کد خبر 1071753
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
سردار آزمون

در سال‌های اخیر همواره شایعات زیادی درباره حضور آزمون در لیگ‌های معتبر اروپایی منتشر شده است، اما درنهایت او ترجیح داده همچنان در روسیه به‌فوتبال خود ادامه دهد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های ایتالیایی هر روز اخبار جدیدی از احتمال جدایی سردار آزمون از زنیت و حضور این مهاجم ایرانی در ناپولی منتشر می‌کنند، اما بااین‌حال مدیران باشگاه روسی با تکذیب مذاکره درباره مهاجم خود، فعلا از اظهارنظر قطعی درباره ماندن یا رفتن او خودداری می‌کنند. در سال‌های اخیر همواره شایعات زیادی درباره حضور آزمون در لیگ‌های معتبر اروپایی منتشر شده است، اما درنهایت او ترجیح داده همچنان در روسیه به‌فوتبال خود ادامه دهد. بااین‌حال این‌بار به‌نظر می‌رسد او مشتریان زیادی از انگلیس، ایتالیا و حتی اسپانیا دارد و شاید فصل بعد بالاخره طلسم جدایی‌اش از لیگ روسیه شکسته شود. سایت «ساکر» روسیه در گزارشی به‌بررسی وضعیت آزمون در زنیت پرداخته و گزینه‌های پیش‌روی باشگاه درباره این مهاجم ایرانی را بررسی کرده است.

در مطلب این سایت آمده است: «آینده زوج خط‌حمله زنیت مشخص نیست. آرتم زیوبا اگرچه هنوز با این تیم قرارداد دارد اما فعلا تصمیمی برای تمدید آن نگرفته است. سردار آزمون نیز شاید راهی ایتالیا شود. رسانه‌های این کشور اخبار زیادی درباره تمایل ناپولی برای خرید او و مذاکرات دو باشگاه منتشر کرده‌اند و ممکن است این بازیکن فصل بعد راهی سری A شود. لاتزیو نیز بی‌میل نیست تا زوج ایده‌آلی برای چیرو ایموبیله پیدا کند و احتمال دارد آنها نیز به کورس رقابت برای خرید این ملی‌پوش ایرانی وارد شوند. با توجه به شواهد به‌نظر می‌رسد جدایی آزمون از زنیت جدی است و باشگاه باید به‌زودی دراین‌باره تصمیم نهایی را بگیرد. به‌همین‌دلیل زنیت چند گزینه برای خط‌حمله خود در شرایط کنونی پیش‌رو دارد.»

 تغییر سیستم تیم

یکی از راحت‌ترین و محتمل‌ترین گزینه‌های تیم درصورت جدایی آزمون، استفاده از زیوبا به‌تنهایی در نوک خط‌حمله است. سماک، سرمربی زنیت می‌تواند تیمش را با آرایش 1-5-4 راهی میدان کند. این مهاجم روس در نوک خط‌حمله می‌تواند به‌خوبی از جانب وینگرهایی نظیر مالکوم و دریوسی تغذیه شود. این سیستم می‌تواند برای زنیت راهگشا باشد و درصورت لزوم، مربی می‌تواند با اضافه کردن یک مهاجم دیگر به 2-4-4 کنونی که تیم با آن آشناتر است، برگردد. درصورت حضور یک هافبک هجومی، باریوس و زوج او می‌توانند نقش موثرتری در تیم داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

اخبار انتقال آزمون کار دلال‌هاست

 بازگشت کوکورین و حفظ سیستم فعلی

فعلا مسابقات لیگ به‌دلیل کرونا متوقف شده و مدودوف، رئیس باشگاه نیز انجام مذاکرات درباره جابه‌جایی بازیکنان را به مشخص شدن تکلیف مسابقات موکول کرده است. بازگرداندن الکساندر کوکورین به زنیت، می‌تواند یکی از گزینه‌های باشگاه باشد. این مهاجم روس در پایان فصل به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند دوباره پیراهن زنیت را به‌تن کند و البته حضور دوباره او خالی از ریسک نیست. کوکورین فرازونشیب زیادی در بازی‌اش دارد و می‌تواند عالی یا فاجعه باشد. نکته بعدی اینکه او بیشتر دوست دارد در کناره‌ها بازی کند و برخلاف آزمون تمایلی برای بازی به‌عنوان مهاجم هدف ندارد. مورد بعدی که این گزینه را کمی دور از ذهن می‌کند اینکه زوج او و زیوبا قبلا در زنیت عملکرد خوبی نداشته‌اند و به‌همین‌دلیل شاید سماک تمایلی به تکرار اشتباه گذشته نداشته باشد. البته ارزان بودن و آشنایی کوکورین با فضای زنیت و همچنین شناخت او از زیوبا می‌تواند از نکات مثبت این گزینه باشد.

 خرید یک مهاجم جایگزین برای آزمون

آزمون در این فصل عملکردی نزدیک به زیوبا در خط‌حمله زنیت داشته، اما برخی فرصت‌های خوب را هم از دست داده است. او کمتر از زوجش در خط‌حمله گل زده، اما همکاری خوبی با او داشته و البته تعداد پاس‌های گل او هم کمتر بوده است. زنیت بدون او نابود نخواهد شد و آنها می‌توانند با خرید یک مهاجم که خصوصیاتی نزدیک به این ملی‌پوش ایرانی دارد، جای خالی‌اش را پر کنند. سماک نشان داده که تمایل زیادی به تغییر تاکتیک ندارد و به‌همین‌دلیل اخباری مبنی‌بر تمایلش برای خرید «اوموت نیر»، مهاجم بشیکتاش منتشر شده است. «نیر» اگرچه در این تیم ترکیه‌ای نیمکت‌نشین بوراک ییلماز باتجربه است، اما به‌عنوان یک مهاجم می‌تواند خرید خوبی برای زنیت باشد. آنها با پول فروش آزمون، گزینه‌های خوبی برای جانشینی او در خط‌حمله پیدا خواهند کرد.

 استفاده از ترکیبی نامتعارف

سماک درصورت عدم‌استفاده از گزینه‌های قبلی می‌تواند بازیکنی را از دیگر پست‌ها در خط‌حمله و درکنار زیوبا قرار دهد. سباستین دریوسی یکی از آنهاست که در پست هافبک کناری بازی می‌کند، اما خودش دوست دارد بیشتر به خط‌حمله کمک کند. اگر این بازیکن آرژانتینی بتواند اعتماد سرمربی را به‌دست آورد شاید نیازی به خرید یک مهاجم جدید نباشد.

 نابود کردن رویای آزمون

پیش از این نیز آرتم زیوبا، آرزو داشت تا بازی در لیگ برتر را تجربه کند اما زنیت با آن مخالفت کرد. حالا آنها می‌توانند همین تاکتیک را درباره آزمون نیز به‌کار گیرند. مسلما آزمون دوست دارد فضای جدیدی را تجربه کند و با توجه به سن‌وسالش می‌تواند تجربه خوبی در ایتالیا کسب کند. پیتزاهای ناپل هم مسلما بهتر از سن‌پترزبورگ هستند؛ اما چرا زنیت باید اجازه جدایی به ستاره‌اش را بدهد و ممکن است مذاکرات را به بن‌بست بکشاند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس