کد خبر 1072985
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
اینستکس - نمایه

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه گفت: معاملات تجاری از طریق اینستکس در حال حاضر برای ایران قانع‌کننده نیست.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش خبرآنلاین، غلامرضا انصاری در پاسخ به این سوال که از طریق اینستکس از یک شرکت آلمانی محصولات دارویی خریداری و در فروردین امسال وارد بازار کشور شد و بانک مرکزی در حال رایزنی برای معامله‌ای جدید است گفت: این سازوکار(اینستکس) اگرچه برای ما قانع‌کننده نیست، اما فعالیت‌های محدودی را قبل از عید با آن شروع کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

برجامیان هنوز از سیب و گلابی می‌گویند

روحانی: اروپا اقدام جدی‌تری در قبال تعهداتش نسبت به برجام انجام دهد

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نیز علاقه‌مند است اینستکس فعال شود، افزود: بر این اساس امیدواریم بعد از مواردی که آن کالاها وارد ایران شد، در آینده نیز بتوانیم از این سازوکار برای خریدهای خودمان از اروپا استفاده کنیم.

وی درباره اینکه اروپایی‌ها آیا همکاری‌های لازم را در این‌باره دارند گفت: هرچند طرف‌های اروپایی همکاری دارند، اما نوع و تعداد کالاها محدود است و امیدواریم در آینده این مجموعه خودش در بخش تمام کالاها، امکان تجارت میان دو کشور را فراهم کند.

سخنان انصاری در حالی است که دولت سوئیس اخیرا اعلام کرد هیچ مبادله‌ای با ایران از طریق کانال بشردوستانه اعلامی صورت نگرفته است.

در حالی که دو سال پس از خروج رسمی آمریکا و بدعهدی اروپا، میزان مبادلات با طرف اروپایی به صفر تمایل کرده، معلوم نیست چرا معاون وزیر خارجه همچنان دنبال نبش قبر جنازه اینستکس است. و این در حالی است که وی معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه است و نه مسئول امور برجام و اینستکس.

متاسفانه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، در چند سال اخیر هیچ فعالیت درخور و قابل توجهی برای فعال‌سازی فرصت‌های اقتصادی موجود نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس