کد خبر 1074165
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲
دلیریان

پیشکسوت کشتی فرنگی گفت: من خودم مدیر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بودم و با محمد بنا اختلاف سلیقه دارم اما او باید کارش را بکند.

به گزارش مشرق، محمد دلیریان در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی کشتی اظهار داشت: این حرف‌ها دیگر فایده‌ای ندارد و قبلا هم حرفایم در این خصوص زده‌ام. من با انتخابی موافق هستم، حالا اسمش عوض شده و به عنوان چرخه معرفی می‌شود. نباید حاصل انتخابی این نکته باشد که دست سرمربی بسته شود. سرمربی می‌تواند نظر دهد که کدام کشتی‌گیر را  انتخاب کند. کشتی‌گیرانی هستند که در مسابقات داخلی می‌درخشند اما در مسابقات بین‌المللی نمی‌توانند نتیجه لازم را بگیرند. در این خصوص فقط مربی از توانمندی‌های کشتی‌گیر اطلاع دارد. 

بیشتر بخوانید:

چرخه انتخابی تیم های ملی کشتی به تصویب رسید

وی افزود: نفس انتخابی، کشتی‌گیران، مربیان و تمام اهالی کشتی را با انگیزه می‌کند. با این چرخه انتخابی کشتی گیر خودش را نشان می‌دهد و تماشاگران به سالن می‌آیند؛ مثل گذشته که یک میلیون کشتی‌گیر داشتیم و حالا کمتر از 100 هزار کشتی‌گیر است، دوباره به کشتی‌گیران اضافه می شود.

پیشکسوت کشتی در خصوص شایعه انتخاب امید نوروزی به عنوان مدیر تیم ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: صلاح مملکت خویش را خسروان دانند. امید نوروزی می تواند به عنوان یک هماهنگ‌کننده کنار تیم باشد که زمان اردوها، تعداد اردو و محل تمرین را مشخص کند، اما به عنوان مدیر فنی نه. الان وقت آن نیست. مدیر فنی را باید زمانی ابلاغ می‌کردند که هنوز سرمربی را انتخاب نشده بود و مدیر فنی در انتخاب سرمربی باید تصمیم‌گیر باشد. می‌توان او را به عنوان مدیر فنی تیم‌های پایه بگذارند تا تجربه کسب کند. اما در تیم بزرگسالان قطعا با محمد بنا به مشکل برمی‌خورند. 

دلیریان با اشاره به صندلی خالی مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی گفت: من خودم مدیر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بودم و با محمد بنا اختلاف سلیقه دارم. اخلاق او به خوبی می‌شناسم. اما الان موقع آن نیست که مدیر بالای سر بنا بگذارند. او کسی را بالای سر خود برنمی‌تابد. بهتر است بعد از المپیک از یک مدیر استفاده کنند. زمانی رنگرز به عنوان مدیر فنی انتخاب شد که چهره سیاست‌مدار و بااخلاقی است اما امید نوروزی جوان است و خصوصیات اخلاقی خاصی دارد. 

وی خاطرنشان کرد:‌ محمد بنا زیر بار حرف کسی نمی‌رود. اینجا بحث استاد و شاگردی پیش می‌آید و دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند. در 16 ماه مانده به المپیک باید محمد بنا کارش را بکند. بنا شرایط کشتی‌گیران را می‌داند و شاید مدیر فنی که بیاید، از نحوه تمرین و برخورد بنا خوشش نیاید. به هرحال حرف در این خصوص زیاد است و من صلاح می‌دانم که نوروزی را به عنوان مدیر فنی تیم‌های پایه انتخاب شود و در تیم بزرگسالان دخالتی نداشته باشد.

پیشکسوت کشتی فرنگی در خصوص اختلاف نظر سرمربیان تیم‌های ملی کشتی با رئیس فدراسیون عنوان کرد: صادقانه بگویم اختلاف‌ها مورد تأیید نیست و باعث تفرقه می‌شود. در جماعت کشتی که منیت زیاد است کسی مثل محمد بنا به عنوان استاد شرایط روحی - روانی باید بالای سر کار باشد. بنا کشتی‌گیران را به خوبی می‌شناسد و اگر یک کشتی‌گیر بگوید شرایط روحی مناسبی ندارد، او با تجربه‌ای که دارد، به سرعت نقطه‌ ضعف‌های او را برطرف می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس