‌

مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور رؤسای قوای قضاییه و مجریه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در صحن علنی مجلس برگزار شد.

به گزارش مشرق،  مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه ۷ خرداد ماه با حضور  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، دکتر علی لاریجانی و جمعی از مسئولان لشگری و کشوری و نواختن ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

بر اساس مواد ۱۰ و ۱۱ قانون آیین نامه داخلی مجلس پس از گزارش معاونت قوانین، هیات رئیسه سنی در جایگاه مستقر می‌شود. سپس پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم قرائت خواهد شد و نمایندگان سوگند یاد می‌کنند.

گفتنی است؛ در ادامه مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی معاون اجرایی مجلس دهم و وزیر کشور گزارشی اراِئه  می‌دهند.

** خبرنگاران و عکاسان داخلی بسیار زیادی برای پوشش خبری مراسم افتتاحیه مجلس ساعت ۷ صبح خود را به خانه ملت رسانده بودند و پس از دریافت کارت‌های ویژه خود، در انتظار باز شدن درب صحن علنی مجلس بودند درحالی‌که تمام راهروهای مجلس مزین به فرش قرمز بود.

از نکات قابل توجه در مراسم افتتاحیه این دوره مجلس شورای اسلامی آن بود که به دلیل بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعداد خبرنگاران و عکاسان خارجی بسیار کمی برای پوشش خبری این مراسم در صحن علنی مجلس حضور یافته‌اند.

از دیگر نکات قابل توجه آن بود که فاصله‌هایی بین صندلی منتخبان مجلس برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شده بود و یکی از مسئولان اداره جلسه افتتاحیه مجلس، مدام از پشت تریبون اعلام می‌کرد که منتخبان حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند و فاصله اجتماعی را مد نظر قرار دهند.

از تصاویر جالب توجهی که در مراسم افتتاحیه مورد توجه قرار گرفت، عکس نمایندگان شهید مجلس بود که در جایگاه هیئت رئیسه قرار داده شده بود و همچنین روی میز هر یک از منتخبان جدید ملت، یک جلد قرآن کریم و متن سوگندنامه آنها گذاشته بود و جایگاه هیئت رئیسه هم با رنگ‌های سبز، سفید و قرمز گل‌آرایی شده بود.


کدام شخصیت‌های سیاسی در مراسم تحلیف مجلس یازدهم حضور دارند؟

مسئولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران و چهره‌های شاخص سیاسی و امنیتی در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم شورای اسلامی حضور پیدا کردند.

مسئولان لشکری و کشوری که در این مراسم حضور یافتند به شرح زیر است: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس دهم، سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار سرلشگر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، رحمانی فضلی وزیر کشور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش، سید محمد علوی وزیر اطلاعات، محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس دهم در امور بین‌الملل، اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ غلامعلی حدادعادل،‌ سیدحسن خمینی، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات، صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران.

معرفی رییس و نایب رییس سنی مجلس یازدهم

پس از آغاز به کار فعالیت مجلس یازدهم، سیدرضا تقوی به عنوان رییس سنی، مصطفی میرسلیم به عنوان نایب رییس، روح الله نجابت به عنوان دبیر اول و محسن فتحی به عنوان  دبیر دوم معرفی شدند.

دانلود


دستور کار نخستین جلسه علنی مجلس یازدهم

سیدرضا تقوی رئیس هیات رئیسه سنی مجلس یازدهم در نخستین جلسه علنی دوره جدید با به صدا درآوردن زنگ نهاد قانونگذاری آغاز به کار مجلس یازدهم را با حضور 268 نفر از منتخبان مردم بطور رسمی اعلام کرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حضور میهمانان نخستین جلسه علنی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دستور قرائت دستورجلسه افتتاحیه را از سوی روح الله نجابت خواستار شد.

نجابت دبیر هیات رئیسه سنی؛ دستور نخستین جلسه علنی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 7 خردادماه 1399 را به شرح زیر قرائت کرد:

- تقدیم گزارش معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی

- نطق رئیس سنی مجلس شورای اسلامی

-  قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

- گزارش انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزیر کشور

- سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور

- انجام مراسم تحلیف نمایندگان

- اقتراح شعب

- ادای احترام به شهدای گمنام در مقبره الشهدای مجلس شورای اسلامی

پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
 

 پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم قرائت شد. (متن کامل پیام رهبر انقلاب را اینجا بخوانید)

تصویر متن کامل پیام مقام معظم رهبری


رئیس سنی مجلس یازدهم: مجلس یازدهم وکیل‌الدوله و معاندالدوله نیست

سیدرضا تقوی نماینده منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم یادآور شد: ما در مجلس یازدهم موفقیت‌های انجام شده را می‌پذیریم و به همه مدیران موفق خسته‌ نباشید می‌گوییم زیرا مدیران مخلص، متعهد و متخصص و انقلابی را سرمایه های ارزشمند انسانی کشور می‌دانیم و از اشتباهات هرگز حمایت نمی‌کنیم، ما اصرار بر اشتباهاتی که در گذشته در قوای سه‌گانه صورت گرفته، نداریم و طبق قانون بر اصلاح آنها به شیوه مناسب اقدام خواهیم کرد.

دانلود

رئیس سنی مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم بعد از بیانیه گام دوم انقلاب شکل گرفته است، این مجلس گفتمان دهه پنجم انقلاب اسلامی به عنوان فرهنگ انقلاب در عرصه اندیشه و عمل دنبال می‌کند. گفتمان دهه پنجم باید ما را به سمت و سوی شکل بخشی تمدن اسلامی سوق دهد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال حاشیه‌سازی نمی‌رویم و به حاشیه‌سازان متذکر می‌شویم تلاش نکنند ما را به حاشیه ببرند، ما می‌خواهیم در زندگی مردم تأثیرگذار باشیم، اجازه دهید مجلس با همین ترکیب در رأس امور باشد، ما وکیل‌الدوله نیستیم، معاندالدوله هم نیستیم، بلکه می‌خواهیم برای حل مشکلات مردم با وحدت و همدلی پشت سر رهبر فرزانه، دست در دست هم دهیم و مشکلات مردم را حل کنیم. (بیشتر بخوانید)

تصویر حاج قاسم در دست یکی از منتخبان مجلس


گزارش انتخابات مجلس یازدهم از سوی وزیر کشور قرائت شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی سخنانی در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح امروز ۷ خرداد برگزار شد، گفت: بر اساس مولفه‌های اجرایی و مدیریتی، برگزاری انتخابات ۲ اسفند ۹۸ برگ زرینی از نظام انتخاباتی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زد.

وی افزود: بکارگیری سامانه‌های هوشمند و دقیق الکترونیکی، ضامن صحت انتخابات ۲ اسفند ۹۸ بود.

وزیر کشور در ادامه گزارشی از نحوه تشکیل هیئت های اجرایی انتخابات و روند کار انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸ را ارائه داد. (بیشتر بخوانید)

روحانی: مبنای همکاری دولت با مجلس، چارچوب قانون اساسی است
 

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در سراسر جهان نماد مهم دموکراسی است و در ایران مجلس شورای اسلامی نماد دموکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی است. اولین رکن دموکراسی در تاریخ ایران در ۱۱۴ سال پیش با مجلس شورای ملی شکل گرفت و این مجلس از مرحوم آخوند خراسانی و محقق نائینی تا امام راحل نهادی بوده است که به عنوان نهادی مشروع و قانونی تلقی شده است.

وی افزود: هم دوره دولت چهارساله، پایان پذیر و کوتاه است و هم مجلس دوره کوتاهی دارد اما با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم یادگاری دائمی و ماندگار برای دهه‌ها و قرن‌ها برای مردم به یادگار بگذاریم و آن یادگار بزرگ قانون متقن، صحیح، کارآمد مفید برای جامعه است. قانون مدنی کشور برای دهه‌ها و بیش از یک قرن به عنوان محکم‌ترین قانون هنوز هم جای افتخار برای ایران و قانونگذاری ایران است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مبنای ما برای همکاری‌ها چارچوب قانون اساسی است، گفت: ما تک‌تک نمایندگان مجلس را در برابر کل ملت ایران مسئول می‌دانیم. (بیشتر بخوانید)

** پس از پایان سخنرانی نیم ساعته روحانی بلافاصله صحن مجلس را در ساعت ۱۰.۱۵ دقیقه ترک کرد این در حالی بود که رئیس سنی مجلس از وی درخواست کرد اجازه دهد مراسم تحلیف نمایندگان انجام شود و سپس مجلس را ترک کند که روحانی به این مساله توجهی نکرد و از مجلس خارج شد.

قرائت سوگندنامه نمایندگی مجلس توسط منتخبان دوره یازدهم

منتخبان مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت هماهنگ متن سوگند نمایندگی را طبق اصل ۶۷ قانون اساسی در صحن پارلمان قرائت کردند. (بیشتر بخوانید)

تصویری از سوگند نامه ای که در دست نمایندگان مجلس یازدهم بود

دانلود


ادای احترام منتخبان مجلس یازدهم به مقام شامخ شهدا

رئیس سنی مجلس یازدهم با اشاره به عدم حضور منتخبان مجلس یازدهم در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب به دلیل توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: منتخبان با حضور در مزار شهدای گمنام در محوطه مجلس شورای اسلامی، به مقام شامخ شهدا ادای احترام خواهند کرد. (بیشتر بخوانید)

دانلود


جلسه علنی جهت برگزاری انتخابات هیأت رئیسه دائمی فردا تشکیل می‌شود

منتخبان مردم در مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 7 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با برگزاری دومین نشست یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جهت برگزاری انتخابات هیأت رئیسه دائمی روز  پنجشنبه 8 خرداد ماه موافقت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    37 2
    مجلس قبلی که کلا فاسد بودند
    • محمدرضا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      2 35
      اگر فاسد بود چرا از سال 95 كه نمايندگان سركار اومدن قوه قضائيه يا نهادهاي امنيتي باهاشون برخوردي نكردن؟؟؟؟؟ گذاشتن ايام انتخابات
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    12 20
    بنزین که توسط سپاه افزایش پیدا کرد ازلحاظ نظامی تو ترمزان بودی ولی سپاه وارتش باحمایت رهبری بود وپدر معنویتون که میگفت موشک نمیخواهیم وزمان گفتگوست شماهم به توصیه اون رفتید سند بدبخت کردن مردم را امضاکردید ازموبایل میگی چه گندی زدید ولی روکه رونیست تا گرونی ارزبازار موبایل چه وضعی داشت البته این دولت ازلحاظ رو وشرم وحیا درتاريخ بی سابقه است البته دزدیها ورانت خواریها بی سابقه است انشاالله امیداست این مجلس تحت تاثیر این قرارنگیرد که بادولت باید مداراکرد سال اخراست کشور باید آرامش داشته باشد ووو و لطفا به عنوان وارث خون شهدا حساب کشی کنید
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      15 2
      بنزین رو دولت گرون کرد نه سپاه
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    15 1
    کاش مثل مجلس قبلی، سوگند خود را فراموش نکنند
  • خداشناس IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 4
    شب دراز است وقلندر بیدار. ببینیم این مجلسی که اکثریتش از اصولگراها تشکیل شده چه گلی به سر مردم خواهند زد. امتحان سختی درپیش دارند.یا اعتماد مردمی را که به اونا رای داده اند جلب می کنند ویا اینکه.....
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      2 1
      از همین فرار امروز روحانی تا حدودی میشه گفت با مجلس ان شاالله مقتدری طرف خواهیم بود
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    21 0
    روحانی حساب کار دستش اومد. تنها کاری هم برای نشان دادن بی ادب بودنش می تونست انجام بده ترک مجلس بود
  • مرتضی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    3 2
    دقیقا مثل سابق، انتظار معجزه نداشته باشید، مشکل جای دیگه هست.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    1 1
    یک سوال نماینده ای که با مدرک تحصیلی جعلی به مجلس امده ایا قسم او را هم باور کنیم یا کوتاهی مراجع نظارتی در صحت مدارک وانتخابات را . ایا این نماینده برای من نوعی کار خواهد کرد یا ستون پنجم دشمن خواهد بود یا با رانتخواران هم آخور خواهد شد.؟؟؟؟//
  • سيد IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 1
    انشاء الله كه ميرسليم آبروي اين مجلس را نبرد مثل لاريجاني و كروبي
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 0
    چرا ماسک نزدن
  • علی IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    مادر نزاییده کسی را که صرفا برای ملت و مملکت کار کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس