کد خبر 1074898
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
الکوثر

کارشکنی دولت، موجب قطع پخش برنامه‌های شبکه الکوثر برای کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا شد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی سازمان صداوسیما اعلام کرد: شرکت ماهواره‌ای یوتل‌ست امروز پخش شبکه الکوثر را به بهانه بدهی‌های انباشته سازمان صداوسیما به این شرکت ارائه خدمات ماهواره‌ای قطع کرد.

پخش شبکه عربی زبان بین‌المللی الکوثر روی ماهواره یوتل‌ست امکان دسترسی مخاطبان در کشورهای عربی منطقه در غرب آسیا و شمال آفریقا را به برنامه‌های این شبکه فراهم می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

گلایه بابت قطع شبکه الکوثر در مراسم رونمایی از دو مستند

الکوثر شبکه عربی زبان جمهوری اسلامی برای کشورهای عربی است که از سال ۱۳۸۴ تاکنون در حوزه ‌ترویج معارف و سبک زندگی اسلامی و در قالب یک شبکه عمومی فعالیت داشته و مورد توجه و اقبال مخاطبان خود در کشورهای عربی است.

این شبکه برنامه‌های متنوع برای مخاطبان منطقه‌ای خود پخش می‌کند و از محبوبیت قابل توجهی در بسیاری از کشورهای عربی برخوردار است.

الکوثر که از سابقه پخش چند دهه‌ای برخوردار است تا سال ۸۴ به‌عنوان شبکه سحر عربی فعالیت می‌کرد و از آن زمان، با افزایش برنامه‌ها و تبدیل آن به یک شبکه ۲۴ ساعته مستقل تحت عنوان «الکوثر» به فعالیت خود ادامه داد.

شبکه الکوثر به‌ویژه در کشورهای عراق، عربستان، لبنان، بحرین و نیز کشورهای شمال آفریقا مخاطبان فراوانی را جذب کرده است.

معاونت برون‌مرزی رسانه ملی مدت‌هاست هشدار داده انباشت بدهی ارزی به شرکت‌های ماهواره‌ای سایر شبکه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی ایران را نیز در آستانه توقف پخش قرار داده است.

محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی پس از توقف پخش الکوثر روی یوتل‌ست اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین شبکه‌های جبهه رسانه‌ای مقاومت در حالی قطع می‌شود که چند ماه است همه مراحل قانونی برای تخصیص بودجه ارزی طی شده و همه مخاطرات آن برای مسئولان اجرایی توضیح داده شده است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    4 9
    مرد حسابی پول نیست دارو برای کشور وارد کنیم، حالا میگی چرا به زبان عربی برای آفریقایی‌ها، خبر پخش نمیشه؟
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      8 3
      تو هم همفکر این دولت....... اگه آگاهی بخشی به مردم دنیا نباشه زندگی وسط یه مشت داعشی به چه درد میخوره!!!!!!!!!!
  • FR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    7 1
    یکی از هزاران دلایل مهم برای داشتن ماهواره های ایرانی در مدار همین موضوع هستش
  • حسین IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    8 2
    به خدا که برای ما زشته پوله یه شبکه رو نداشته باشیم والله تا اونجا که یادمونه این شبکه های فارسی زبان اون طرف ابی ها بودن که همیشه پول نداشتن و دست گدایی برای تماشاچی داشتن .اخه یه مملکت با این عظمت مگه میشه پول نداشته باشه برای تنها رسانه فعال عرب زبانش اون هم درست چند روز مونده به روز قدس باید قطع بشه .باز بعضی ها بیان و بگن شما ها توهم توطئه دارین . دیگه از این واضح تر هم مگه هست . چقدر ما گفتیم که بابا ما در داخل داریم که سینه چاکه اسرائیل هستن و دارن ضربه میزنن . اخه زشت نیست بگیم پول شرکت ماهواره ای رو نداریم بدیم اونوقت در روز هزاران میلیارد داره رد و بدل میشه که خدا میدونه چقدرش هم دزدیده میشه . اقای صاحب مخابرات نمیتونستی یه کم کمک بگیری از این دوستان اپراتور که مدام دارن به قول شما به اشتباه پول اینترنت مردم رو دولا پهنا میگیرن و پول ماهواره رو میدادی . مگه کم پول به جیب میزنن این دوستان اپراتور . الزام میکردی دو تا تبلیغ به شبکه کوثر بدن در عوض هزینه پخش ماهواره رو تقبل میکردن. باز هم میگم ما همونقدر که دشمن اسرائیل در داخل داریم باید حواسمون باشه دوست اسرائیل هم داریم که به موقع میان به میدان که کمک اسرائیل جونشون کنن . واقعا یه نفر در دولت وبرنامه و بودجه نبود که کمی به فکر روز قدس باشه و نگذاره تنها رسانه عرب زبان که دفاع از مردم مظلوم فلسطین میکنه اینطور خفه نشه به خدا که اگه به خاطر این ننگ بمیریم کمه . چرا؟چون در داخل حکومت اسلامی نفوذی تا چه حد وارد شده که میتونه گلوی ما رو فشار بده و صدای حق گوی ما رو خفه کنه . اقایان شرم بر شما جواب بچه های کشته شده فلسطینی رو میتونید بدید؟ خدا به دادتون برسه در روز قیامت که نوزادان کشته شده به دست صهیونیست ها گلوی شما رو در ان روز میفشارن و نمیتونید جوابشون رو بدید.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    همه جا رنجبران
  • GB ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    5 9
    تمام این شبکه های مزخرف بدردنخور باید جمع بشه ، پولش بیاد تو خزانه کشور
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 1
    مدارس کپرنشین که جمع شد، هزینه برای تبلیغات ماهواره ای بلامانع است. اگه من کاندید بودم این شعارم بود.
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      0 0
      ایول به غیرتت.
  • احمد IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 0
    مردم نون ندارن بخورن اونوقت شمابفکر کانال عربی هستین .ننگ برشما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس