حجت الله سلطانی

سفیر ایران در ونزوئلا ورود کشتی‌های ایرانی به ونزوئلا را «پاسخ قاطع» به سیاست‌های یکجانبه گرایی آمریکا برشمرد و اعلام کرد که ونزوئلا و ایران به نیابت از جهان به آمریکا «نه» گفتند.

به گزارش مشرق، «حجت الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا گفت که ورود نفتکش‌های ایرانی به آب‌های ونزوئلا، «پاسخ قاطع» این دو کشور به سیاست‌های یکجانبه ‌گرایی آمریکا است.

سفیر ایرانی که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‌کرد،  افزود: ایران و ونزوئلا به نیابت از جهان به واشنگتن «نه» گفتند.

بیشتر بخوانید:

تحلیل عطوان از سکوت آمریکا در قبال اعزام کشتی‌های ایرانی به ونزوئلا

هشدار افسران سابق اطلاعاتی آمریکا به ترامپ: در کارائیب دست از پا خطا کنید، در خلیج فارس نقره‌داغ می‌شوید +عکس و فیلم

فیلم/ چرا کسی جلوی ایران و نفتکش‌هایش را نمی‌گیرد؟!

سلطانی با بیان اینکه ایران و ونزوئلا بر حق خود در تجارت آزاد به نیابت از جهان تاکید کردند، تصریح کرد: آمریکا دیگر به کشورهای جهان نمی‌تواند بگوید که چه کاری را انجام بدهند.

سفیر ایران در ونزوئلا اعلام کرد که واشنگن مجبور شد به توافقات بین المللی احترام بگذارد و کشورهای انقلابی و ملت‌های آنها به توان خود اعتماد بیشتری داشته باشند. اکنون بسباری از کشورهای برای گرفتن حق و حقوق خود از آمریکا اجازه نمی‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه کشتی‌های ایرانی برای اولین بار در ونزوئلا یعنی آمریکای جنوبی مستقر شده‌اند، افزود: این دستاورد فقط برای ایران و ونزئولا نیست بلکه برای کل جهان است.

سفیر ایرانی اظهار داشت که منافع ایران ایجاب می کند که از قاره ای به قاره ای دیگر برود و این دستآورد باعث می‌شود که ایران و ونزوئلا بیشتر با یکدیگر همکاری کنند. ایران همیشه کنار کشور دوست مانند ونزوئلا خواهد ایستاد، بهای آن هر چه که می‌خواهد باشد.

سلطانی عنوان کرد: سوختی که به ونزوئلا صادر کرده‎ایم، تاثیر روی نیاز مصرف داخلی ما ندارد. کشور ونزوئلا زمانی که ما از کمبود سوخت در سال ۲۰۰۸ نگران بوده‌ایم، با ما همکاری کرد و ما آن را فراموش نخواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد که ایران برای کمک به ونزئولا در هر زمینه‌ای که نیاز باشد، در آمادگی کامل قرار دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    4 1
    آفرين ! تو هم گرد و خاك بپا كن ، مگه نميبينى اون پمبئوى بى شرف و برايان هوك كله پوك جقدر عليه ايران زبون درازى ميكنند ؟! شما ديپلمات ها چرا كم بياريد ؟! تا ميتونيد طرف رو تحقيرش كنيد بادا باد !
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 1
    06:55 موافقم!
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    1 1
    دو تا پیشه با بال زدن طوفان به پا نمیکنند
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
      0 0
      امریکا با اون همه ناو هواپیمابر و بمب اتم داره با چند دونه ویروس از پا در میاد مثل سنگریزه هایی که فیلهای ابرهه را تار و مار کرد
  • علی IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    دورود برشرافتان دلاورمردان وسربازان حاج قاسم سلیمانی هیمنه آمزیکا راشکستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس