استیو لینیک

برخی منابع آمریکایی وابسته به دموکرات‌ها، اخراج «استیو لینیک» و محدود نشدن فروش اسلحه به عربستان را پیش شرط «محمد بن‌سلمان» برای حمایت مالی از کمپین ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ عنوان کرده‌اند.

به گزارش مشرق، ماجرا از آنجا آغاز شد که تعدادی از نمایندگان دمکرات کنگره آمریکا اعلام کردند بازرس وزارت خارجه این کشور که اخیرا «دونالد ترامپ» او را اخراج کرده است، تحقیقاتی را درباره فروش سلاح به عربستان سعودی آغاز کرده بود.

بیشتر بخوانید:

چهار بازرس کل اخراجی ترامپ، چه کسانی بودند؟

این نمایندگان اعلام کرده‌اند؛ «استیو لینیک»، بازرس ارشد وزارت خارجه ایالات متحده در حال تحقیق درباره چرایی و چگونگی هموار شدن مسیر فروش هفت میلیارد دلار اسلحه به عربستان سعودی با وجود مخالفت کنگره بوده است.

در حالی که تاکنون نه کاخ سفید و نه وزارت خارجه آمریکا دلیل مشخصی برای اخراج لینیک ارائه نکرده‌اند، «مایک پومپئو» گفته که خودش خواستار اخراج لینیک شده چرا که به حیثیت وزارت خارجه آسیب می‌زده است!

«الیوت انگل»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته اخراج لینیک پیش از پایان تحقیقاتش نگران کننده است.

در همین حال برخی تحلیلگران، اخراج لینیک را تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی گسترده سعودی‌ها در یمن با سلاح‌های آمریکایی می‌دانند که کمپین انتخاباتی ترامپ برای از دست ندادن افکار عمومی داخل آمریکا صورت داده است.

از سویی؛ برخی منابع آمریکایی وابسته به دموکرات‌ها، اخراج «استیو لینیک» و محدود نشدن فروش اسلحه به عربستان را پیش شرط «محمد بن‌سلمان» برای حمایت مالی از کمپین ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ عنوان کرده‌اند.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس