کد خبر 1073603
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
عراق| ماجرای پیام ویژه برهم صالح به مسعود بارزانی چیست؟

رسانه‌های اقلیم کردستان خبر داده اند که رئیس جمهوری عراق در دیدار اخیر با رئیس این منطقه، پیام ویژه ای را به مسعود بارزانی ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، مدتی است تنش‌ها در میان دو حزب حاکم اقلیم کردستان افزایش یافته است، این تنش‌ها در حالیست که مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق نیز حاضر به تعامل با رهبری مشترک «لاهور شیخ جنگی» و «بافل طالبانی» در اتحادیه میهنی کردستان نیست.

رسانه‌های کُردی خبر داده‌اند که در دیدار اخیر برهم صالح رئیس جمهوری عراق و نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان که در شهر سلیمانیه برگزار شده است، موضوع تنش‌های میان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان از سوی آنها به بحث و گفتگو گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید:

گفته می‌شود که برهم صالح رئیس جمهوری عراق پیام ویژه‌ای را از طریق نچیروان بارزانی به رئیس حزب دموکرات کردستان عراق رسانده است، پیامی که محتوای آن تغییرات به وجود آمده در اتحادیه میهنی کردستان و نحوه تعامل با این حزب بوده است.

رئیس جمهوری عراق که همزمان عضو شاخص شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان است در پیام خود به مسعود بارزانی گفته است که اتحادیه میهنی پس از برگزاری کنگره چهارم و انتخاب روءسای مشترک با دوران گذشته خود تفاوت جدی داشته و تیم رهبری جدید به آسانی هر تصمیمی را قبول نخواهد کرد.

همچنین نچیروان بارزانی به برهم صالح پیشنهاد کرده است که آنها ریاست نشست مشترکی را از دفاتر سیاسی حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی با هدف کاهش تنش‌ها بر عهده گیرند که با پاسخ منفی صالح مواجه شده است.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری عراق به رئیس اقلیم کردستان گفته است که نامزدی مجدد «فواد حسین» از سوی حزب دموکرات کردستان برای پُست وزارت امور خارجه عراق نمی‌تواند از فیلتر رای اعتماد اعضای پارلمان عبور کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس