جنگنده‌

روسیه اتهامات آمریکا مبنی بر ارسال جنگنده‌های روسیه به لیبی برای کمک به حفتر را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، معاون رئیس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان روسیه (دوما) ادعای فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در آفریقا (آفریکام) را رد کرد.

این مقام روس در واکنش به اظهارات فرمانده نیروهای آمریکا در آفریقا گفت که «اتهامات واشنگتن در رابطه با هواپیماهای روسیه در لیبی، ساختگی و دروغ است».

بیشتر بخوانید:

طرح سری چند کشور غربی در لیبی لو رفت

ژنرال «استفن تاونسند» امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد روسیه با استقرار جنگنده در لیبی، قصد دارد گروه‌های پیمانکار نظامی خصوصی را که در این کشور فعالیت کرده و به نیروهای تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی کمک می‌کنند، حمایت نماید.

بر اساس ادعای آمریکایی‌ها، جنگنده‌های روسی احتمالا حمایت هوایی نزدیک و پوشش آتش تهاجمی به گروه پیمانکاری خصوصی «واگنر» در نبرد با دولت وفاق ملی ارائه می‌دهند. این جنگنده‌ها از پایگاه هوایی در روسیه بلند شده و بعد از انتقال به سوریه، جهت استتار تغییر رنگ پیدا کرده و سپس به لیبی منتقل شدند.

فرمانده نیروهای آمریکایی در لیبی مدعی شد: «روسیه آشکارا تلاش می‌کند کفه ترازو در لیبی را به سمت خود سنگین کند... آنها با حمایت از گروه‌های مزدور مانند واگنر، در حال گسترش جای پای نظامی خود در آفریقا هستند».

لیبی از سال ۲۰۱۱ که حکومت معمر القذافی سرنگون شد، فاقد دولت مرکزی بوده و تلاش‌های سیاسی با نظارت سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ منجر به تشکیل دولت وفاق ملی در طرابلس شد. با این حال، ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی که طی یک سال تلاش کرد دولت مذکور را ساقط کند، آن را به رسمیت نشناخت.

هم‌اکنون دو دولت هرکدام با پارلمان و ارتشی مجزا بر سر تصاحب قدرت با یکدیگر درگیر و در حال جنگند و هر دولتی علاوه بر داخل لیبی، حامیان خارجی نیز دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 2
    کار امریکا و اسراییله
  • سرباز IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    1 3
    اگر زیبا کلام در آمریکا به دنیا می آمد:(چرا آمریکا باید در امور خاورمیانه و آفریقا مداخله کنه مردم دارن از گشنگی و کرونا دارن میمیرن اونوقت ما تو فکر لیبی هستیم تموم کنید این شعار ایدئولوژی امپریالیستی رو) و ای کاش کا او در آمریکا به دنیا می آمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس