کد خبر 1075315
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
قدس در اندیشه «شهیدِ قدس»| فرمانده‌ای که هرگز از فلسطین دست نکشید

حاج قاسم معتقد بود دفاع از فلسطین، مایه‌ی عزت و شرافت ماست و هرگز در ازای زرق و برق و لاشه‌ی این دنیا، از این واجب دینی دست نخواهیم کشید.

به گزارش مشرق، اولین روز قدس پس از انقلاب است که دیگر او در میان ما نیست؛ اما به عینه می‌توان جوشش تفکری که او برای آن مبارزه می‌کرد یعنی آزادی قدس و رهایی ملت مظلوم فلسطین را در سرتاسر پهنه عالم و بلاد اسلامی دید.

حاج قاسم که تمام عمر خود را وقف جهاد فی سبیل الله در میدان‌های جهاد بلاد اسلامی کرده بود، بیش از بیست سال از عمر بابرکت خود را در قامت فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صرف توانمندسازی جبهه مقاومت و الگودهی به جوانان رشید و غیرتمند امت اسلامی برای رهایی ملت مظلوم فلسطین و احقاق حقوق حقه آنان کرد.

روز قدس بهانه‌ای است که به یاد آوریم اصلی‌ترین دغدغه حاج قاسم در طول دوران حیات و مسئولیتش، رهایی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی بود چراکه ازجمله نقاط درخشان فرماندهی وی بر نیروی قدس، تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی برای مقابله با رژیم صهیونیستی بود که ثمره آن پیروزی‌های چشمگیر جبهه مقاومت در نبردهای متعددی با رژیم اشغالگر ازجمله جنگ ۳۳روزه حزب‌الله لبنان، ۲۲ روزه و ۸ روزه غزه و ... برشمرد.

در حقیقت می‌توان گفت که این حاج قاسم سلیمانی بود که توانست راهبرد جمهوری اسلامی ایران یعنی تقویت گروه‌های مبارز مردمی علیه رژیم صهیونیستی را به بهترین نحو ممکن دنبال و مدیریت کند.

همین هدف والا برای آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی است که او مهرماه ۱۳۹۸ در پاسخ به نامه ابوخالد فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام فلسطین، می‌نویسد: رحمت و رضوان الهی بر ملت شجاع فلسطین که به واسطه‌ی زخم‌های بسیار و محاصره‌ی ظالمانه و هجوم وحشیانه‌ی دشمنان آن‌هم در مقابل چشمان صدها میلیون مسلمان غمی عمیق و دردی فروخورده در سینه دارد.

حاج قاسم در این نامه یاران فلسطینی خود را خطاب قرار می‌دهد و می‌نویسد: ‌سلام بر هنیه‌ی مبارز و مقاوم و بر یاران باوفایش که از بلندای عزت در غزه، با ایمان و دیدگانی چشم‌دوخته به طلوع صبح پیروزی، فریاد ایستادگی و حی‌علی‌الجهاد سر می دهند.

او که همواره قوت قلب رزمندگان بود، به رزمندگان فلسطینی اطمینان می‌دهد: به همه اطمینان دهید که ایران اسلامی، هر میزان هم که فشارها افزایش یابد و محاصره‌اش تنگ‌تر شود، فلسطین این نگین جهان اسلام و قبله‌ی اول مسلمانان و محل معراج رسول خدا(ص) را تنها نخواهد گذاشت.

دفاع از فلسطین، مایه‌ی عزت و شرافت ماست و هرگز در ازای زرق و برق و لاشه‌ی این دنیا، از این واجب دینی دست نخواهیم کشید.دفاع از فلسطین مصداق واقعی دفاع از اسلام و قرآن است و هر کس ندای شما را بشنود و به یاری شما نشتابد مسلمان نیست.

شاید همین روابط عمیق عاطفی و بزرگی شخصیت او بود که اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش حماس را بر آن داشت تا در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم و یاران شهیدش در تهران، اینگونه بگوید: در این اجتماع عظیم اعلام می کنیم که فرمانده شهید سلیمانی که همه زندگی خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین به سر برد و او در راس فرماندهی نیروی قدس سپاه بود «این فرمانده بزرگ شهید قدس، شهید قدس، شهید قدس» است.

نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی هم یکی دیگر از آرمان‌های حاج قاسم بود که با آزادی قدس درآمیخته بود؛ حاج قاسم آرامش و آسایش منطقه را در برچیده شدن این منطقه می‌دانست آنجا که در دهمین سالگرد شهادت شهید عماد مغنیه هم تاکید کرد: نکته‌ای که دشمن می‌داند و اما باید با جدیت بداند، آن چیزی که قصاص خون عماد است شلیک یک موشک نیست. آن که قصاص خون یک عماد است کشتن یک نفر نیست. قصاص خون عماد و همه عمادهایی که در فلسطین و لبنان به شهادت رسیده‌اند و در ایران و دیگر جاها با توطئه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، برچیدن و بنیان کندن این رژیم کودک کش صهیونیستی است.

حاج قاسم در عین حال نابودی اسرائیل را قطعی می‌دانست و حتمیت آن را هم در رویش های جدید جهان اسلام می‌دید؛ او می‌گفت: دشمن می‌داند این امر [نابودی اسرائیل] حتمی است و می‌داند در کنار همه شهادت هایی که اتفاق می‌افتد، روزانه ده ها کودک با همین مدرسه  و با همین نشانی متولد می‌شوند و جای پای خالی آنها را پر می‌کنند. بنابراین این وعده الهی حتما تحقق پیدا خواهد کرد و ما به این وعده اطمینان داریم. ما وعده الهی را صادق می‌دانیم و صدق آن را در عرصه های گوناگون بارها دیده‌ایم و در قصاص خون این شهدای ارزشمند خواهیم دید.

او دشمن صهیونیست را اینگونه تهدید می‌کرد: «ما هیچ شبی نمی‌خوابیم مگر این که به دشمنان فکر می‌کنیم و جلوی چشم ماست» و در عین حال به آنها گوشزد هم می‌کرد که ماندنی و پایدار نیستند. امروز نقطه غزه در جنوب فلسطین و نقطه لبنان در شمال فلسطین نقاط تولید اضطراب دائمی و نگرانی و اساس فروپاشی رژیم صهیونیستی است.

حاج قاسم در عین حال آرمان آزادی قدس را بر مبنای یک مسئله دینی مانند مسجدالاقصی نیز می‌داند و می‌گوید: همه‌ی دعوای غرب با عالم اسلام بر سر مسجدالاقصی و همه‌ی توطئه‌های حول عالم اسلامی هم بر سر همین مسجد است.

فرمانده شهید نیروی قدس که خود روزگاری شاهد شهادت بسیاری از مبارزان فلسطینی در برابر رژیم اشغالگر بود،‌ خون فرزندان فلسطین را آبیاری کننده درخت آزادگی می‌دانست و می‌گفت: فلسطین آتشفشانی الهی است که تنها با بیرون راندن اشغالگران غاصب، خاموش می‌شود.

او در عین حال شهادت در راه قدس و فلسطین را نه تنها آرزوی هر مسلمان شرافتمند می‌دانست بلکه آن را موجب افتخار انسان‌های آزادی‌خواه نیز بر می‌شمرد.

نکته دیگری که در اندیشه حاج قاسم پیرامون آرمان قدس وجود داشت، نفی هرگونه سازش و مذاکره با دشمن صهیونیستی بود؛ او مثال عرفات را مطرح می‌کرد که روزی سلاح در دست داشت و روزی دیگر سلاح را زمین گذاشت و پس از آن وضع فلسطین رو به وخامت گذاشت.

حاج قاسم در سخنرانی خود می‌گوید: امکان چنین چیزی هست که با دیپلماسی بتوان فلسطین را به فلسطینیان برگرداند؟ اینجا راهی جز مبارزه و فداکاری و ایثار وجود ندارد! اینجا باید ایستاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    24 4
    پوست تروریستها رو باید کند یانکیها برده اسرائیلن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس