غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که اقدام قابل تأمل وکلای اکبر طبری باعث تأخیر در شروع محاکمه وی شده است.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه بیست و ششمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری درباره دستگیری اخیر فردی در داخل دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: ادعای دستگیری در دانشگاه تکذیب می شود و اصلاً دستگیری در دانشگاه انجام نشده است. چه بکنیم با کسانی که شایعه‌سازی و دروغ‌پردازی می‌کنند؟ بازداشتی که ادعا شده خارج از دانشگاه بوده است. حضور ضابطین در دانشگاه برای این بود که بعد از بازداشت، فرد در بازجویی خود اقرار و اعتراف کرده که بخشی از اسناد مجرمانه او در اتاق کارش در دانشگاه و لپ‌تاپ او که در اتاق کارش بوده، وجود دارد. برای دستیابی به این اسناد و مدارک رفتند و این اسناد و مدارک را از اتاق این فرد برداشتند. 

بیشتر بخوانید:

اسماعیلی ادامه داد: قانون را هم می‌دانیم و هم قوه‌قضائیه و ضابطان مجاز به دستگیری افراد در داخل دانشگاه نیستند ولی وقتی فرد اعتراف کرده اسناد و مدارک داخل اتاقش در دانشگاه است، نباید مراجعه کنیم؟

سخنگوی قوه قضائیه درباره عملکرد دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: وجود کالاهای قاچاق در سطح گسترده در یک برآورد جمعی حکایت از آن دارد که در امر مبارزه با قاچاق کالا موفق نبودیم. البته متولی اصلی مقابله و پیشگیری از قاچاق کالا، بخشی‌هایی مانند گمرکات و بانک‌ها و ضابطین دستگاه قضائی و ستاد مبارزه با قاچاق کالاست. ما در پرونده‌های قضائی تشکیل شده معتقدیم خوب عمل کردیم و نمی توانیم بگوییم پرونده‌ای تشکیل شد و رسیدگی نکردیم یا احکام بازدارنده نبوده است. ما نیز معتقدیم باید در این حوزه با اتخاذ تدابیر مناسب و شاسایی گلوگاه‌های فسادزا و قوانین و مقررات مبهم، بازنگری در شیوه مبارزه با قاچاق کالا انجام دهیم. 

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا  دادگاه اکبر طبری با 30 متهم مرتبط در این پرونده  در اردیبهشت ماه برگزار شد یا خیر؟ گفت: دادگاه برگزار نشد که این هم به لحاظ موضوعی در فرایند پرونده بود و این‌که با چه انگیزه‌ای  وکلا  آن را رقم زدند. براساس وعده و جدول برنامه‌ریزی قانونی وقتی پرونده به دادگاه کیفری یک بیاید باید خوانده شود و بعد وکلا آن را بخوانند و ما جدول دادگاه را  لحاظ کردیم‌ و قرار بود 30 یا 31 اردیبهشت دادگاه برگزار شود اما در آخرین روزی که وکلای پرونده باید نظر  می‌دادند و در پایان مهلت نقایص پرونده را اعلام می‌کردند، به جای این‌که بگویند پرونده نقص دارد یا خیر، هر دو وکیل اعلام استعفا کردند و با استعفای این دو وکیل دادگاه مجبور شد که ظرف 10  روز  وقت دهد که اگر متهم  وکیل دیگری می‌خواهد تعیین کند وگرنه وکیل تسخیری اعمال می‌شود. احتمالا در دهه دوم یا سوم خرداد جلسه دادگاه برگزار شود.

وی تاکید کرد: اقدام وکلا جای تامل دارد و این موضوع را ارزیابی می کنیم زیرا این اقدام وقت دادرسی را تعویق انداخت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    15 30
    طبری به طور حتم تبرئه میشه
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      27 18
      در عوض نماینده مجلس که بحث حسابهای قوه را در زمان لاریجانی مطرح کرد محکوم شد
    • آریا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      19 2
      شک ندارم محاکمه میشه
    • سجاد IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      10 20
      آقای 13:11 خوبه بدون اطلاعات حرف نزنی. اون نماینده که میگی به خاطر افشای حساب های قوه قضاییه تبرئه شد و به خاطر چیزهای دیگه محکوم شد.
  • وطن پرست DE ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    22 4
    مسخره هست. مگه دانشجو یا استاد دانشگاه نمی تونن مجرم باشن یا فکر کردین معصوم هستند که قوه قضاییه اونجا نمی تونه جلب انجام بده؟ مسخره تر اینه که بازرسان اژانس می تونن در دانشگاه بازجویی انجام بدن از دانشمندان اما قوه قضاییه کشور نمی تونه دزدی و جرم افراد دانشگاه رو بررسی کنه. دانشجو٫ استاد دانشگاه٫ ورزشکار و فوتبالیست٫ بازیگر و مقاله نویس همه باید در مقابل قانون یکسان باشند.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    8 2
    خوب یا بد ، اکنون اعتبار و حیثیت قوه قضاییه به نحوه عملکرد این قوه با فرد فاسد درون قوه برای سالها گره خورده است. اگر عادلانه برخورد و اقدام کرد و حکمی که باید صادر شد اعتماد ملت به این قوه باز خواهد گشت والا فاتحه این قوه رو دیگه باید خوند.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    4 25
    وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا ۖ وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنْفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ آیه۱۲۳ سوره انعام درود خدا و پیامبران الهی و مردم ایران زمین بر سید ابراهیم رئیسی عزیز و تمامی پرسنل با وجدان و شریف قوه قضاییه انشا... خداوند متعال به تمامی اعضای خانواده مسئولین دین دار با شرف و با وجدان طول عمر با عزت و با برکت عنایت نموده و ریشه و نسل مسئولین منافق،ریاکار، ظالم، دزد،بی شرف و پست فطرتی که لقمه حرام از مال مردم در دهان زن و فرزندانشان می گزارند را قطع نماید.
  • امیر IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    18 0
    طبری مخزن الاسرار قوه قضاییه ست. باید تخلیه اطلاعاتی بشه
  • کارشناس IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    9 12
    باید مجازات اشخاص حقوقی که اگاه به قانون هستند شدید تر از افراد حقیقی باشد.
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 9
    احتمالا طبری مثل مجرمین سایپا به حبس تعزیری محکوم میشه.مثلا میگن طبری به اشد مجزات محکوم شد.اون به هزار سال حبس البته تعزیری محکوم شد.
  • GB ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    به تظر من - قوه قضاییه باید از این دو وکیل معلوم الحال به دلیل تبانی و ایجاد اخلال در امر رسیدگی شکایت کنه. این دو وکیل که به احتمال زیاد پول هنگفتی بابت وکالت از متهم گرفته اند - متهم به جرم هستند.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    دشمن شماره یک انقلاب اسلامی هیچ چیز نیست مگر فساد درون انقلاب است آمریکا و ایادیش وقتی که متوجه شدند نه از طریق نظامی و نه از طریق اقتصادی نمی تواند انقلاب را از پا درآورند بذر فساد را در درون انقلاب پاشیدن تا انقلاب از درون متلاشی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس