اعتراضات در آمریکا

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که اعتراضات مردمی به قتل بی‌رحمانه و غیرانسانی جورج فلوید مرد سیاه‌پوست و رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا به دیگر شهرهای آمریکا کشیده شد.

سرویس جهان مشرق - فاکس نیوز گزارش داد تنها چند روز پس از این‌که جورج فلوید مرد سیاهپوست ۴۶ ساله ساکن مینیاپولیس در حالی که توسط پلیس بازداشت شده بود جان خود را از دست داد، موجی از اعتراضات مردمی در چندین شهر و ایالت در سراسر ایالات متحده آغاز شد. برخلاف اعتراضات آرامی که روز سه‌شنبه در مینیاپولیس روی داد، تظاهرات‌های شب چهارشنبه گذشته به آشوب کشیده شد.

فاکس نیوز افزود: این در حالیست که اعتراضات و اغتشاش تنها به مینیاپولیس خلاصه نشد و مرگ فلوید همچنین سبب بروز تظاهرات‌هایی در خیابان‌های لس‌آنجلس و ممفیس شد.

در لس‌آنجلس هزاران نفر در حالی که ده‌ها نفر از آن‌ها آزادراه هالیوود یکی از مسیرهای ترافیکی اصلی شهر را مسدود کردند، با شعارهایی نظیر «نمی‌توانم نفس بکشم ۲» و «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» تظاهرات کرده و خواستار اجرای عدالت شدند.

همچنین بر اساس گزارش‌های خبری در لس‌آنجلس چندین نفر در حال آتش زدن پرچم آمریکا مشاهده شده‌اند. علی‌رغم خشونت‌های صورت گرفته در تظاهرات‌ها، هیچ‌کس دستگیر نشده است.

در ممفیس نیز ده‌ها نفر به خیابان‌های آمده و بیرون از محوطه اداره پلیس ممفیس تجمع کرده‌اند و مقامات نیز مجبور شده‌اند بخشی از جاده را مسدود کند. خبرگزاری‌ها گزارش دادند که جمعیت معترضان تا هنگام شب در خیابان‌های شهر حضور داشته‌اند و یک‌صدا آخرین کلمات فلوید را فریاد می‌زده‌اند: «نمی‌توانم نفس بکشم».

گفتنی است قرار است تظاهرات‌های بیشتری در شهرهای مختلف آمریکا برای اعتراض به این قتل وحشیانه و خشونت نیروهای پلیس، در روزهای آینده به وقوع بپیوندد، از جمله تظاهرات در سیاتل که برای روز شنبه برنامه‌ریزی شده است.

لازم به ذکر است این تظاهرات‌ها در زمانی روی می‌دهد که تنش‌های نژادی پس از کشته شدن احمد آربری در جورجیا و کشته شدن چند سیاهپوست دیگر در ماه‌های اخیر در حال شعله‌ور شدن است. خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان طی سال‌های اخیر باعث شد که جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» در این کشور شکل بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    67 6
    تسلیت صمیمانه به صادق زیباکلام
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      10 2
      اره بیچاره الان از دیدن صحنه های دلخراش سوختن پرچم امریکا خیلی ناراحته و ممکنه سکته کنه
  • AT ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    17 15
    این تظاهرات کار جورج سورس و باند شیطانی بایدن است و کشته شدن یک بدبخت جز بهانه ای نیست
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      4 7
      ترکها یه عبارتی دارند که به فارسی میشه «اصلا بذار حرف تو باشه و شر بخوابه».
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      3 10
      شر نمی خوابه. شر کوچکی به اسم ترامپ می رود و شر صد برابر موذی تر و مکارتری به نام بایدن می آید.
    • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      2 3
      ولی من واقعا نگران صادق شدم کسی ازش خبر داره
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    9 2
    اروپایی های مهاجر کلی درخت رو هم از بین بردن در آمریکا . درختهای ریه های زمین هستن .
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      0 0
      باشه ولی دقیقا به این مطلب نظر نوشتی یا .......
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    14 5
    در پرونده‌ای که به پرونده تگزاس - جانسون معروف شد، حق آتش زدن پرچم در اعتراضات بر اساس قانون اساسی آمریکا به رسمیت شناخته شد. در ۲۳ ژوئن ۱۹۸۹، دیوان عالی آمریکا حقوق تظاهرکنندگان را برای سوزاندن پرچم آمریکا در سرزمین مادری بر اساس متمم اول قانون اساسی به رسمیت شناخت.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    7 22
    دقت کنید تعداد پلیس ها بیشتر از معترضین است چیزی برای ما نمی ماسه خواهید دید نه مشکل اجاره حل میشه نه مسکن و نه تورم منتظر باشید
  • سید IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    20 4
    وای وای امریکا شورش شده یک عده غرب پرست ام دنبال ماست مالی ، اومدن از قانون اتش زدن پرچ میگن خخخ
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 2
    فریاد مرگ بر امریکا و به اتش کشیدن پرچم این نظام سلطه گر و ظالم امروز نه از حلقوم چند میلیارد مسلمان بلکه از زبان و بدست مردم امریکا و اروپا و سایر جهان انجام میشود . اقایان حجاریان / تاجزاده / نبوی / زیبا کلاک / تاجیک و... چگونه از این نظام حمایت و تبعیت میکنند ؟
  • DE ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    4 3
    اینجاست که باید گفت: ما هم در کنار مردم آمریکا و حامی اعتراضات قانونی انها در برابر رژیم فاشیست، نژاد پرست و تروریست آمریکا هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس