کد خبر 1075237
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
رقم اولیه طرح ملی مسکن تعیین شد/هر سرپرست خانوار ۴۰ میلیون تومان

نماینده مردم سمیرم در مجلس بر ضرورت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تاکید کرد و گفت: برای کنترل قیمت ها باید جلوی دلالان گرفته شود.

به گزارش مشرق، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره افزایش قیمت اقلام خوراکی، کالاهای مختلف و همچنین مسکن، اظهار داشت: قیمت مایحتاج اساسی مردم مثل برنج، عدس، نخود و لوبیا بیرویه افزایش یافته و لازم است مسئولان مربوطه هر چه سریعتر به مسئله ورود کرده و جلوی افزایش قیمتها و مداخله دلالان را بگیرند.

وی افزود: بسیاری از دهکهای پایین جامعه به دلیل شیوع کرونا فعالیت اقتصادی خود را از دست داده اند و در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارند بنابراین لزوم رسیدگی به افزایش قیمت مواد غذایی به ویژه برنج و حبوبات در ماه مبارک رمضان امری ضروری است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه قیمت خودرو و مسکن نیز سر به فلک گذاشته و متاسفانه باز هم شاهد این هستیم که برخی از مسئولان عنوان می کنند افزایش قیمت حباب است،  افزود: پیش از این در مورد ارز و طلا نیز گفته می شد حباب است، اما حباب‌ها هر روز بزرگتر شد. لازم است مسئولان مربوطه برای جلوگیری از افزایش قیمت دست واسطه ها و دلالان را از بازار قطع کنند.

سلیمی با اشاره به آشفتگی بازار مسکن، اظهار داشت: مردم نمی‌دانند برای مسکن دار شدن خود و فرزندانشان چه کنند؟ اگر با هزار مشقت و تنگنا پولی کنار بگذارند که خانه‌ای بخرند با افزایش سرسام آور قیمت نه تنها مسکن نمی توانند بخرند بلکه با همان پول رهن و اجاره آن خانه را هم نمی توانند پرداخت کنند.

نماینده مردم سمیرم با بیان اینکه اگر شعار مقابله با فساد و کنترل تورم و قیمت ها را می‌دهید، نظارت کنید و شعار را عملیاتی کنید، اضافه کرد: مشکلات اقتصادی با صحبت و بخشنامه حل نمی‌شود بلکه عزم جدی و برنامه ریزی می‌خواهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    2 0
    نیاز به دستگاه حباب ترکون داریم تا در این شرایط به کشور کمک کند و بهترین راه حل این که شرکت های دانش بنیان دست به کار شوند
  • ط GB ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    6 0
    من معلم بازنشسته سرپرست خانوار مستاجرم چون دولت پولهایم را با عنوان مسکن مهر گرفت. حقوقم کمل،روی کرایه خانه میرود. زنان سرپرست خانوار را خانه بدهید.
  • هدایی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    4 0
    کسانی که چندین آپارتمان خالی دارند،شبها چگونه خوابشان میبرد،وقتی می‌بینند میلیونها نفر جوان بخاطر نداشتن خانه،نمیتوانند ازدواج بکنند یا مستأجران باید از دهان بچه هایشان بگیرند و به مالک بدهند.یا امام زمان ما را درک کن.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 0
    سلام بازم ناز شسصت آقای نماینده سمیرم که روز آخر به فکر این گرونی افتادی ای والله خدا اجرت بده آخه خیلی ها نماینده خودشونن و اینو اثبات کردند بعداز سه ماهه متوجه شدید گرونه یا دلتون سوخت
  • امیر IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 1
    سلام تنها راه کنترل قیمت مسکن که اولین و مهمترین نیاز برای ازدواج و بقای نسل است اینه که با محدود کردن مالکیت تعداد زمین و خانه برای افراد اجتماع است مثل خیلی از کشورها که اینکار را کردن مثلا هر شخص بتواند 5 یا 10 خانه یا زمین داشته باشد زمین و خانه را هم سهمیه بندی کنند به اندازه نیاز نه اینکه بیفته دست سرمایه دار و دلال تا قیمت تعیین کنند و هزاران زمین و خانه را تصاحب نمایند و قشر ضعیف جامعه را با زیاده خواهی له کنند
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      0 0
      عالی گفتید
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 0
    مسئولین ودست اندر کاران مسکن خبر از بی پناهان ندارند .آنهایی که مسکن ندارند انتظار ویلاهای مدرن راندارندبلکه یه واحد ۵۰ الی ۶۰ متری می خواهند پس یا علی بگید وبه خاطر مردم محروم دست به کار شوید تا قیمتها کاهش پیدا کند .امیدوارم که شب اول قبر را فراموش نکنید.
  • شاهین IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    3 0
    آقا یه سوال . نمیشه خود مسکن و شهرسازی روی مناطق مختلف شهر قیمت گذاری کنه ؟ اینطوری دیگه هر کسی هر قیمتی دلش بخواد نمیتونه روی ملک بزاره . خونه توی هر منطقه قیمت پایه خودش رو داره و نسبت به امکاناتش یه مبلغ جزیی نوسان داشته باشه
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    مجلسی که وزیر راه وشهرسازی رو تایید صلاحیت کرد که خودش واقازادش از افزایش قیمت مسکن سود میبرد به واسطه شرکت انبوه سازی که داشت وجلوی ساخت مسکن مهر را باانواع بهانه ها گرفت چه طور مدعی حقوق مردمه خواهشا نماینده اگاه بفرستید مجلس نه ذی نفع
  • علی IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    ما با ۵ میلیون خونه ۶۰ متریی رهن کردم در قم الان صاحب خونه ره‍ن رو کرده ۳۰ میلیون من نمیذونم چکار کنم با ۵ تا بچه
  • رضا IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام اهل ارومیه و کرایه نشینم وکارگرم الان همه میدونه که کار نیس بخدا نمیتونم یه حیاط پیدا کنم ۴ بچه دارم ۲ مدرسه میره نمتونم خرج و مخارج آنها را تعمین کنم
  • US ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    خدا به داد مسئولینی برسه که حقوقی در این باره میگیرن وفقط به فکر خودشون و افزایش سرمایه خودشون هستن .واقعا اوضاع داره اسف بار میشه .مخصوصا مسکن .
  • سیدرضا IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    2 0
    سلام. دو سال پیش پول گذاشتیم بانک مسکن تا با استفاده از تسهیلات صندوق یکم، خونه بخریم. زمانی که موعد استفاده از وام شد، قیمت خونه ها سر به فلک کشید و از اون زمان تا الان نتونستیم حتی یک واحد مسکن مهر هم پیدا کنیم که با این وام بتونیم بخریم. مستاجریم و صاحبخانه اجاره رو دو برابر کرده. با دو تا به هر جا می ریم خونه اجاره ای با قیمت مناسب پیدا نمی کنیم. کاش لااقل این وام صندوق یکم رو در قالب ودیعه مسکن به ما می دادند تا بتونیم خونه رهن کنیم. آقایان مسئول به داد امثال ما برسید که جز خدا کسی رو نداریم و صدامون به جایی نمی رسه.
  • مرتضی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    3 1
    سلام، چهار ساله که میخوام یه خونه 100 متری بسازم قبل از عید سقفشو گرفتم و الان توی این آشفته بازار به طور کلی ازش دست کشیدم(خدایا کجایی؟!)
  • NL ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    خدایا تقاص ماهارو از دلالهای بی همه چیز و مسولین سرخوش بگیر...خدایا خودت به دادمون برس...مگه چند روز قراره زندگی کنیم که همش به عذاب و دغدغه و اینا بگذره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس