموند یابدکاره میشدیا به مرد سن بالا ازدواج میکرد
  • زیبا IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 5
    مدرسه چه گناهی داره این فیلم ها که از تلوزیون پخش میکنن تو ۹۰ درصد اش ترویج دوست دختر و دوست پسره،تو کدوم سریال دیدید یه حوان را نشون بدن نماز میخانه به مدر ونادر احترام میگذره و...بی بند وباری وبی حیائی را از فیلم ها میبینن،ویاد میگیرن
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    23 0
    یکی از مقصرین این حادثه آموزش و پرورش که نه آموزشش درسته نه پرورشش اگر خانواده ها درک درستی از نو جوانشون ندارند سواد کافی ندارند با مشاوره به موقع مانع این اتفاق میشدند
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 0
    شما صدا و سیما تون کارش درسته یا شورای عالی انقلاب فرهنگیتون یا شورای عالی اموزش و پرورشتون؟؟ در مدرسه ها تخته بشه بهتره و در دانشگاه ها
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 0
    وقتی یک معلم که در اخبار تلویزیون هم پخش شد در مدارس خصوصی فیلم مستهجن به دانش اموزاش نشون میده و این مسئله رسانه ای هم میشه نسل آینده چه جوری می‌خوان تربیت بشن این معلم واقعا چه جوری و با چه پارتی وارد آموزش و پرورش شده ؟!
  • Raha IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    2 1
    پدر رومینا هم قربانی شد اون یه پدره و حس مردانگی و غیرتش اجازه نمیده که کسی به تنها دخترش چپ نگاه کنه چه برسه که فراریش بده پدر رومینا مقصر نیست مقصر اون بهمنه که تنها هدفش سو استفاده از دخترها و خانواده هاس چنین ادمایی باید از جامع ریشه کن بشن تمام اگه من به جای قاضی بودم تنها حکمی که صادر میکردم "اعدام" بود و تمام.....
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    2 1
    باید معلم ها در نظام تربیت معلم تربیت بشن و وارد آموزش پرورش بشن در حالیکه الآن نظام تربیت معلم منحل شده واقعا چرا؟! آیا کارایی دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلم یکی است ؟
  • ابوالفضل IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    3 1
    کسی که به سن بالغ رسید باید ازدواج کند.تمام
  • امانی IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    2 1
    انسان باید خودش سعی کنه که در برابر آسیب اجتماعی دور باشه هر چند محیط زندگی هم نفش مهمی داره
  • میم IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    3 2
    وای آموزش و پرورش برای این همه دانش آموز بیاد نگهبان بزاره به نظر مشکل اصلی در خانواده هاست که برقراری رابطه با نوجوان را بلد نیستند بنده مادر یک دختر ۱۲ساله هستم همسرم دم درب حمام می نشیند تا دخترم از حموم بیاد بیرون موهاشو خشک میکنه سئوال میکشه بارها گفتم لوسش نکن گفته نمی خوام محبت رو از غریبه گدایی کنه حالا من هم با همسرم موافقم رومینای ۱۳ ساله محبت می خواسته نه شوهر.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    3 0
    ملت یک چیز را فراموش می کنند دختران روستا تو همین سن نامزد می کنند
  • پریا IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    2 0
    رومینا یه دختر 13 ساله بود ودرک درستی از اطرافش نداشت من نمیگم که کار بدی نکرده ولی بهر حال تجربه نداشته ولی اون پسر چی که 26 سالشه اون که دیگه باید عاقل رفتار کنه همینا هستند که زندگی یه دختر بی تجربه و خانوادشو به گند میکشن تو نسلی هستیم که فقط بلدن بگن دختر نباید اینکارو بکنه دختر نباید اون کادو بکنه پس پسر چی ینی پسر آدم نیست اختیار نداره چرا داره ولی جوری بار اومده ک اگه کارکثافتی انجم بده به چشم نماد ولی وقتی یه دختر انجام بده از نظر همه دیگه گناهکاره
  • فتانه IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    1 5
    با سلام نظر من اینه که پدرش کار خوبی کردتاباسه دیگران درس عبرتی بشه تودل جوونامون ترس بیفته هرچند که اینا دیگه روشون اثرنمیکنه ولی یه خوفی روتودلشون میزاره امیدواریم که الان تو این اوضاع جوونامون عاقل بشن فتانه محمدی
    • ناشناس IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
      1 0
      میشه لطفا سکوت کنی، نظر ندی؟ آدم های نادانی مثل تو، پدر رومینا رو وادار به کشتن دختر بچه کردند.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    1 1
    نباید به این مساله تک بعدی نگاه کرد و همه تقصیر ها گردن یک نفر انداخت. در تربیت بچه ها هم خانواده ها نقش دارند هم دوستان هم معلمان هم تلویزیون هم سینما هم فضای مجازی و ... اما وقتی صحبت از نقش اموزش و پرورش می شود باید سوال شود چرا در دولت اقای فریدون، مباحث جنسی زیست شناسی دوره دبیرستان به دوره راهنمایی انتقال یافت؟ چرا در مدارس پخش موسیقی های با مضامین جنس مخالف ازاد بود؟ چرا در محتوای کتب درسی از عفاف و احترام به قوانین خانواده سخنی نبود؟ چرا حتی قبل از کرونا مدارس عمدا در تلگرام گروه ایجاد کردندو بچه ها را به ان کشاندند و والدین را مجبور کردند تا برای از قافله دور نماندن بچه ها با پیوستن انها به تلگرام موافقت کنند و ..... بله همانطور که عوامل دیگر هم دخلیند با توجه به نقش فراوان همسالان و مدرسه و نیز فضای مجازی در تربیت کودکان باید گفت وزرای اموزش و پرورش و ارتباطات شما متهمید
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    1 0
    یه سری دست گذاشتن رو آموزش وپرورش. اما مشکل اساسی در خانواده هاست که توانایی جذب فرزندان خود در خانواده را ندارن متاسفانه پدر ومادرا برای همه چی وقت میذارن به جزء فرزندان خود.سطح آگاهی والدین در زمینه برخورد با کودکان ونوجوانان بسیار ضعیف است.۹۰ درصد شخصیت بچه ها در خانواده شکل می گیرد و۱۰ درصد در مدرسه هست. پدر و مادران عزیز فرزندان خود را در آغوش بگیرید ومحبتشان کنید خانه را تبدیل به مکانی امن ومطمئن برای بچه ها کنید. من‌خودم در اموزش وپرورش هسم با بچه های مدرسه ام دوست هسم .خیلی راحت درد دل میکنن.مشکلاتشان را بررسی کرده مشاوره بهشون میدیم اولیاء را در جریان قرار میدهیم.پس از یک زاویه نگاه نکنید تا زمانیکه جامعه و خانواده همگام با آموزشهای مدرسه نباشن هیچ گام مثبتی در این زمینه برداشته نخواهد شد.دانش آموز نوجوانی که به من می گوید من فقط تو مدرسه آرامش دارم ودلخوشیم تو مدرسه هست ، با خانواده ش صحبت میشه هاشا میکنه که ما هیچ مشکلی نداریم وبا مشاور مدرسه جهت رفع مشکل فرزند خود همکاری نمی کنن. مقصر مدرسه هست؟ خانواده ها فرزندان خود را دریابید.نه با پول وثروت بلکه با محبت ونظارت مستمر خودتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس