کد خبر 1077447
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
ترامپ نمایه

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا امروز پنج شنبه با صدور فرمانی اجرایی فعالیت شبکه های اجتماعی را محدود خواهدکرد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار در دو توییت اعلام کرد که رای دادن از طریق پست در انتخابات پیش روی آمریکا به «تقلب» گسترده منجر می‌شود و امکان دارد «صندوق‌های پستی به سرقت بروند».

بیشتر بخوانید:

ترامپ دستور اجرایی درباره رسانه‌های اجتماعی را امضا می‌کند

ترامپ شبکه‌های اجتماعی را تهدید به تعطیلی کرد

️توئیتر پس از انتشار پستهای ترامپ یک برچسب راستی‌آزمایی زیر پست‌ قرار داد که با لینکی کاربران را در صورت تمایل به صفحات و مقالات رسانه‌های خبری مختلف درباره رای دادن از طریق پست در آمریکا هدایت می‌کرد.

عنوانی که توییتر برای برچسب راستی‌آزمایی انتخاب کرد این بود: «حقایق درباره رای دادن از طریق پست را دریافت کنید».

اما این اقدام توییتر به مذاق رییس جمهور آمریکا که علاقه مند است رسانه ها فقط حرفهای او را بدون هیچ نقدی منتشر کنند خوش نیامد و ضمن انتقاد شدید از توییتر ، این شبکه اجتماعی را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد.

ترامپ برای توضیح بیشتر اقدام به انتشار توییتی جدید کرد و نوشت: توئیتر اکنون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ دخالت کرده است. آنها می‌گویند اظهارات من در خصوص این که رای دادن از طریق پست به فساد و تقلب گسترده منجر خواهد شد، بر اساس راستی‌آزمایی رسانه‌های جعلی سی‌ان‌ان و واشینگتن‌پست نادرست است.

درگیری ترامپ‌با توییتر در حد انتقاد رسانه ای متوقف نشد و هفتم خرداد ماه با انتشار توییت دیگری اعلام کرد: «جمهوری‌خواهان احساس می‌کنند که پلتفرم‌های اجتماعی صدای محافظه‌کاران را به‌کلی خاموش می‌کنند. پیش از آن‌که بتوانیم اجازه دهیم چنین شود، شدیدا آن‌ها را قانون‌مند خواهیم کرد، یا تعطیلشان خواهیم کرد».

بدنبال تهدید روز چهارشنبه ترامپ‌،مقام‌های کاخ سفید به خبرنگاران گفته‌اند رئیس‌جمهوری آمریکا امروز( پنج شنبه ) یک فرمان اجرایی در مورد شرکت‌های اداره‌کننده شبکه‌های اجتماعی صادر خواهد کرداما اشاره ای به جزییات آن نکردند.

انتظار می‌رود با توجه به تهدید روز گذشته ترامپ،فرمان اجرایی او با رویکرد محدود سازی و کنترل هدفمند شبکه های اجتماعی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه سال جاری انجام شود.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    مسدود کردن شبکه های اجتماعی قبل از اینکه مقابله با فساد باشد مقابله با افشاگری و حقایق رسانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس