کد خبر 1076073
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
«فارست» در آستانه ورود به ونزوئلا

«فارست»، دومین ️نفتکش از ناوگان اعزامی ایران به ونزوئلا تا ساعتی دیگر وارد منطقه اسکورت در آبهای ساحلی ونزوئلا در دریای کارائیب خواهد شد. «فارست» پس از ورود به این منطقه به سمت یکی دیگر از بنادر ونزوئلا هدایت خواهد شد.

به گزارش مشرق، دومین ️نفتکش از ناوگان اعزامی ایران به ونزوئلا به نام «فارست» تا ساعتی دیگر وارد منطقه اسکورت در آبهای ساحلی ونزوئلا در دریای کارائیب خواهد شد.️نفت کش «فارست» پس از ورود به منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا با اسکورت ناوهای نظامی این کشور به سمت یکی دیگر از بنادر ونزوئلا هدایت خواهد شد.

بیشتر بخوانید

آخرین وضعیت نفتکش‌های ایران +عکس

توییت وزیر نفت ونزوئلا درباره نفت کش ایرانی

️اولین نفتکش ایرانی به نام «فورچون» که با اسکورت ناوهای جنگی ونزوئلا به سمت یکی از بنادر این کشور در حرکت است حدود ساعت ۸ صبح فردا به وقت ایران در بندر تعیین شده پهلو گرفته و محموله خود را تخلیه می کند.

️سومین نفتکش ایران به نام «فاکسون» نیز روز چهارشنبه ۲۷ می حدود ساعت ۱۴۰۰ به وقت محلی (۲۲/۳۰ به وقت تهران) به موقعیت اسکورت خواهد رسید.

روز گذشته و همزمان با ورود اولین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا هشتک #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توییتر ونزوئلا شد.

یک مقام آمریکایی حدود یک هفته قبل اعلام کرده بود که این کشور حتما در قبال ارسال محموله های فرآورده نفتی از سوی ایران به ونزوئلا اقدام خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران نیز رسما اعلام کرد که در قبال هرگونه اقدام آمریکا و ایجاد مزاحمت برای نفتکشهای ایرانی دست به اقدام متقابل خواهد زد.

گزارشهای دریافتی حاکی است در حالی که ناوهای جنگی و هواپیماهای نظامی آمریکا در منطقه کاراییب شناورهای نفتکش ایران را تعقیب می نمودند لیکن هیچگونه مزاحمتی برای حرکت آنها به سمت ونزوئلا ایجاد نکردند.

ورود نفتکشهای ایرانی به آبهای ساحلی ونزوئلا و اسکورت این شناورها از سوی ناوهای این کشور با توجه به تهدیدات آمریکا طی ده روز گذشته و تلاش برای ایجاد ممانعت از این اقدام مطرح کرده بود بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشته است.

منبع: نور نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • منگول گل IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    28 8
    با رسیدن این کشتی های ما به ونزویلا و تخلیه محموله هاشون ... نصف کار پنجاه درصد کار انجام شده . پنجاه درصد باقی مانده بازگشت این کشتی ها به ایران است . بایستی شاخ و شونه هامون را واسه امریکای شمالی گ.. دو برابر کنیم تا یک موقع خیالات بد نکنند .
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    40 15
    درود بر دولت تفنگداران که گوی سبقت را از دولت حقوقدانان در اوردن امنیت و اقتصاد به ملت بزگ ایران ربود
    • مجتبی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
      2 5
      مگه وزارت نفت رو دولت تفنگداران تصرف کردن؟! یعنی کودتا شده؟!!
  • هموطن IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    61 13
    صداو سیما هم هیچ ...فقط نگاه ... الان باید بر طبل شادانه بکوبه
  • محمدایوب IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    7 3
    صدا وسیمای دولت روحانی در زمان برجام قدم زدن وفالوده خوردن حتی بادگلوی ظریف رو با تکرارچندین مرتبه نشون میداد الان درمقابل این اقتداری که فرزندان خمینی زیرسایه رهبری بوجود آوردند وجهان مقهوراین شجاعت شده است کر وکور شده است لعنت براین غربگراها که همه جانفوزکردند
    • GB ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
      3 0
      ریس صدا و سیما را روحانی و یا مجلس انتخاب نمی کند :)
  • سید IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    3 2
    الحمد لله از اقتدار فرزندان ایران زمین کجا اند منافقین و اف 35 ها چرا خفه شدن
  • Rasoul IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    2 1
    زنده باد ایران عزیزم⁩ سربلند باد تمام آزادی خواهان جهان
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم شکرا شکرا، شکرا شکرا، شکرا شکرا..... وقتی انقلاب شد آیا کسی حتی در رویا این همه اقتدار و گستره قدرت را برای ایران تصور میکرد، حتی بهترین دوستان انقلاب هم فکرش را نمیکردند ولی امام این روزها را میدید و محکم میگفت آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. بعضی ها هنوز نگران اوقات تلخی کدخدا هستند، البته بعضی هم در داخل الان در حال حرص خوردن و جان کندن هستند. آنهایی که نوکر هستند و وظیفه شان تعضیف نظام به اسم دموکراسی است.
  • ابراهیم IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    سردار شهید سلیمانی از تو متشکریم بخاطر اقتداری که به ما دادی.این اقتدار ثمره خون پاک توست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس