کد خبر 1072179
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
کلوپ

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول از بین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، ابرستاره آرژانتینی را انتخاب کرده و او را فوتبالیست بهتری می‌داند.

به گزارش مشرق، سال‌هاست که رقابت بزرگ بین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بزرگترین دوئل دنیای فوتبال است و هر کس به فراخور سلیقه و فلسفه فوتبالی خود یکی از آنها را بزرگترین فوتبالیست زنده دنیا می‌داند. یورگن کلوپ سرمربی کاریزماتیک لیورپول هم حالا به خیل کسانی که نظرشان را در این باره علنی کرده‌اند پیوسته و می‌گوید با اینکه رونالدو را فوتبالیستی نزدیک به کامل می‌بیند ولی معتقد است جادوگر بارسلونا در مقایسه از او بالاتر می‌ایستد.

بیشتر بخوانید:

مسی: کلوپ اشتباه می‌کند

کلوپ البته می‌گوید با اینکه مسی را به رونالدو ترجیح می‌دهد ولی در بزرگی هر دوی آنها در تاریخ فوتبال هیچ شکی ندارد. دو غولی که در بیش از یک دهه گذشته از 12 توپ طلای اهدا شده یازده بار این جایزه معتبر را بین خود تقسیم کرده‌اند. کلوپ آمادگی بدنی و فیزیک فوق‌العاده رونالدو را تحسین می‌کند ولی می‌گوید مسی نابغه‌ای است که هم جادو می‌کند و هم این کار را طوری انجام می‌دهد که همه گمان می‌کنند چنین درخششی برای او به سادگی آب خوردن است.

کلوپ در گفتگو با یک کانال یوتیوبی گفت:" به نظر من مسی بهتر است. با اینحال من رونالدو را واقعا تحسین می‌کنم. اگر بخواهم توضیح بدهم باید بگویم که ما در مقابل هر دوی آنها بازی کرده‌ایم و می‌دانیم که دفاع کردن در مقابل هر دوی آنها تقریبا غیرممکن است".

مربی کاریزماتیک آلمانی در ادامه گفت:" ولی مسی از بدو تولد نسبت به رونالدو ویژگی‌های فیزیکی سطح پایین‌تری داشته. اگر می‌توانستیم برای خودمان یک فوتبالیست کامل بسازیم، حتما او را به قد رونالدو درمی‌آوردیم و کاری می‌کردیم که بتواند به اندازه او پرش کند یا به اندازه او سریع باشد. در نهایت هم نگرش و ذهنیت فوق‌العاده او را اضافه می‌کردیم تا به یک فوتبالیست کامل و تمام‌حرفه‌ای برسیم. دیگر از این بهتر نمی‌شود".

کلوپ در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد:" اما در سمت دیگر ماجرا مسی ریزجثه را داریم که هر کاری می‌کند طوری انجامش می‌دهد که انگار به سادگی آب خوردن است. برای همین است که من در زمین فوتبال او را به عنوان بازیکن کمی بیشتر از رونالدو می‌پسندم. ولی کریستیانو هم بازیکن واقعا بی‌نظیری است. این است که انتخاب بین آنها را واقعا سخت می‌کند. آنچه هر دوی آنها در آن مشترک هستند تاثیر ماندگاری است که برای مدتی طولانی بر دنیای فوتبال گذاشته‌اند".

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس