صحن‌های بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران از بازگشایی صحن‌های بقاع متبرکه به روی زائران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از امروز خبر داد.

به گزارش مشرق، مجتبی عبداللهی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار کرد: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از حدود دوماه پیش درهای بقاع بسته شده بود و در حال حاضر فعالیت مجدد این اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه بازگشایی اماکن متبرکه در سه مرحله صورت می‌گیرد، افزود: در مرحله اول درب صحن‌ها باز می‌شود که این مرحله امروز انجام شد، در مرحله دوم رواق‌ها و در مرحله سوم نیز ضریح‌های مطهر برای زیارت عاشقان اهل بیت علیهم السلام بازگشایی می‌شود.

در این زمینه:

فیلم/ حرم شاهچراغ (ع) در اولین روز بازگشایی

عکس/ بازگشایی مسجد جمکران به روی منتظران

عکس/ اولین زائران حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

بازگشایی اماکن زیارتی بعد از ۶۹ روز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه بازگشایی صحن‌های امام‌زادگان روزانه یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب به روی زائران باز است، ادامه داد: زائران گرامی با رعایت تمام مسائل بهداشتی و غربالگری که در جلوی در صورت می‌گیرد، وارد شده و پس از انجام یک زیارت مختصر از در دیگر خارج می‌شوند.

عبداللهی با تأکید براینکه زائران هنگام تشرف به بقاع و امام‌زادگان واجب التعظیم باید موارد بهداشتی را کاملا رعایت کنند، اضافه کرد: زائران باید شست‌و شوی مکرر دست‌ها را با آب و صابون داشته باشند، از ماسک و دستکش استفاده کنند، جانماز، مهر، چادر شخصی، قرآن و مفاتیح به همراه داشته و فاصله اجتماعی را در صحن‌ها رعایت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه عمل به پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری است که زائران عزیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس