کد خبر 1073241
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
ارتش آمریکا

تحلیلگر امنیتی عراق هشدار داد که آمریکا از پرواز هواپیماهای خود در آسمان شمال استان بابل دو هدف را دنبال می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از سایت المعلومه «هاشم الکندی» تحلیلگر امنیتی عراق تأکید کرد که پرواز هواپیماهای آمریکایی در آسمان شمال بابل دو هدف را دنبال می‌کرد و این اقدام به‌منزله هشداری مبنی بر وجود برنامه‌هایی از سوی آمریکا برای نفوذ گروه‌های داعش به این منطقه است.

بیشتر بخوانید:

الکندی خاطرنشان کرد که هدف از پروازهای متعدد هواگرد شناسایی آمریکا در آسمان منطقه «جرف الصخر» در استان بابل بازگشت دوباره عناصر تروریستی داعش به این منطقه است.

وی افزود که آمریکا با این اقدام دو هدف را دنبال می‌کند: ضربه زدن به نیروهای عراقی این منطقه و بازکردن راه‌های نفوذ دوباره داعش در جرف‌الصخر تا تهدیدی برای استان‌های مرکزی و جنوبی عراق باشند.

دو روز قبل یک منبع آگاه امنیتی در عراق از پرواز مستمر و چندساعته هواپیماهای آمریکایی در آسمان ناحیه «جرف النصر» در شمال بابل خبر داده و گفته بود دو پهپاد و دو جنگنده بر فراز آسمان این منطقه پرواز کردند و برای مدتی بر فراز منطقه‌ای که یگان‌های نظامی کشور در آن مستقر هستند، در حال پرواز بودند.

«صفاء الاعسم» مشاور نظامی عراق از طرح داعش مبنی بر هدف قرار دادن مراقد دینی در کربلای معلی و نجف اشرف و مرجعیت عالی شیعیان در این کشور خبر داده بود.‎

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس