کد خبر 1077706
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
گرگ

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: حمله گرگ در روستای «اردجین» پدر و پسر خرم‌دره‌ای را مصدوم کرده است.

به گزارش مشرق، اسماعیل قلی‌زاده امروز  اظهار کرد: فعالیت حیات وحش در طبیعت رصد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به گزارش یک مورد حمله گرگ به روستاییان در زنجان عنوان کرد: این حادثه در روستای «اردجین» در شهرستان خرم‌دره اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه این حادثه در باغات انگور یکی از کشاورزان اتفاق افتاده است، بیان کرد: پدر و پسری که در باغات انگور خود مشغول هرس درختان تاک بودند که گرگ به مرد ۷۰ ساله حمله کرده است.

قلی‌زاده در تشریح جزئیات این حادثه با بیان اینکه با فریادهای مرد پسر وی به کمک او آماده و با ضربه‌های وارده به گرگ آن را تلف کرده است، افزود: در این حادثه مرد و پسرش از ناحیه دست دچار آسیب شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به عیادت از خانواده خرم‌دره‌ای توسط مسؤولان محیط زیست و بررسی موضوع عنوان کرد: خوشبختانه حال این افراد مساعد و رو به بهبودی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیرضا HU ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    38 16
    گرگها دارن مردم مظلوم زنجان را می درند بعد مسئول بی شعور محیط زیست زنجان هنوز سر کاره !
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      34 1
      عزیزم، میخوای بگیم همه حیوانات کوه و دشت رو با بمب هیدروژنی قتل عام کنن شما خاطرت نگران نباشه؟! علت گرایش حیواناتی مثل گرگ به شهر ها و روستاها اینه که انسان قلمرو اونها رو اشغال کرده و شکار اونها مثل کل و میش و آهو رو قتل عام کرده، ضمنا اگه همین گرگ و روباه نباشن صحرا و بعد از اون روستاها میشه پر از موش و مار ، نباید نظم طبیعت رو بهم زد.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    16 7
    احتمالا پدر و پسر بخاطر كشتن گرگ مشمول جريمه بشن
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      9 3
      پس برای فرار از جریمه باید پسره میگذاشت گرگ پدرش رو بخوره!
  • NZ ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 21
    ایندفعه چندم هست که این اتفاق افتاده! چند وقت پیش هم حمله پلنگ بود! این اشتیاق هیجان زده در کشور در حفاظت و تکثیر جانوران وحشی بدون هیچ محدودیتی در محیط زیست حکایت جماعت شبهای برره است! آخه آقایون نخبه تکثیر و ول کردن پلنگ و گرگ و گربه وحشی و خرس باید در پارکهای محصور شده باشه خصوصا در کشور ما که با بحرانهای اقتصادی و تهدیدات روبرو هست و باید در محیطی امن بفکر توسعه کشاورزی, دامپروری و مدیرت آب باشیم تا هم مشکلات بیکاری و کمبود یا سوء مدیریت غذا مثل گوشت کم شود و هم اشتیاق به رشد جمعیت بالا بره! اینها احتیاج به فضای امن در نواحی زراعی و دور از شهرهای کلان دارد. کم مشکلات در کشاورزی و دامپروری داریم این مشکل هم روی بقیه اضافه شده که چی؟ که یکسری توی شهر نشستن و هوس کردن گونه های وحشی در محیط زیست بدون هیچ قاعده منطقی با شرایط امروز کشور تکثیر کنه!
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      23 17
      تو هیچ برتری روی زمین نسبت به بقیه جانداران نداری ای دو پا !
  • رهام حسامی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    9 2
    طبیعت است ما به قلمرو گرگها رفتیم وگرنه گرگ در نظام طبیعت کار خودشو میکنه .باید محافظت بشه .
    • ناشناس IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      1 4
      انشاءالله گیر گرگ بیفتی
  • نادری IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    7 1
    اردجین اخرین روستا هیدج هست که بعدش بن بست میشه انگورای خوبی داره مردمان خون گرم ومهمون نواز
    • نرگس 10 ساله IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      1 5
      ربطی نداشت
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      1 1
      وقتی سگای زبون بسته رو جمع اوری میکنن و تو قلباشون اسید تزریق میکنن حقشون که گرگا وارد قلمرو انسانها بشن چون سگها اگر باشند هیچ گرگی جرعت نزدیکی نداره
  • احمد FR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    7 2
    سلام خدمت همه ی دوستان این حمله هایی که هر ازچند گاهی خبرشو میشنویم مال همون حیواناتی هستن که خود محیط زیست یا جنگل بانی میارن تو طبیعت رها میکنن در حالی که به عنوان مثال گرگ وحشی از ادمها فرارین یعنی به طرف انسان ها نمیان ولی گرگ هایی که خودشون توطبیعت رها کردن از تو انباری انسان هاخبر میدن یه زمانی تو این منطقه خبری از کفتار نبود چونکه چرخه ی غذایی وجود نداشت که باشه ولی اینقدر اوردن ریختن تو طبیعت که از گرگها زیاد شدند فقط هم کارشون حمله به دامهای مردمه اصلا باعقل جوردر نمیاد که کفتار اینجا چیکار میکنه واسه چی اوردن
  • نرگس 10- ساله IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    2 0
    خدا رو شکر که دارن خوب میشن
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    9 1
    متاسفانه تقصیر خوده ما انسان هاست ، قلمرو حیوانات رو اشغال کردیم و حیواناتی هم که غذای آنها بود کم و بیش از بین بردیم ، آنها هم زندگی می‌کنند و به غذا و محلی برای زندگی نیاز دارند با شکار نکردن حیوانات و خانه نساختن و زمین کشاورزی در محل غیر مربوط و غیر مجاز از حیوانات و خودمان مراقبت کنیم !!
  • ناشناس۵۳۶۸ IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 0
    هرکس اختلاص کرد بدنند اقاگرگه بخوردش
  • Mh IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 0
    گرگها معمولا به انسانها حمله نمیکنن خیلی کم پیش میاد به یک آدم حمله کنن مگر در موارد خاص و ضروری ، این کار رو بیشتر گرگاس ها یا گرگی ها انجام میدن که از جفت گیری گرگ و سگ به وجود میان و خیلی خطرناکن و تشخیصشون از گرگ سخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس