فارس من| رنجبران: پخش زنده جلسات مجلس از تلویزیون قانونی نیست/ فقط رادیو اجازه پخش دارد

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما گفت: طبق آنچه که در قانون اساسی آمده، امکان پخش جلسات و کمیسون های علنی مجلس از تلویزیون وجود ندارد و تنها در شرایط خاص اتفاق می افتد.

به گزارش مشرق، چندی پیش کمپینی با عنوان «لزوم راه اندازی تلویزیون مجلس» راه اندازی شد.

امضاء کنندگان این کمپین که تعداد درخواست کنندگان آن از 10 هزار نفر رسیده است، خواستار پخش جلسات مجلس شورای اسلامی از تلویزیون به صورت زنده هستند.

یکی از دلایلی که امضاء کنندگان خواستار پخش این جلسات و کمیسیون های علنی هستند، ایجاد شفافیت در عملکرد نمایندگان مجلس است.

بیشتر بخوانید

دومین شبکه بین المللی صدا و سیما هم قطع شد

این موضوع را با «محمدحسین رنجبران» مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما مطرح کردیم که در این باره گفت: درباره پخش زنده جلسات مجلس همواره درخواست هایی از سازمان صداوسیما شده است اما در نهایت علی رغم فوایدی که دارد، این امر امکان پذیر نبوده و در حقیقت در قانون نیامده است.

وی توضیح داد: طبق آنچه که در قانون اساسی آمده است، مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشند و گزارش کامل آنها نیز از طریق رادیو و روزنامه های رسمی منتشر شود تا مردم بدانند که چه اتفاقی روی داده است. در این قانون نامی از تلویزیون برده نشده است.

رنجبران تصریح کرد: اصلا امکان پخش جلسات مجلس از تلویزیون وجود ندارد مگر اینکه خود مجلس درخواست پخش از تلویزیون داشته باشد. در این صورت، یکسری روال و بررسی های علمی و قانونی طی شده و در این پروسه تعیین می شود که آیا امکان پخش زنده آن جلسه خاص وجود دارد یا خیر.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در پایان تاکید کرد: همان طور که گفتم در این باره تنها صداوسیما یا مجلس تصمیم گیرنده نیستند و موضوعی است که قانون اساسی به آن پرداخته و مسیر را روشن کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    5 0
    غیر قانونی هم نیست . در قانون نیامده است یعنی قانونی نیست؟ چه طرز حرف زدنه؟
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    6 0
    باید شبکه مخصوص مجلس تاسیس بشه و تمام جلسات علنی وکمیسونها بصورت زنده نمایش بدن وبا حضور کارشناسان در مورد هر لایحه بحث بشه بغیرازمسائل امنیتی بقیه مواردبایدشفاف باشه این مطالبه بحق مردمه ما چیزی کمتر ازدیگرکشورهای جهان که بسیارشفاف عمل میکنندنداریم اگر مجلس جدید ادعای شفافیت و مبارزه بافساد داره مرد باشه اول قانون شفافیت بمعنی واقعی کلمه بدون تبصره اجراکنه و دوم قانونی وضع کنه که صداوسیماشبکه مخصوص مجلس تاسیس کنه و همه چیزو زنده پخش کنه اونوقت فساد ازبین میره پس مطالبه بحق ما مردم شفافیت و تاسیس شبکه سراسری مجلس، نمایندگان شجاع مجلس منتظریم جای هیچ بهانه ای نیست
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    3 0
    قانون اساسی در رادیو و روزنامه منحصر نکرده بلکه اسم صدا و سیما را نیاورده
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    2 0
    عدم ذکر نام تلویززیون در قانون به معنای غیر قانونی بودن پخش آن از سیما نیست. قانون حداقلها را می گوید مگر آنکه با لفظ «فقط» تصریح کند.
  • حامد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    پخش سخنرانی یکی از نمایندگان در سال 1380 ما را تا الان گرفتار پرونده هسته ای کرده(شیرزاد که برنامه هسته ای کشور را لو داد) حالا با وجود مذاکرات و اطلاعات محرمانه و غیر محرمانه چرا اصرار به یک امر غیر عقلانی و غیر امنیتی دارید؟
  • وطن پرست DE ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    به به جناب اقای رنجبران. پسر خوبی که بخاطر پست معاونت صدا و سیما یکی از مهمترین برنامه ها رو تونسته برای خودش بکنه در حالیکه حتی ابتداییات مجریگری که زبان بدن هست رو بلد نیست. برادر خوب من شما بدرد این کار نمی خوری. ادم خوبی هستی اما اینکاره نیستی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس