محمود میرلوحی

محمود میرلوحی از "اصلاح‌طلبان تحریمی"، در یک کنایه سیاسی گفته است: شورای نگهبان و حامیان آن فکر می‌کردند انتخابات آشِ خاله است و اصلاحات به هر شکلی برای انتخابات مجلس لیست می‌دهد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"کشور از نظر کنترل بازار رها شده است"

شهادت مرعشی و خبّاز علیه روحانی

محمدرضا خبّاز، فعال اصلاح‌طلب و از استانداران سابق در دولت رئیس‌جمهور روحانی، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا، ضمن تأکید بر اینکه "با کمال تاسف باید عرض کنم کشور از نظر کنترل بازار رها شده"، گفته است: هیچ جای دنیا بازار تا این حد رها شده نیست که هر کسی هر قیمتی که بخواهد روی مایحتاج مردم بگذارد. شما مشاهده می‌کنید قیمت اجناس بسیار ساده که نیاز مردم است، مانند حبوبات از قبل از عید تا امروز چندین برابر شده است.

او درباره این‌که راه نظارت بر بازار چیست، گفت: چاره کار استفاده از خود مردم است، در همین جریان کرونا، اگر واقعا کمک‌های مردمی نبود خود به خود بسیاری از کارها روی زمین مانده بود. ما بارها این موضوع را گفتیم و گوشزد کردیم که از ظرفیت‌های جامعه برای حل مشکلات استفاده شود، اما گوش شنوایی نبوده است.[1]

*آقای خبّاز به اصلی‌ترین مشکل این روزهای اقتصاد ایران اشاره کرده که مسئول مستقیم آن دولت رئیس‌جمهور روحانی است.

مشکلی که سبب‌ساز و مادر اصلی تمام گرانی‌های ماه‌ها و سال‌های اخیر است و نظام اسلامی را در موضع تهمت "ناکارآمدی" قرار داده اما عده‌ای در دولت و حتی در میان منتقدان دولت؛ با ندیدن این مشکل؛ از مقولاتی مثل تأثیر تحریم‌ها، رکود، اثر تورّمی و غیره در اشاره به علت معضلات اقتصادی سخن می‌گویند!

مخاطبان محترم باید بدانند که دولت آقای روحانی صراحتاً اعلام کرده است که اعتقاد چندانی به نظارت بر بازار ندارد [2] و مسئولان دولتی نیز در راستای اعتقاد آدام اسمیتی خود در اقتصاد؛ بارها در تریبون‌های مختلف بر لزوم عدم نظارت بر بازار تأکید کرده‌اند.

بدیهیست مادام که این اعتقاد غلط برچیده نشود و دولت به سمت نظارت بر قیمت‌ها حرکت نکند و یا وادار به آن نشود؛ هیچ قاعده‌ای جز حرص و طمع؛ تعیین کننده قیمت‌های مایحتاج مردم نخواهد بود.

پیش از این، حسین مرعشی، از فعالان اصلاح‌طلب نیز تأکید کرده بود که اصلی‌ترین معضل کشور، "واقعی نبودن قیمت‌ها" است. [3]

برخی محافل تحلیلی معتقدند ناواقعی بودن قیمت‌ها دلیل اصلی شکل‌گیری آشوب در دیماه 96 و آبان 98 است و اگر دولت مجبور به نظارت بر قیمت‌ها نشود بسا که شاهد شکل‌گیری یک "فتنه اقتصادی" باشیم.

***

رجزخوانی تحریم‌گران انتخابات برای شورای نگهبان

محمود میرلوحی، فعال چپ و عضو شورای شهر تهران در یک مصاحبه که در سایت اعتمادآنلاین منتشر شد با اشاره به رفتار تحریمی اصلاح‌طلبان در قبال انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرده است: جامعه حتی در حال عبور از اصلاح‌طلبان است و شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» هم حاکی از همین موضوع است و این مسئله باید برای نظام هم مهم باشد. شاید شورای نگهبان و حامیان آن فکر می‌کردند انتخابات آشِ خاله است و اصلاحات به هر شکلی برای انتخابات مجلس لیست می‌دهد و مجلس یازدهم هم به همین شکل تشکیل می شود و نهایتا می گفتند دیدید شما اصلاح طلبان رای ندارید؛ اگر چنین می شد اصولگرایان می‌گفتند مردم از شما خسته شدند. اما پیام مردم در انتخابات اسفند ماه غیر از این بود.

او می‌افزاید: مردم هم به نظام هم به اصلاح طلبان پیام دادند و گفتند که ای اصلاح طلبان اگر نتوانید مطالبات ما را مطرح و تامین کنید ما مجبور به حضور پای صندوق رای نیستیم. به نظر من معنای این پیام این است که اصلاح‌طلبی و خواسته‌های مردم باید پاسخگو داشته باشد اما اگر قرار است اصلاح طلبان هم  پاسخگو نباشند، بسم‌ا...؛ اصولگرایان بیایند و خواسته‌های مردم را پیگیری کنند که البته اسم این پیگیری‌ها و تغییرات هم اصلاحات خواهد بود.[4]

*رجزخوانی صریح میرلوحی برای شورای نگهبان و نظام اسلامی از بابت رفتار خائنانه "تحریم انتخابات" مجلس یازدهم از سوی اصلاح‌طلبان است.

رفتاری که اگرچه آنطور که باید در میان خواص کشور مورد رصد قرار نگرفت و به کاهش مشارکت در انتخابات انجامید اما بعدها کسی مثل بهزاد نبوی تأکید کرد که انجام آن از سوی اصلاح‌طلبان اشتباه بوده است [5] و محسن هاشمی هم از این گفت که اصلاح‌طلبان با عدم مشارکت در انتخابات "بی‌نتیجگی" خود را پوشش دادند. [6]

اما تمام این اعترافات، پس از انتخابات بود و به مثابه نوشدارو پس از مرگ سهراب...

با عنایت به سابقه پیش‌گفته؛ اکنون نیز طبیعی است که کسی مثل میرلوحی که صراحتا عضو ستاد تحریم و از اصلاح‌طلبان تحریمی بوده است در پرتو مذمت نشدن تحریم‌گران، شروع به رجزخوانی برای شورای محترم نگهبان کند و از خائنان قدّیس بسازد.

مع‌الوصف باید دانست که ملاک صحّت انتخابات "قانون" است و به فضل الهی، روزهای روشن‌تری از کارآمدی و اجرائیات مطلوب‌تر پیش روی مردم و کشور است.

در آن روزگار قریب، حتما کسانی به مردم خواهند گفت که انتخابات برای تمام فعالان سیاسی، اتفاقا آش کشک خاله است و اگر کسی وارد فرایند مردمسالاری نشود یا از آن خروج کند؛ منافق است.

البته شاید در آن روزگار، با منافقین برخورد دیگری صورت گیرد!

***

ناسزاگویی حجاریان به مردم؛ به صندوق رأی زنجیر شده‌اند!

کاش این زنجیر به گردن سعید حجاریان هم بود!

سعید حجاریان، ‌ از تئوریسین‌های اصلاحات اخیرا در بخشی از یک مصاحبه با نشریه ایران فردا؛ در اشاره به عدم مشارکت عده‌ای در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ماه سال 98 گفته است: علت اتفاقات رخ داده (کاهش مشارکت) این بود که حجم وعده‌ها زیاد بود و به آنها وفا نشد و مردم سرخورده شدند. بعد هم وقایع سلسله‌وار اتفاق افتادند و مردم افسرده و مستأصل شدند و سوژه‌گی‌شان را از دست رفته دیدند و در لاک خود فرو رفتند.

او می‌افزاید: اما به هر حال عده‌ای این‌گونه نیستند؛ کاملا تک‌بعدی هستند و به صندوق رأی زنجیر شده‌اند؛ مثلا مشارکت‌کنندگان اسفند 1398 حتما در ادوار دیگر انتخابات حاضر خواهند بود چون کیفیت انتخابات ذره‌ای برایشان اهمیت ندارد!

*متأسفانه توهین به مردم و خفیف کردن حامیان اصلی انقلاب، جزئی از ژنتیک ذاتی جریان اصلاحات است و قصدی هم برای درمان آن وجود ندارد.

ما قضاوت درباره این توهین‌های حجاریان به مردمی که در انتخابات شرکت کرده‌اند را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم و در عین حال تأکید می‌کنیم که "احترام به صندوق رأی" و زنجیر بودن به آن، جزئی اخلاقی و عقلانی از سیاست‌ورزی است.

اخلاق و عقلانیتی که مردم کوچه و بازار به عنوان حامیان اصیل انقلاب و اسلام به آن اشراف دارند اما حجاریان و دوستانش...

و در ادامه پیرامون "کیفیت انتخابات" نیز باید تأکید کرد که این مقوله، اتفاقا برای تمام ایرانیان دغدغه‌ای همیشگی است و در طول 41 سال گذشته نیز همواره با نظارت مردم با بهترین شاخص‌ها همراه بوده است.

اما منظور آقای حجاریان از بی‌کیفیتی انتخابات؛ عدم احراز صلاحیت افرادی از رجال سابقه‌دار و دارای پرونده‌های مالی و فساد سیاسی بوده که محل تجمع آنها عموما در اردوگاه اصلاحات است. رخدادی که اتفاقا موجب کیفیت بیشتر انتخابات ولو با عدم حضور کسانی از مردم نجیب ایران شد.

ما پیش از این درباره بحث مهم "تحریم خاموش انتخابات" از جانب اصلاح‌طلبان توضیحاتی مفصّلی را به مخاطبان محترم ارائه کرده‌ایم...

***

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-917577

2_ mshrgh.ir/956156

3_ mshrgh.ir/1014696

4_ https://etemadonline.com/content/407022

5_ mshrgh.ir/1072874

6_ mshrgh.ir/1052469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • شرقی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    48 3
    اصلاحات غده ی سرطانی ست که در صورت جراحی آن، ایران از رنج و گرفتاری نجات پیدا خواهد کرد.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      15 1
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
  • سید IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    38 3
    حجاریان امّ القیّ اصلاح طلبان تهوع آور و مرعشی سخنرانی در قیاس دارایی اش نه سخندانی در مقام دانایی اش!!!!!!!
    • رضا IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      5 36
      يه ذره ادب داشته باش بابا ! ناسلامتى جاى باباته دلت مياد به بابات خزعبل بگن ؟! يه الكترون شعور هم چيز خوبيه !
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      21 0
      سلام. آقا رضا مگر حجاریان خائن ادب دارد که مردم رای دهنده را زنجیربند تلقی میکند. جواب "های" "هوی" است. شما هم خودت را ناراحت نکن.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      16 0
      آقا رضا مثل اینکه متن مربوط به حجاریان را نخوندی. به مردم متدین و همیشه در صحنه انقلاب و انتخابات میگه زنجیر شده به صندوق رای. خب خزعبل از این بیشتر؟
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    18 0
    جناب میرلوحی مردم شماراکنارگذاشتن نه شورای نگهبان بفهم..
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    15 0
    در ماجرای مبارزه با کرونا و کنترل قیمت. ها دولت بی کفایتی خودرا ثابت کرد مردم غیور ایران برای مبارزه با کرونا هیچگونه کمک مستقیمی از دولت دریافت ننمود بلکه با صرف هزینه هنگفت آن هم از بازار سیاه اقلامی چون دستکش و ماسک را تهیه و حتی به کمک دولت شتافت بسیاری از مردم برای تست کرونا و یا درمان وادار به پرداخت هزینه های گزاف شده اند مقایسه با کمک سایر کشور ها به مردمان خود عملا کار نکردند
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    20 1
    جناب حجاریان هم به استفراغ تراوشات ذهن معیوب خودشان زنجیر شده اند و کیفیت این تراوشات هم برایشاه اهمیتی ندارد....
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    25 0
    البته اقای حجاریان که قلاده طلای وطن فروشی به گردنشان است باید هم به دیگران توهین کند. اگر کیفیت در قلاده طلای نفراتی مثل شماست به ما به کیفیت این قلاده طلای خیانت اهمیت نمی دهیم
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    27 1
    آقای سعید متحجریان؟! هرکسی نقش خود بیند دراب. زیاد قلاده و زنجیر غربی به گردنت بستی فکر می کنی زنجیر فقط باید غربی باشه والا با کیفیت نیست
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    14 0
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده. الهی آمین.
  • مهرناز IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    17 0
    حجاریان "تئوریسین اصلاحات " مشگلات جسمی شما " عاملی شد که از واقعیت های جامعه دور شده باشید " عده ای که شما زنجیروار انتخابات نام بردید " به این نظام اعتقاد داشته " عده ای هم از مردم بخاطر ناکارامدی وزرای دولت کنونی به اصطلاح شما " انزوا را انتخاب کردند " معنقدین نگاه به اینده نظام دارند.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    15 1
    اصلاحات با حمایت از روحانی داشته های خود را ازدست داد حالا بجای عذر خواهی وپاسخگویی به مردم در حال مانور دادن به هرشکل موجود میباشد اما مردم میدانند که فریب این جریان را خورده اند و دیگر به گفته های ایشان اعتماد ندارند
  • محمد IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    11 1
    بعضیها زنجیر پاره کرده اند و هر مزخرفی را بلغور میکنند و نشخوار ،،،،،دوران غربزده ها وقتی زاده ها تمام شد آقا سعید
  • DE ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    13 0
    این فکر منحرف و دوستانش زنجیره ای از مدارس ویژه در آموزش و پرورش رو در اختیار داره و سالهاس داره برای این افکار انحرافیش علنا کادرسازی میکنه و پول هم به جیب میزنه . کادر سازی هم نکنه تربیت نسلی بی تفاوت و یا در تضاد با اندیشه سیاسی امام خمینی خروجیشونه . اینها اگر جمهوری اسلامی رو قبول ندارن چرا باید چنین امتیازاتی مهمی بهشون واگذار بشه؟
  • شمعون IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    12 1
    ما با آقا سعید و جناب مارزاده و اموی تبار و بقیه سران اصلاحات کاملا هم نظر هستیم. از فرصت استفاده می کنم و سلام نتانیاهو را به آقا سعید و همدستانش می رسانم. ما اسرائیلی ها هم اصلاح طلب هستیم منتها : اصلاح طلب صهیونیست ! (شمعون_ سخنگوی آن قدیس خداجوی! : نتانیابو!!)
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    11 0
    این حجاریان خیل مردن نداره؟ عجب جونی
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    17 1
    آقای خباز که ازش معلومه بدرد خبازی هم نمیخوره چند وقت پبش گفته بود برخی به دولت روحانی حسودی میکنن. حالا میخواستم بااین تورم سرسام آور که این دولت مزخرف به ملت تحمیل نمـوده، چه شق القمری نموده که برخی به آن حسودی میکنن؟
  • مرضال IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    2 8
    جناب مشرق این همه بی عرضگی دولت که شما پرچمدار نشر آنها هستید وبحق هم (صرف نظر از نیتتان) هست از قضا دقیقا" معنایش ناکارآمدی نظام هست .اگر دولتی که بقول شما (که بنده هم صدرصد قبولش دارم اما بقول شما استناد میکنم که برهان، قاطع باشد) این همه ناتوان (واکثرا" بعمد) در ادارۀ امورات کشور باشد کدام عقل سلیم حکم می کند که الّا وبالّا باید تاوقت قانونی اش به خرابکاریش ادامه دهد؟ همۀ نظامهای مردمسالار راهکار انتخابات پیش از موعد را در سیستم خود برای هچین شرایطی گنجانده اند. اما اگر اینجا کسی چنین صحبتی بکند اینگار گناه کبیره مرتکب شده ومحکوم به بازی در زمین دشمن می شود.واین ضرر باید از جیب این ملت بیچاره پرداخت شود. همین قضیۀ توزیع(تاراج) ارز وسکه تنها وتنها کافی بود تا دولت ساقط شود.جلوی ضرر را از هرجا بگیری منفعت است برای همین موقع هاست.
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      3 0
      با برگزاری رفراندوم در مورد تداوم داشتن یا نداشتن دولت روحانی موافقم.
  • حسين DE ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    5 0
    انتخاب كردن و منتخب شدن جزئى از اصول دمكراسى است كه حجاريان و جريان فكرى منحوس و فاسد و مزدور و خائن و وطنفروش وى بدان اعتقاد دارند،اين جوجه منورالفكر غرب پرست هر گز از كيفيت و عملكرد نمايندگان منتخب اصلاح طلبان كه در تمامى دوران نماينده گى اشان جزء خيانت به آرمانهاى انقلاب عملكردى نداشتند اشاره اى نميكند اما زمانيكه انتخابات را با هوشيارى ودرايت مردم ميبازند كيفيت انتخابات ميرود زير علامت سئوال،اين تئوريسين كم سواد مزدور هرگز به دلايل عدم صلاحيت نمايندگان اصلاح طلبان كوچكترين اشاره اى نميكند ولى فرياد واى دمكراسى از دست رفت ويا كيفيت انتخابات مطلوب نبود البته (مطلوب)از نظر ايشون سر ميدهد تا عدم صلاحيت خود فروشان و و طنفروشان اصلاح طلبان را توجيه كند،حجاريان يك خائن و مزدور به تمام معناست.
  • حقیقت گو IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    6 0
    باسلام - جیره خوارهای دولت حالا که تیرشان به سنگ خورده ظرف غذای خود را از دولت جدا کردند. مرعشی و خباز سرشان توی ........ دولت بود حالا که آخره کار است خودشان را از دولت جدا می دانند .
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    7 1
    اگر مردی در این مملکت وجود داشت تمام اصلاح طلبان را باید با لودر به دریا میریخت خیانتکار به دین و ملیت و تاریخ و فرهنگ ایرانیان حتی زنانی که بواسطه همین فضاسازی ها رای جمع میکنن
    • حسين DE ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      3 1
      دوست گرامى اصلاح طلبان را نبايد به دريا ريخت براى اينكه دريا بشدت آلوده ميشود حيف دريا،آنها را بايد با غل و زنجير فرستاد اردوهاى كار تا تاوان خيانتهاى خود را به انقلاب و ميهن و ملت پس بدهند.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    6 0
    واقعااینهادیوانه هستندحیف وقت
  • حقیقت گو IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    10 2
    باسلام - اگر برای سرنوشت خود و کشور عزیزمان و آرمان های آن ، مردم به صندوق های رای زنجیر شده باشند بهتر است از اینکه برای جیره خواری و گرفتن مقداری استخوان از غربی ها مانند شماها ( حجاریان ) به آمریکا زنجیر بشوند .
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      6 0
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      3 0
      روحت شاد
    • شریف IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      3 0
      جانا، سخن از دل ما می گویی.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    6 2
    اصلاح طلبان همه باهم مجرم و باید مجازات شوید ..
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    5 0
    خدا را شکر به صندوق رای بسته شده ایم ،نه مثل حجاریان به صندوق ارز
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    5 0
    شاید حجاریان آنقدر گرفتار لیبرالیسم و دنیا شده که دیگر از دین و دیانت و تکلیف حسی ندارد. البته او خوب میفهمند که مردمی که همیشه پای نظام و تکلیفشان هستند چه قدرتی دارند و چه ایمانی در آنهاست که آنها را ثابت قدم کرده و همین ثبات قدم آن عده از مردم است که اینچنین خشم حجاریان لیبرال(یا بهتر بگویم نوکر صهیون) را برانگیخته است. آیا نشنیده اید که عبادت مومن صدای نعره شیطان را بلند میکند؟؟؟ تمامی زحمت چندین ساله حجاریان و گنجی و تاج زاده با تمامی نقشهایی که به عنوان یک انقلابی بازی کردند تا نفوذ کنند و سپس تمامی زحماتی که برای از هم پاشی وزارت اطلاعات و همچنین اتحاد نیروهای مخلص نظام کشیدند نتیجه ای را که میخواستند نداشته است و حال نعره شیطانی شان بلند شده است و مردم مومن و انقلابی و پای نظام را زنجیر شده به صندوق رای از روی بیفکری مینامند تا آخرین تلاش خود را برای حمله به نظام کرده باشد. به حجاریان بگویید که فرعون میدانست که موسی میآید و نظامش را برهم میزند ولی باز تلاش میکرد که موسی را از بین ببرد ولی موسی در خانه خود او بزرگ و توسط بهترین زنان روزگار تربیت شد. حجاریان مهدی می‌آید و امید دوستان بهایی و یهودی تو را به باد خواهد داد.
  • آرش IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    5 0
    کافر همه را به کیش خویش پندارد. این سعید چون خودش قلاده اسرائیلی داره فکر می کنه بقیه مردم هم زنجیر شده اند. نخیر. قلاده و البته پوزه بند فقط برای سگ صهیونیست استفاده میشه.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    2 0
    اصلاح طلبی واقعی با بدعت و انحراف از اصول اسلام فرق دارد بعضی از اصلاح طلبان با اظهار نظر رسمی در رسانه ها گاهی اسلام و قوانین آن را مانع عقلانیت و رشد آن معرفی میکنند و بعضی در مورد استقلا ل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور مغالطه کرده و مدعی میشوند که این مسائل امروزه فرق کرده و جایگاه قبلی خودرا از دست داده اند. بنظر میرسد بجای کلمه اصلاح گرا باید از ترکیب بدعت گرا یا لائیک استفاده بکنند در بیان اغراض و نیت درونی خود با ملت ایران صادق تر خواهند بود و از دروغ و نفاق هم حذر میکنند.
  • SE ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    5 0
    در واقع این اصحالات است که گمان کرده که حضور در انتخابات آشِ خاله است و میتواند هر فرد مسئله دار و فاسد اقتصادی و اخلاقی را کاندید انتخابات مجلس کند و اصحالات متوهم گمان کرده شوارای نگهبان هم مانند دستگاهای نظارتی دولتی بوق است و چشم بر فساد افراد داوطلب نمایاندگی میبندد
  • SE ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    3 0
    مجلس یازدهم باید قانون از کج آورده ای را اجرا کند
  • DE ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    2 0
    شهادت مرعشی و خبّاز .... چرا شهادت؟ مگر قدمی در راه خدا برداشته اند تا حالا...
  • . IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    2 0
    این گروه غربگدای غرب پرست هم به غرب زنجیر شده اند هر بلایی سرشان بیارند باز هم از غرب جدا نمیشوند. حتی برخی از آنها زنجیرشان دست امثال اوباما و جورج سوروس و ملک فهد بود
  • علیمرد IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    هر کشوری صاحب حجاریان بود و ازش استفاده میکرد الان از هرلحاظ های کانتری بود. حیف ازش استفاده نمیکنیم
  • همکار IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    چراناراحت میشی خوب راست میگه توهمین ایلام اصلا رای کیفیت نداره چون طایفه بازیه ورای پولی شناسنامه یارورامیگیرن بابتش بیست هزارتومان ویا کمی بیشتر پول بهش میدن درضمن
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    حالا جناب مشرق€ جریان این "قلاده" به گردن حجاریان چیه؟!متوجه نشدیم چی "گردنشه"نمیدونم منظورتون زتجیر طلاست!؟
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    توی سی نفر دوم اصلاح طلبان فقط 69 رای اوردند باید برای همیشه برید خفه شید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس