کد خبر 1071723
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱
مهدی محمدی: دیدار روحانی با جانسون اگر بخواهد به ابزار فشاری علیه ایران بدل شود، نباید انجام شود

معلوم می شود مشکل اینها با اصل ‘سربازی وطن’ یا ‘دفاع ایدئولوژیک’ است که اگر نبود، هیچ کس نمی داند چه بر سر قلمروی به نام ایران می آمد.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

هیچ وقت ندیده ایم کسانی که به وقت خطا یا سانحه، اینطور بی محابا به نیروهای مسلح حمله می کنند، به وقت پیروزی یا جانفشانی، از آنها طرفداری یا تجلیلی کرده باشند.

معلوم می شود مشکل اینها با اصل ‘سربازی وطن’ یا ‘دفاع ایدئولوژیک’ است که اگر نبود، هیچ کس نمی داند چه بر سر قلمروی به نام ایران می آمد.

معلوم است نمی خواهند این حقیقت دیده شود که تزریق ایدئولوژی به دفاع، تا چه حد آن را ممتاز و کارآمد کرده.

اگر قصدشان غصه خوردن برای جان آدمیان است، چرا صدها و هزاران جای دیگر که آدمیان را دستجمعی کشتار می کنند صدایی از اینها در نمی آید؟

اگر هدفشان دل سوزاندن برای بخش دفاع کشور است، چرا هرگز کسی ندیده روشنفکران غربگرا و سلبریتی ها برای دفاع از ایران یک سیلی بخورند؛ گلوله که جای خود دارد.

همه اینها به ما می گوید این افراد در اصل با مقوله ای به نام ‘دفاع’ مشکل دارند حالا یا به این دلیل که اساسا دشمن را دشمن نمی دانند، یا ملت ایران را بزرگ ترین دشمن خود می دانند یا هم اینکه ماموریت آنها حمله به هر چیزی است که ‘تسلیم’ را دشوار یا بی اعتبار می کند.

نیروی نظامی جانش را کف دست گرفته و در مقابل دشمنانی هار و خونخوار ایستاده.

خطا هم ممکن است بکند، گرچه که خطاهایش در مقابل توفیقاتش ‘هیچ’ است. ارتش سازمان منضبط و دقیقی است و من اطمینان دارم اصلاحاتی اساسی در سازمان رزم خود ایجاد خواهد کرد، همچنانکه سپاه پس از حادثه هواپیمای اوکراینی نظامات خود را یکسره بازنگری و نوسازی کرده.

هیچ خطای انسانی بزرگ تر از این نیست که در میانه نبردی دشوار و پیچیده، لوله تفنگ را سمت ‘سرباز وطن’ بگیرید ولو اشتباهی حتی بزرگ کرده باشد.

صاحبان این تفنگ های به خیانت نشانه گرفته شده را به خاطر بسپارید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    118 9
    فقط یه احمق فکر می‌کنه این سلبریتیای دلقک خودجوش اینطور جفتک اندازی می‌کنن. مثل روز روشنه اینا وصلن به ...
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      33 16
      می گن شوهر اجنبی اون زنه، مجری بی بی سی، تو ایران کار اقتصادی می کنه و دیدارهای زیادی هم با همین سلبریتا داشته.
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    77 10
    خدا تو دنیا امتحاناتی میگیره از بنده هاش. تو این امتحانا سره از ناسره. مومن از منافق و دروغگو از راست گو جدا میشن. یکیش همین حادثه ای بود که برای شهدای عزیز ارتش پیش اومدـ الان فهمیدید کیا واقعا وطن دوستن و کیا ادای وطن دوستی رو در میارن؟
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    33 11
    برای من حمله اینها به صورت علنی به ارتش جای تعجب داره. یا نمیفهمن یا خودشونو زدن به نفهی که این تخریب ارتش چه هزینه های اجتماعی براشون به بار میاره! چون بحث ارتش و درکل نیروهای مسلح بحث ملی دفاع از امنیت و تمامیت عرضی کشور هست
  • ابوعلى IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    14 26
    هووووم ! معلومه كفگيرت بدجورى به ته ديگ اصابت كرده جناب تحليلگر ! ميشه بگى چه كسى بى محابا به نيروهاى مسلح حمله كرده ؟! كدام انسان عاقلى با دفاع مخالفه ؟! يا با سر سوزنى شرف دشمن مدافعان وطنه ؟! چنين اشتباهات بزرگى از هيچ كس خصوصاً از ارتش و سپاه با اونهمه ترقى و پيشرفت قابل پذيرش نيست ! جنابعالى هم البته دوست خوبى براى جمهورى اسلامى نيستى !
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      14 9
      آقای ابوعلی هرکجا انسان هست احتمال خطا هم اونجا هست اگر قرار بر این هست سر کسی فریاد بزنیم اون دشمنان ایران هستند که بیشتر از دویست سال هست قدوم نحسشونو به این منطقه گذاشتند و غرب آسیا رو در آتش جنگ و ناامنی می سوزونند و مرزهای ما رو نا امن کردند.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 2
      :/
    • احمد US ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      13 18
      جناب ابوعلی، وقتی این افراد سلبریتی و به اصطلاح روشنفکر ، در موقع جانفشانی نیروهای مسلح برای ملت و کشور و یا در موقع توفیقات و افتخارات ارزشمندی که این عزیزان برای کشورمان به ارمغان می آورند و یا وقتی در لب مرز و در نبرد با تروریستهای تکفیری، مظلومانه به شهادت می رسند، خود را به ندیدن و نفهمیدن می زنند و انگار نه انگار، حالا با اشتباهی که صورت گرفته و در تمام دنیا هم چنین اشتیاهاتی معمولاً رخ می دهد و مختص ایران هم نیست، اینطور بی محابا و ناجوانمردانه و هم سو با دشمنان این کشور ،به نیروهای مسلح هجمه وارد می کنند، یعنی به قول این تحلیلگر محترم، با اصل دفاع در مقابل دشمنان ایران مخالفند، همانطور که تا کنون این افراد معلوم الحال هیچ موضع منفی در مقابل تحریم های ظالمانه و سیاست خصمانه و خبیثانه آمریکا و .... در مقابل کشورمان نگرفته اند، همانطور که اظهارنظرهایشان در مسائل مختلف ، منطبق با نظرات شبکه های فارسی زبان معاند است، در چنین شرایطی، هر عقل سلیمی ، سخنان این تحلیلگر محترم را قبول خواهد کرد، جنابعالی هم اگر سطح اطلاعات خودت را بالا ببری، پی به این حقیقت خواهی برد.اشتباهاتی از این دست ، در رزمایشهای کشورهای مختلف ( حتی کشورهای بسیار پیشرفته) بارها و بارها اتفاق افتاده و تلفات سنگینی هم به بار آمده و با یک سرچ ساده قابل دسترسی است، بعد جنابعالی می گویی چنین اشتباهاتی از نیروهای مسلح ایران با این همه ترقی و پیشرفت قابل پذیرش نیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • داریوش IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    14 12
    سلبریتی های آمریکایی و اروپایی شرافت دارند در مقابل سلبریتی های عوضی ایران،چون تنها کسانی بودن و هستن که در زمان کرونا به مردم ایران پشت کردندوبه مردم هیچ کمکی نکردن اینا از خون ما ایرانیان نیستن و متعلق به استکبار و دشمنان ما هستن ما سلبریتی هارو از خودمون نمی‌دونیم.
  • ‌. IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    8 4
    ای کاش اون سلبریتی های حرامزاده ای که ازین قضیه خوشحالند رو معرفی میکردین
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      11 1
      ازشون اصلا خوشم نمیاد اما منم ندیدم کسی خوشحال باشه
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    8 7
    سلبریتهای اشغال کاسه لیس توالت لیس مردم زیادی گنده شون کردن این بوقلمون صفتها رو
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      11 13
      این یلبریتها نه می فهمند و نه می خواهند بفهمند فقط می خواهند مطرح باشند.
  • CA ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    10 17
    مثل این میمونه که کادر درمانی رو بگویی خطا کرده در صورتی که در بیمارستان کرونایی بستری هستی! اگر کادر درمانی یا نظامی خطایی هم بکند وقتی جان خودش نیز در خطر هست آیا میشه بدان گفت خطای غیر قبول قبول و یا اینکه آن خطای قابل قبول است! این خیلی بد هست که فقط یک مار جلوتر رو ببینیم و اینکه مبارزه با برده داری نیاز به شکیبایی دارد و انقلاب اسلامی جهت نفی بردگی بوجود آمده پس شکیبا باشیم و از میوه های این استقامت که به رسیدن نزدیک هست استفاده کنیم!
  • حسن زاده IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    6 7
    جاناسخن اززبان ماگفتی
  • بیگی IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    5 13
    عالی
  • یک سرباز ایرانی IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    15 9
    ما صبرمون خیلی بیشتر از اونی هست که فکر می کنین، اینو خطاب به برخی ها در داخل عرض می کنیم. دشمنی با ایران و پراکنده کردن موج یاس و ناامیدی بین مردم رو تموم کنید. صبر زیاد به هیچ عنوان نشونه ی خوبی نیست!
  • سعید IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    25 8
    من فردی هستم که رژیم پهلوی را دیده ام و جنگ تهمیلی را لمس کردم و تقریبا همه گروه ها و افراد را می شناسم آنان که دم از ملی گرایی می زنند فقط زبانشان کار می کند و اعتقادی ندارندپس دز حقیقت مدم معتقد و تابع انقلاب اسلامی ملی گرا هستند دوم اگر مملکت دست اینها بود الان چیزی به نام ایران با این نقشه کنونی نبود و دلیل واضح آن زمان پهلوی دوم که بحرین را فروختند که در حقیقت یک استان ما بود
  • عزت FI ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    10 7
    جواب ابلهان خاموشیست (سلبریتی ها)!
  • عزت FI ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    13 7
    جواب ابلهان (سلبریتی ها) خاموشیست!
  • دلسوز CH ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    3 17
    اولا این حادثه برای هر وطن پرستی دردناکه حالا شاید واکنشها متفاوت باشن. آنچه ک مسلمه اتفاقی تعمدی نبوذه و دربدبینانه ترین حالت جنگ الکترونیک امریکا باعث فریب رادار پرتاب موشک شده که شخصا تصورم همینه.اگر این باشه یعنی در نبرد نظامی با امریکا کارمون سختتر از چیزیست که تصور میکردیم امیدوارم بخاطر جنگ الکترونیک نبوده باشه...
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    11 1
    عزیز دل، میشه در مورد انحراف 16 مایلی موشک توضیح بیشتری بدید؟
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    8 0
    راست میگه دیگه چیزی نشده که
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    22 0
    نزدیک به 48 ساعت از حادثه می گذره و مجدداً علت حادثه اعلام نشده
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      3 4
      مگر چهار ماه از عینالسد و سه ماه از هواپیمای ایتالله مایک در افغانستان گذشته اونها اطلاعاتی دادند؟ مگه خونه خاله است اطلاعات نظامیه تازه همون هواپیمای اوکراینی را هم نباید گردن میگرفتند
  • سید IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    14 6
    نوام چامسکی: یک ملت آن روزی می میرد که اربابان فکری آن به جای اندیشمندان و متفکران، از آوازخوانان و بازیگران تشکّل یافته باشد! هیهات از آن که در ایران با آن سابقه اندیشمندی و دانشمندان پس از اسلام این بیسوادان بتوانند چنین جایگاهی را اشغال کنند!!!
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    13 1
    بنده بر اساس سه دهه تجربه دریایی اعلام می کنم، اصابت موشک غیر ممکنه علت حادثه: انحراف به چپ، سرعت غیر مجاز و عدم توجه به جلو
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    12 17
    حكايت رفتار اين جماعت نفهم و حقير در برابر نظام جمهوري اسلامي , حكايت رفتار مگس در طبيعته ! اينها هم همچون مگس دربه در به دنبال زخم مي گردند تا روي آن بنشينند و وجود حقير خودشون رو سيراب كنند.
  • 125 IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    8 7
    اِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَاِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِهَا .... قرآن میفرماید : اگر به شما خوبی برسد آنها ناراحت میشوند و اگر به شما بدی برسد خوشحال میشوند.
  • مهرناز IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    12 17
    غصه خوردن بابت شهیدان نیروی دریائی " جای هیچ شک وشبهه ندارد " اما از هر واقعه ناگوار بخواهند وطن فروشی کنند " خاک برسرشان که اینقدر پست وذلیل هستند.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    12 7
    خدا کنه به زودی رسوایی و ریشه کنی این خائنین بی نظیر رو ببینیم انشاءالله
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    6 17
    چه خبر از توافق متوازن آقای محمدی...!؟
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    18 3
    وضع اکثریت مردم خوب نیست و عامل ان هم اقلیت مرفه است که قبل انقلاب گدا بودند . حالا مشرق هی خودش رو می رقصونه و با کلمات هی بازی بازی می کنه
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    3 4
    این ادمها .. گدازاده هائی هستند که با این تفکرات دولتهای سر کارامده بدو ن نظارت و اجرای ضوابط فرهنگی به مال ومنالی مفت رسیده اند .. حالا خودشان را سرامد میدانند که اینهم اکثرا به علت کم کاری و ندانم کاری صدا و سیما برایشا مفت حاصل شده و فکرخود شیفتگی انه تا به اینجا رسیده که وطن را باید فروخت تا یانکی ها مبارز شان قلمداد کنند بدونید انگشت کو چیکه یک بازنشسته خادم این مملکت نمی شوید و حتی خاک پای ان ناوبانی که شهاد ت را پذیر فت نمیشوید و مطمئن باشید همانها سر موقع گریبانتان را میگیرند ..۵۲۹۸
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 6
    این روزها هر که می خواهد مطرح شود سعی می کنی بر علیه سلبریتی ها مطلب بنویسد. آقای محمدی شما که اینقدر خوبید کانالتان چند نفر عضو دارد؟
    • IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      0 0
      ملاک ارزشی یک سلبریتی تعداد دنبال کنندگان کانالش است، نه میزان شعور و انسانیت و عشق به دین و مملکت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس