کد خبر 1073481
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
لیگ قطر

روزنامه الرایه قطر قرعه‌کشی را سومین راه‌حل قانونی برای تعیین سرنوشت قهرمانی و سقوط در لیگ فطر دانسته است.

به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه الرایه قطر،  تکمیل بازی‌های لیگ قطر به صورت عادی با توجه به تعویق دوباره فعالیت‌های ورزشی تقریبا محال است چرا که با توجه به محدودیت زمانی و گرمای هوا دیگر امکان برگزاری بازی‌ها به شکل عادی وجود ندارد.

در این صورت اگر پلن A یعنی برگزاری ادامه مسابقات را منتفی بدانیم امکان اجرای پلن B و برگزاری بازی‌ها در 4 گروه 3 تیمی وجود دارد که در این صورت هر تیم تنها دو مسابقه انجام می‌دهد و وضعیت قهرمانی، سهمیه آسیایی و حتی تیم‌های سقوط کننده مشخص خواهد شد.

الرایه با تاکید بر اینکه شانس زیادی برای اجرای پلن B وجود دارد، می‌نویسد؛ در صورتی که امکان برگزاری مسابقات در 4 گروه هم وجود نداشته باشد، پلن C انجام قرعه‌کشی جهت تعیین سرنوشت مسابقات است.

بیشتر بخوانید:

ترفند AFC برای ادامه لیگ قهرمانان به بن بست رسید

فدراسیون و سازمان لیگ قطر می‌توانند از روش قرعه‌کشی استفاده کنند، چرا که این روش در آیین‌نامه فدراسیون‌ها و حتی کنفدراسیون‌ها و فیفا هم به شکل قانونی قید شده است؛ البته در این صورت به طور مثال برای تعیین تیم قهرمان بین دو تیم اول و دوم جدول (الدحیل و الریان) که فاصله زیادی با تیم سوم (السد) دارند قرعه‌کشی خواهد شد یا برای انتخاب تیم چهارم و کسب سهمیه آسیایی بین دو تیم الغرافه و العربی در جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول قرعه‌کشی می‌شود.

در قعر جدول هم قرعه‌کشی بین سه تیم الخور، ام صلال و الشحانیه انجام می شود تا سرنوشت تیم سقوط کننده مشخص شود.

الرایه همچنین می نویسد؛ تعویق ازسرگیری فعالیت‌های ورزشی مشکلات زیادی برای باشگاه‌ها ایجاد می‌کند چرا که حتی در صورت برگزاری بازی‌ها در دو هفته و به صورت گروهی در گرمای تابستان از سرگیری تمرینات دشوار خواهد بود و برگزاری تمامی بازی‌ها در ورزشگاه‌های کولردار قطر هم با محدودیت‌هایی همراه است که اجرای این طرح را دچار ابهام می‌کند که در غیر این صورت قرعه‌کشی آخرین راه حل است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس