کد خبر 1067282
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
لیورپول

نشریه «دیلی‌میل» با توجه به کنسلی مراسم انتخاب بهترین‌های فصل لیگ برتر، به انتخاب خودش بهترین بازیکنان و تیم منتخب فصل را معرفی کرده است.

به گزارش مشرق، این روزها باید خودمان را آماده میکردیم تا ببینیم تاج بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس روی سر چه کسی می‌نشیند یا اینکه ۱۱ بازیکن تیم منتخب چه کسانی هستند. با این حال شیوع ویروس کرونا و تعلیق بازی‌ها باعث شد مراسم انتخاب بهترین‌های فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر انگلیس هم لغو شود اما نشریه «دیلی‌میل» تصمیم گرفت با بررسی عملکرد بازیکن‌ها در ۲۹ هفته‌ای که از لیگ برتر سپری شده، بهترین‌های فصل را معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

خطر بزرگی به نام برگزاری عجولانه لیگ برتر

بهترین بازیکن فصل: جردن هندرسون (لیورپول)

بزرگ‌ترین جایزه فردی در فوتبال انگلیس و جایزه‌ای که بیش از همه به رسمیت شناخته می‌شود، تعلق می‌گیرد به جردن هندرسون. با توجه به کیفیت و تلاش قابل تحسین بازیکنان لیورپول خیلی سخت بود یک بازیکن را انتخاب کنیم. البته کوین دبروینه ستاره منچسترسیتی هم مثل همیشه عملکرد بسیار خوبی داشت اما هندرسون نه تنها بازیکنی از خود گذشته بود، بلکه یکی از موفق‌ترین بازیکنان لیگ به شمار می‌رفت. همین روزها در سال ۲۰۱۵ بود که استیون جرارد بازوبند کاپیتانی را به هندرسون تحویل داد و او را با پل اسکولز مقایسه کرد. او همچنین گفت هندرسون در همه زمینه‌ها پیشرفت کرده است. هندرسون این فصل هم درون و هم بیرون زمین یک بازیکن نمونه برای لیورپول بوده است. تصادفی نیست که وقتی این بازیکن ۲۹ ساله در ترکیب لیورپول بازی نمیکند، تیم کلوپ یک عنصر مهم و تعادل خودش را از دست می‌دهد. مصدومیتی که پیش از بازی مقابل اتلتیکو در متروپولیتانو باعث دوری او از ترکیب لیورپول شد، بهترین نمونه برای ارزش هندرسون است. لیورپول در حالی شکست خورد که کاپیتان از زمین بیرون رفته بود. هفته‌های بعد از آن هم لیورپول بدون هندرسون به مشکل خورد. در تیم پرستاره کلوپ، هندرسون قلب خط میانی است.

جردن هندرسون


بهترین بازیکن جوان فصل: ترنت الکساندر آرنولد (لیورپول)

این بازیکن ۲۱ ساله نه تنها خودش را این فصل به‌عنوان یک مدافع کناری به فوتبال انگلیس تحمیل کرده، بلکه در تمام دنیا بهترین بوده است. جوان متولد لیورپول با توجه به نقش باظرافتی که داشته و سبک بازی‌اش، نوع جدیدی از بازی در این پست را ابداع کرده است. الکساندر آرنولد را با توجه به آمار می‌توان معمار اصلی لیورپول در بسیاری از بازی‌ها دانست. هم در بازیسازی و هم در دفاع نمونه است. تا پیش از تعلیق مسابقات، آرنولد ۱۴ پاس‌گل در تمامی تورنمنت‌ها ارسال کرده بود. آرنولد قرار است سال‌ها به‌عنوان مدافع راست اصلی تیم ملی انگلیس هم ایفای نقش کند.

ترنت الکساندر آرنولد


تیم منتخب سال

دروازه‌بان: آلیسون بکر (لیورپول)

این سنگربان برزیلی در لیورپول فصل جاری نقش مهمی داشته است. او بارها نشان داده یک دروازه‌بان نخبه است. آلیسون در تلاش است جایزه دستکش طلایی این فصل لیگ برتر را هم به خودش اختصاص دهد. او پشت دیواری محکم مثل فان‌دایک، دروازه‌بانی مطمئن است. آلیسون در ۱۰ بازی این فصل موفق شده کلین‌شیت کند، با توجه به اینکه برخی بازی‌ها را هم به دلیل مصدومیت از دست داد.

مدافع چپ: اندری رابرتسون (لیورپول)

عملکرد اسکاتلندی چپ‌پا در ترکیب لیورپول اهمیت زیادی داشته، چراکه با آرنولد در دو سمت توازن ایجاد میکنند. او ۷ پاس‌گل در این فصل ارسال کرده است. رابرتسون پشتکار لازم را از خودش نشان داده و خودش را به‌عنوان یکی از موفق‌ترین مدافعان فوتبال انگلیس معرفی کرده. سرعت این مدافع اسکاتلندی هم نقطه قوت اوست.

مدافع میانی: ویرجیل فان‌دایک (لیورپول)

بهترین بازیکن فصل قبل لیگ برتر انگلیس و نماد قدرت در تیم لیورپول. فان‌دایک از زمانی که لیورپولی شد بدون هیچ تردیدی فرم خوبش در ترکیب تیم کلوپ را حفظ کرد. لیگ برتری‌ها معمولاً به‌عنوان سرسخت‌ترین مدافعی که مقابلش قرار گرفته‌اند، از او نام می‌برند. او نبردهای تن‌به‌تن را می‌برد و اخیراً در کار با توپ هم عالی بوده. آمار ثابت کرده با گذشت زمان او بهتر هم شده.

مدافع میانی: چائلار سویونجو (لسترسیتی)

یک سناریوی عالی در این فصل برای بازیکن ۲۳ ساله ترکیه‌ای. او خوشحال شد که مگوایر به منچستریونایتد رفت، چراکه به خوبی توانست جای این بازیکن را در ترکیب لسترسیتی بگیرد. دیگر کسی نمی‌تواند بگوید فروش مگوایر اشتباه بوده، چراکه روباه‌ها بازیکنی مثل سویونجو را پرورش داده‌اند. در کنار قدرت دفاعی، او ظرافت هم در بازی‌اش دارد.

مدافع چپ: ترنت الکساندر آرنولد (لیورپول)

بهترین بازیکن جوان فصل را در ترکیب تیم منتخب هم می‌بینیم. با توجه به سنی که آرنولد دارد و ظرفیتی که در پیشرفت از او دیده شده، می‌تواند مثل بازیکنی همچون گری نویل پیوسته بین برترین‌های فصل لیگ برتر برای چندین سال حضور داشته باشد. نقش آرنولد در ترکیب لیورپول انکارنشدنی است.

هافبک: جردن هندرسون (لیورپول)

درباره ارزش هندرسون هم صحبت شد. او جایزه بهترین بازیکن فصل را به خودش اختصاص می‌دهد. در میانه میدان قلب لیورپول است و تیم بدون این کاپیتان باارزش چیزی کم دارد. او در تمام طول فصل تلاش کرده بهترین عملکردش را نشان دهد و کمترین اشتباه را داشته باشد.

هافبک: کوین دبروینه (منچسترسیتی)

اگرچه این بازیکن هنرمند بلژیکی چندین بار با مصدومیت در فصل جاری روبه‌رو شده اما اهمیت او برای منچسترسیتی مشخص است. دبروینه مغز سیتیزن‌هاست و به اندازه کافی هم خوشبخت است که سوپراستارهای باکیفیتی در کنارش بازی میکنند. تطبیق‌پذیری و توانایی در همه زمینه‌ها باعث می‌شود او بهترین هافبک لیگ برتر باشد و فصول آتی هم شانس داشته باشد بهترین بازیکن فصل شود. کوین ۱۶ پاس گل ثبت کرده و برترین گلساز فصل است.

هافبک: جک گریلیش (استون‌ویلا)

جلوی دو بازیکن دیگر در خط میانی، کاپیتان استون‌ویلا قرار می‌گیرد. شاید از دید خیلی‌ها انتخابی جنجالی باشد. اگرچه استون‌ویلا پیش از تعلیق لیگ در حال تلاش برای سقوط نکردن بود اما گریلیش نشان داده ستاره است. او هم گلزن موفقی است و هم در گلسازی عملکرد خوبی دارد. گریلیش ۷ گل در فصل جاری لیگ برتر زده و ۶ پاس‌گل هم ارسال کرده.

وینگر چپ: سادیو مانه (لیورپول)

در سمت چپ مثلث خط حمله مانه شایسته حضور در این ترکیب است. البته او برای بردن جایزه بهترین بازیکن فصل هم ناامید نیست. خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند این بازیکن سنگالی از بقیه بازیکنان لیگ برتر سطح متفاوتی دارد و در کلاس جهانی بازی میکند. لیورپول می‌تواند با تکیه به قدرت و سرعت چشم‌نواز مانه تکلیف خیلی از بازی‌ها را روشن کند. او ۱۴ گل هم این فصل به ثمر رسانده.

وینگر راست: محمد صلاح (لیورپول)

یکی دیگر از ۳ بازیکن خط حمله هم لیورپولی است. صلاح که سابقه بردن جایزه بهترین بازیکن فصل را هم داشته، خودش را در بالاترین سطح حفظ کرده. با اینکه بسیاری اعتقاد دارند او در فصل جاری بهترین عملکرد خودش را نداشته. صلاح ۲۰ گل در تمامی مسابقات این فصل زده و ۹ پاس‌گل ارسال کرده است. او با ۱۶ گل شانس آقای‌گلی هم دارد.

مهاجم: جیمی واردی (لسترسیتی)

با ۱۹ گل و ۴ پاس‌گل، به نظر نمی‌رسد بازیکنی شایسته‌تر از واردی برای حضور در نوک حمله تیم منتخب باشد. حتی برخی توصیه کرده‌اند واردی برای یورو ۲۰۲۰ به تیم ملی انگلیس برگردد که پیشنهاد عجیبی نیست. جالب است که آمار واردی به فصلی که لسترسیتی قهرمان لیگ برتر شد نزدیک است و می‌تواند رکورد خودش را پشت‌سر بگذارد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس