کد خبر 1074532
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵
هیات دولت نمایه

یک روزنامه حامی دولت، در هفتمین سال مدیریت روحانی زبانش بر نقد باز شده و می‌گوید وزیران و مدیران بسیاری هستند که کفایت ندارند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه جمهوری اسلامی که تا همین اواخر مشغول دوقطبی‌سازی با منتقدان و توجیه برخی سیاست‌های به بن‌بست رسیده روحانی بود، ضمن اشاره به برکنای وزیر صمت نوشت: واقعیت اینست که دولت یازدهم از همان آغاز با ترکیبی نامتجانس شروع به کار کرد، زیرا تعدادی از وزراء و اعضاء این دولت کارائی لازم برای مدیریت زیرمجموعه خود را نداشتند و هم‌اکنون نیز ادامه حضور این افراد در این سمت‌هاست که اجازه نمی‌دهد دولت بر مشکلات غلبه کند. مشکلاتی که کشور از آنها رنج می‌برد، عمدتاً اقتصادی هستند و تا زمانی که رئیس‌جمهور افراد کاربلد، برخوردار از مدیریت، عاری از رانت‌دادن‌ها و مستقل را جایگزین مردان اقتصادی دولت خود اعم از وزرا و معاونین به‌ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه نکند، این مشکلات همچنان دامن‌گیر این دولت خواهند بود.

به شخصیت فردی این حضرات کاری نداریم، اما عملکرد آنها نشان می‌دهد آنها برای مدیریت به‌ویژه مدیریت اقتصادی آنهم در شرایط بحرانی این سال‌ها ساخته نشده‌اند. وزیری که اولین امضایش بعد از وزیر شدن، پای حکمی می‌رود که برای داماد رئیس‌جمهور صادر کرده از همان لحظه اول نشان داده است که از جنس انقلاب نیست. وزیری که در اولین روزهای ورودش به وزارتخانه فرزند فلان وزیر دیگر را به مشاورت خود برمی‌گزیند آن هم مشاوری که در تاریخ بشر در یک وزارتخانه اقتصادی سابقه نداشته، کاملاً مشخص است که از جنس مدیریت یک جامعه بحران‌زده اقتصادی نیست. آنکس که بودجه را براساس فشار و رابطه تقسیم می‌کند نه استحقاق و ضابطه، خودش با این عملکردش به همه می‌فهماند که بی‌جهت پا جای پای عزیز مصر گذاشته است. آن مشاوری که در طول دوران مشاورتش صدها میلیارد تومان بودجه تحت عنوان بررسی‌های استراتژیک دریافت کرده ولی حاصل کارش را فقط در چند توئیت با ربط و بی‌ربط می‌توان دید، پیداست که یک نیروی آویزان است. افرادی که ساختمان ریاست جمهوری را به قلعه‌ای نفوذناپذیر تبدیل کرده‌اند و راه را برای دسترسی آزاد افراد صاحبنظر به رئیس‌جمهور باز نمی‌کنند، روشن است که فقط برای دژبانی ساخته شده‌اند نه چیز دیگر. اینها که برشمردیم البته نمی‌توانند علاقمندی وافر آقای رئیس‌جمهور به دور از دسترس بودن را توجیه کنند ولی نقش بسیار منفی این حلقه بسیار تنگ و سخت را در پدید آمدن شرایط کنونی نمی‌توان نادیده گرفت. به این دلیل است که معتقدیم رئیس‌جمهور باید گام دوم را هم برای خانه‌تکانی دولت بردارد.

کسی نگوید در این یکسال و چندماه باقیمانده که نمی‌شود چیزی را عوض کرد، بنابراین نباید به تجدیدنظر در اعضاء دولت امیدوار بود. صاحبان این سخن، یا ارزش زمان را نمی‌دانند، یا از معجزه مدیریت صحیح و قوی بی‌خبرند و یا با شرایط اورژانسی کشور و فوریت‌های آن آشنائی ندارند. اگر رئیس‌جمهور همین قاطعیت قابل تقدیری را که در مورد عزل وزیر صمت نشان داد، در شکستن حلقه‌ای که اشاره کردیم و کنار گذاشتن اعضاء منفعل اقتصادی دولت و استفاده از نیروهای کاردان و فعال و قاطع و مستقل نیز نشان بدهد قطعاً در همین زمان باقیمانده، بر بحران موجود غلبه خواهد کرد و کارنامه قابل قبولی از خود برجا خواهد گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    تصمیمات غلط نابهنگام همچون بالا بردن نرخ بنزین در شرایط نامناسب فشارخارجی و داخلی با مشاورت وزیرانی کارنابلد ، ضعیف و معاونین از آنها ضعیفترولجوجتر و انتخاب معاونین ضعیف در وزارتخانه های اقتصادی وبه تاسی از آن مدیران چاپلوس ودست ناپاک نتیجه اش وضعیت آبانماه ۹۸ و شرایط سخت معیشتی مردم در قبل وبعد سال با شرایط سخت تحمیل شده کرونایی که از همه بدتر واکنشهای نامناسب رئیس جمهور از همه بدتر جز معطلی تصمیم گیری نابه موقع و نامناسب ودردسر ساز برای جامعه ره آورد درخور توجه به اقتصاد داخلی نداشت و همه اش به برجام وجامش بود وبس
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    جناب روزنامه مثلا جمهوری اسلامی، الان این مصیبتها یادت افتاد؟ چرا تا الان خفه شده بودی و 7 سال مدام دولت رو بزک میکردی؟
  • سید IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    3 0
    بی جهت ملت به این جماعت لقب اصلاح طلبان تهوع آور اعطاء نکرده است!!!!!
  • ناشناس IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    بالاخره روزنامه حامی پرو پاقرص دولت به زبان امد و از دولت انتقاد کرد جناب سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی خودرابرای عذاب الهی دردنیا و اخرت اماده کنندکه چرا هفت سال پیش این فرمایشات را نگفتن و حالا که هفت سال فرصت از دست و سرمایه ها برباد رفت و دشمنی دشمنان عمیقتر و توطئه های انها بیشتر وسفره مردم کوچکتر وبرجام بی فرجام به یک مرده تبدیل شده این گونه فرمایشا ت دارند به هر حال خودرا برای پاسخگویی اماده کنند و همچنین پاسخگویی برای تضییع حق مردم دراین هفت سال .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس