آمریکا

وکیل دانشمند آمریکایی که در دوره ترامپ از کارش در وزارت بهداشت به دلیل انتقاد از عملکرد دولت در مقابله با کرونا اخراج شده بود و بعد دست به افشاگری و شکایت زد، از به نتیجه رسیدن این شکایت خبر داد.

به گزارش مشرق، وکیل یک دانشمند آمریکایی که برای دولت فدرال کار می‌کرده روز دوشنبه گفت که دولت ایالات متحده با جبران خسارت وی که شکایتی افشاگرایانه را در خصوص عملکرد دولت ترامپ در مقابله با کرونا مطرح کرده بود، موافقت کرده است.

«دبرا کاتز» وکیل دکتر «ریک برایت» گفت وی که سابقاً برای وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده کار می‌کرده، با این وزارتخانه به توافق رسید.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، ریک برایت اداره تحقیقات و توسعه پیشرفته پزشکی را هدایت می‌کرد تا اینکه در آوریل ۲۰۲۰ برکنار شد.

برایت در شکایت افشاگرانه خود گفته بود که دولت سابق سیاست را بر علم ترجیح داد و افزود که تلاش‌های وی برای ممانعت از استفاده از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی‌کلروکین» برای درمان یروس کرونا یکی از عوامل برکناری وی بوده است.

بر اساس این شکایت، برایت وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا را درباره تهدید ویروس و نیاز فوری به اقدامات تحت فشار قرار داد، اما با بی‌تفاوتی روبرو شد و این مسئله کم‌کم باعث ایجاد خصومت از سوی رهبری این وزارتخانه با وی شد.

به گفته وی، در حالی که به مقامات وزارت بهداشت آمریکا فشار می‌آورد تا منابع لازم را برای آغاز توسعه واکسن، دارو و تشخیص به منظور مقابله با کرونا فراهم کنند، «الکس آزار» وزیر بهداشت سابق در عوض بر کم‌اهمیت جلوه دادن تهدید ویروس تمرکز کرده بود.

پس از برکناری به عنوان رئیس اداره تحقیقات و توسعه پیشرفته پزشکی، به برایت وظیفه بسیار محدودتری در موسسه ملی سلامت وابسته به وزارت بهداشت آمریکا واگذار شد تا درمان کرونا را توسعه دهد. وی سپس شکایتی را مطرح کرد و در آن مقامات ارشد وزارت بهداشت آمریکا را متهم کرد که قصد دارند او را بی‌اعتبار کرده و از موفقیت وی در نقش جدید جلوگیری کنند.

به گفته وکیل وی، ادعاهای استخدامی برایت حل شده اما تحقیقات درباره ادعای وی مبنی بر تخلفات جدی دولت ادامه دارد.

دفتر مشاور ویژه ایالات متحده، آژانس نظارتی که به شکایات افشاگران دولتی رسیدگی می‌کند، قبلاً دلایل منطقی را مبنی بر اقدامات تلافی‌جویانه دولت ترامپ علیه برایت پیدا کرده بود. وزارت بهداشت در دولت ترامپ این اتهامات را رد کرده بود.

دفتر کاتز در بیانیهای اعلام کرد که خسارت برایت تا حد مجاز توسط قانون جبران شده است. برایت در اکتبر از موسسه ملی سلامت استعفا داد. پس از خروج وی از دولت ترامپ، او در تیم انتقالی بایدن به عنوان عضو گروه ویژه مقابله با کرونای کاخ سفید خدمت کرد.

شکایت در خصوص کم‌کاری دولت ترامپ و جنجال‌های زیادی که عملکرد وی در مقابله با کرونا هنگام حضور در کاخ سفید برپا کرد، در حالی است که خود او اخیراً با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در ایالات متحده مدعی شد که بدون تلاش‌های دولت وی در تسریع تولید واکسن «کووید-۱۹»، ۱۰۰ میلیون نفر جان خود را از دست داده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس