متحصص ایمنی‌شناسی: تاریک‌ترین زمستان تاریخ مدرن در انتظار آمریکاست

یک متخصص ایمن‌شناسی که به دلیل تذکراتش به دولت ترامپ درباره همه‌گیری از سمت خود در بخش درمانی برکنار شد، هشدار داده اگر دولت برای جلوگیری از بازگشت کرونا قاطعانه عمل نکند، آمریکا با تاریک‌ترین زمستان مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، یک افشاگر دولت آمریکا که گفته می‌شود بعد از این که به دولت ترامپ برای ایجاد آمادگی در مقابله با همه‌گیری هشدار داد، از کار خود اخراج شد، می‌گوید اگر سران این کشور برای جلوگیری از بازگشت کروناویروس قاطعانه عمل نکنند، آمریکا با تاریک‌ترین زمستان خود در تاریخ مدرن مواجه خواهد شد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داد دکتر «ریک برایت» این پیش‌بینی را در شهادت‌نامه‌ای که برای ارائه امروز پنجشنبه در مقابل کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا آماده کرده، انجام داد. انتظار می‌رود جنبه‌های شکایت وی از عملکرد اولیه دولت در مقابله با بحران کرونا را شهادت مدیر اجرایی یک شرکت تولید ماسک‌های تنفسی تایید کند.

بیشتر بخوانید:

یک آژانس نظارتی فدرال دلایل منطقی یافته که برایت از سمت خود به عنوان رئیس اداره تحقیقات و توسعه پیشرفته در زمینه زیست پزشکی، بعد از به صدا درآوردن زنگ هشدار در وزارت بهداشت و خدمات انسانی برکنار شد. برایت می‌گوید زمانی که برای سرمایه‌گذاری در تولید واکسن و پر کردن ذخایر تجهیزات پزشکی درخواست کرد، هدف انتقاد قرار گرفت.

وی در این شهادت‌نامه که در پایگاه اینترنتی کمیته مجلس نمایندگان قرار داده شده، گفت: فرصت ما در حال تمام شدن است. اگر در ارائه پاسخ هماهنگ ملی، بر اساس اصول علمی، موفق عمل نکنیم، نگرانم همه‌گیری بدتر و طولانی‌تر شود، و در نتیجه بیماری و تلفات بی‌سابقه برجای بگذارد.

وی در نامه خود اعلام کرد: واقعیت غیرقابل انکار این است که پاییز امسال با بازخیز کووید-۱۹ مواجه خواهیم شد. مسئله‌ای که بشدت چالش‌های مواجه با آنفلونزای فصلی را پیچیده‌تر می‌کند و فشار بی‌سابقه‌ای را بر سیستم بهداشت و درمان ما وارد خواهد کرد.

این هشدار برایت، بعد از هشدار دکتر «آنتونی فائوچی» کارشناس ارشد دولت آمریکا در زمینه بیماری‌های عفونی اعلام شده است. فائوچی گفته بود تعجیل در برداشتن محدودیت‌های تعطیلی مشاغل و بازگشت مردم به اجتماع می‌تواند زمان را به عقب برگرداند و باعث درد و رنج و مرگ بیشتر شود و تلاش‌ها برای بازگشایی اقتصادی را پیچیده‌تر کند.

رئیس‌جمهور آمریکا که مایل است اقتصاد این کشور را بازگشایی کند، از فرمانداران ایالت‌ها خواسته محدودیت‌ها را بردارند، و در بسیاری از ایالت‌ها محدودیت‌ها به طور تدریجی در حال برداشته شدن است.

دونالد ترامپ برایت را «مرد ناراضی» خطاب کرده بود. عده‌ای از متحدان وی در دولت نیز برکناری فائوچی را خواستار شده‌اند. بنابر این گزارش، بیش از ۸۳ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که این رقم یک چهارم آمار تلفات جهان و بالاترین آمار جهانی است. روی کره زمین بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر درگیر کرونا هستند که از این میان ۲۹۵ هزار نفر جان باخته‌اند.

طبق آمار و ارقام جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یکهزار و ۷۶۳ مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا به ۸۴ هزار و ۱۱۹ نفر افزایش یافت.

این مرکز آمار آمریکا همچنین گزارش کرد که در طول شبانه روز گذشته، ابتلای ۲۱ هزار و ۳۹ نفر دیگر به ویروس کرونا در آمریکا مورد تأیید قرار گرفت تا مجموع مبتلایان این ویروس در این کشور به یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۴۰۶ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد قربانیان این ویروس در آمریکا تا حدودی افزایش داشته و تعداد مبتلایان روزانه به میزان اندکی کاهش داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    5 0
    انشاالله
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 2
    و همچنین ایران ......
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      1 1
      14:01 دفعهٔ بعد از دهنت حرف بزن!
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    21 0
    برای مردم ایران تاریکی خواستن، حالا خودشون به ذلت و تاریکی افتادن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس