کد خبر 1079681
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
سفارت روسیه تحویل جنگنده‌های میگ-۲۹ به ارتش سوریه را تأیید کرد

سفارت روسیه در سوریه تحویل دومین محموله از جنگنده‌های پیشرفته "میگ-۲۹" به نیروی هوایی سوریه را تأیید کرده و یادآور شد که این مسئله در چارچوب همکاری‌های نظامی-فنی بین مسکو-دمشق صورت گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سفارت فدراسیون روسیه در دمشق تحویل محموله‌ای از جنگنده‌های میگ-29 به ارتش سوریه را مورد تأیید قرار داد. این موضوع رسماً در صفحه نمایندگی دیپلماتیک روسیه در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام شده است.

در این پیام توئیتری آمده است: «ارتش جمهوری عربی سوریه دومین محموله از جنگنده‌های پیشرفته میگ-29 را از روسیه تحویل گرفتند. ارسال این محموله در چارچوب همکاری‌های نظامی-فنی بین دو کشور صورت گرفته است. خلبانان نیروی هوایی سوریه از قبل انجام مأموریت‌هایی با این هواپیماهای روسی را آغاز کرده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

سوریه به جنگنده‌های جدید «میگ-۲۹» مجهز شد

روایتی از سیر قدرت ایران در دریاها +عکس

فیلم/ بی‌قراری خلبان شهید میگ 29 برای پرواز

در اواخر ماه مه، فرماندهی منطقه آفریقای نیروهای مسلح آمریکا گزارش داده بود که گویا روسیه جنگنده‌های میگ-29 و بمب افکن‌های سوخو-24 را به مزدوران لیبیایی در طرف ارتش ملی لیبی تحویل داده است. به گفته آنها، این انتقال در اوایل ماه مه و از طریق خاک سوریه انجام شده است، جایی که آنها حتی سعی داشتند این تجهیزات پنهان کنند. پس از آن پنتاگون اعلام کرد که صحبت بر سر 14 فروند هواپیمای روسی است.  

مقامات پارلمانی روسیه این ادعای طرف آمریکایی را تکذیب کردند. "آندری کراسوف" نائب رئیس کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه، انتشار اطلاعات مربوط به انتقال هواپیماهای روسی به لیبی را "کابوس ترسناک آمریکایی‌ها" نامید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    2 5
    جنگنده‌های پیشرفته !!!!!!!!!!!! میگ-۲۹
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
      6 2
      میگ 29 پیشرفته هست منتها مدل هایی که اختصاصا برای نیروی هوایی روسیه تولید میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس