سردار علی جعفرآبادی

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه گفت: برنامه داریم ارتفاع مداری را افزایش دهیم و در سال‌های آتی به مدار ۳۶ هزار کیلومتری برسیم.

به گزارش مشرق، سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه در گفتگو با مجله اینترنتی نگار در خصوص موضوع ارتقاء مداری ماهواره‌های ایرانی برای مدار ۳۶ هزار کیلومتری، اظهار داشت: برنامه داریم که با دعای خیر رهبر انقلاب و مردم عزیزمان و کمک دانشمندان‌مان در سپاه پاسداران و وزارت دفاع، ارتفاع مداری را افزایش دهیم و در سال‌های آتی به مدار ۳۶ هزار کیلومتری برسیم.

بیشتر بخوانید:

آغاز اسکن و تصویربرداری «نور» ایرانی از آمریکا و اسراییل/ رقابت داغ نیروهای مسلح مشهور دنیا برای استفاده نظامی از ماهواره‌ها +عکس

وی افزود: این ارتفاع مداری یا مدار ژئو از آنجا مهم است که مختص ماهواره‌های مخابراتی و تلویزیونی است و یک مدار بسیار راهبردی است که ماهواره ها در آن نسبت به یک ناظر زمینی به شکل ثابت و ساکن هستند. رساندن ماهواره به این مدار هم از جنبه اقتصادی برای کشور عایدات دارد و هم ابزاری برای حفظ دارایی‌های فضایی کشور مثل نقاط مداری ژئو  است.

سردار جعفرآبادی تاکید کرد: رسیدن به این مهم نیاز به پیوستگی برنامه‌های فضایی دارد که با نصرت الهی و حمایت مسئولین به نتیجه خواهد رسید.

** ۹۰ درصد سازندگان ماهواره نور و ماهواره‌بر قاصد زیر ۳۰ سال سن دارند

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه در خصوص میانگین سنی تیم طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره نور و ماهواره‌بر قاصد نیز عنوان کرد: تقریبا تمام تیم های طراح، سازنده و کنترل کننده ماهواره بر و ماهواره از جوانان این کشور هستند. قاطعانه اعلام می‌کنم که ۹۰ درصد این عزیزان زیر ۳۰ سال سن دارند و همه متخصصینی که نقش مستقیم در پروژه دارند بلااستثناء در دانشگاه های داخل کشور تحصیل کرده اند.

وی گفت: ذهن و قلب این عزیزان سرشار از انگیزه های جهادی است و تمام اتاق ها  و آزمایشگاه و کارگاه‌های آنها با عکس‌های بزرگ و کوچک شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج حسن طهرانی مقدم مزین شده و این دو شهید بزرگوار عملا به سراج منیر جهادگران عرصه هوافضا تبدیل شده‌اند. پرتابی که انجام شد هم محل پرتاب و هم تیم پرتاب ادامه تیمی هستند که با سردار تهرانی مقدم کار می کردند.

سردار جعفرآبادی با اشاره به پیچیدگی‌های پروژه‌های فضایی، عنوان کرد: پیچیدگی این پروژه جدای از پیچیدگی‌های طراحی و ساخت و مونتاژ این سامانه، از لحظه پرتاب تا لحظه تزریق ماهواره حداقل ۱۰ مکانیزم عمده مکانیکی، شیمیایی و الکترونیکی اتفاق می‌افتد که هرکدام جزئیاتی در دل خود دارند.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه گفت: سرعت ۷۵۰۰ متر بر ثانیه که رهبر انقلاب اعلام کردند معادل سرعت ۲۷ هزار کیلومتر بر ساعت است و به دلیل همین سرعت زیاد ماهواره می‌تواند ظرف ۱.۵ ساعت یک دور به دور کره زمین بزند؛ این سرعت یعنی ما مسافت تهران-مشهد را ما ظرف ۲ دقیقه طی کنیم و این سرعت عدد بزرگی است.

وی تاکید کرد: سخت تر از رسیدن به این سرعت،‌ دقت آن است که در محدوده ۷۵۰۰ متر بر ثانیه، دقت تزریق باید کمتر از ۲ متر بر ثانیه باشد که مدار تزریق به شکل دایروی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    15 95
    فعلا که پراید...!
    • Reza IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      96 9
      جوری میگی انگار ایشون وزیر اقتصاد یا کارشناس بازاره برو یقه اونی که رای دادیو بگیر از حسن و اسحاق تا لاریجانی و پروانه جونت و علی مطهری
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      54 5
      دخالت دولت کم بشه تو خودرو سازی وضعیت بهتر میشه.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      39 6
      فعلا اب و هوای البانی چطوره ؟ انسانک هر وقت پیشرفتی میشود میخواهید انرا تضعیف کنید ؟ اگر منافق و جاسوس نباشی حتما تحت تاثیر مشکلات اقتصادی هستی ولی اینکه سیاه نمایی کنی حرف دل منافقین و جاسوس ها را زده اید
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      35 4
      فعلا کوفت به اینا چه ربطی داره‌ ادم اینقد بی شرف
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      8 18
      همه چیزمون که خوب بود اینم درست شد .مررررررسی
    • US ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      2 4
      تیرانا هم بارونیه داداچ؟
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      4 0
      پرایدی ها هم باید یه تکونی به خودشون بدن
    • احمد US ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      16 5
      جناب 16:25، اتفاقاً همه چیزمون خوب نیست، دلیلش هم اینه که متولیانش به درستی به وظایفشون عمل نکردند، حالا چرا امثال شما به جای انتقاد از مسئولان دولتی، به نیروهای نظامی که به خوبی به وظایفشون دارند عمل می کنند، طعنه می زنی؟!!!!!!بهتره کمی فکر کنیم تا مسائل را با هم قاطی نکنیم.وظایف نیروهای مسلح کامکلاً مشخصه، قطعاً وظیفه اونا در هیچ کجای دنیا بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی نیست، هر چند در ایران نیروهای مسلح در حد توانشان به دولت هم کمک می کنند.
    • US ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      3 3
      پراید هم حل میشه.. اگر مردم انتخاب کنن و شمارو بفرستن پیش کدخداتون
  • شرقی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    73 10
    آن دستی که ماهواره را در مدار قرار می دهد، خودرو هم می تواند تولید کند. تصور می کنم باید پویشی همگانی به راه افتد و از نیروهای نظامی خواسته شود که با جدیت وارد میدان خودرو سازی شوند.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      16 43
      فکرشو بکن با تانک بایستیم پشت چراغ قرمز
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      11 11
      چرت نگو، اون خودرو سازی بنا به استفاده ای که داره طراحی میشه و خودش دارای برند میشه.
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      2 7
      شما فکر کردید صنعت خودروسازی با اون تکنولوژی پیشرفته که البته به نظر ساده می اید و مهمتر از از اون پیچیدگی های فرایند مارکتیتگ و بازاریابی اش کار دو لشکر و هنگ و تیپ هست.؟؟
  • usaf US ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    9 79
    هنو متوجه نشدید نیروی هوایی ایالات متحده یعنی چی
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      30 8
      همون که شاخش گلوبال هاوک بود؟!!
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      3 2
      نه گلوبال هاوک غیر مسلح بود ارتش امریکا موشک ضد ماهواره و همچنین پهپاد ام کیو9 مسلح و جنگنده های مدرن که نمی توان با موشک بالستیک به ان جواب داد
  • FR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    49 5
    زنده باشید عزیز ملت هستید
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    42 7
    اگر بتوانیم ماهواره هادر مدار 36 هزار پایی قرار بدهبم جه می شود ان وقت می توانیم در جنگ رسانه ای هم دشمن شکست بدهیم
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      23 7
      اولا کیلومتر نه فوت. بعدش فقط 35600 کیلومتر دیگه مونده!
  • هم وطن IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    37 4
    انشاالله، به امید خدا ایران به هر چه خواهد میرسد
  • گالیور IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    9 11
    الان دشمن می گرده بچه های رشته ی هوا فضای دانشگاه های داخل رو پیدا میکنه و ترور! چه لزومی داره گرا بدیم به منافقین داخلی و دشمنان! به شما هم خداقوت.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 2
    این مقایسه های ماهواره با خودرو حتی در امریکا انجام نمی دن! صنعت خودروی امریکا عملا از نظر قیمت به ژاپن و کره باخته...
  • دکتر نصیر IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    3 0
    کاملا مشخص بود اون توئیت ادمین کانال رهبری درباره پرتاب ماهواره بعدی به ژئو!! جعلی و دروغ بود....جالبه ایشون حتی به خودش زحمت گوش دادن به دادن سخنان رهبری رو هم نداشته!
  • DE ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 3
    درود خدا به شما. خدا قوت. در مورد خودرو و مسکن و تولید مشاغل مجلس و دولت مسئول هستند.ایکاش دولت و مجلس روش کارشون رو از شکل کلاسیک ارتقاء میدادند و جهادی عمل میکردند و اجازه میدادند نیروهای علمی جهادی از همه بخش های کشور دراین عرصه های مشکل ساز ورود و خیلی از مشکلات رو رفع میکردند و یا الگوهای سارنده نوین عملی و خلاق برای جهش تولید کالای ایرانی ارائه میدادند. با الگوهای کهنه پنجاه سال پیش نئولیبرالیسم و بروکراتی های دست و پاگیر نه به جایی میرسیم و نه میشه مشکل و نیاز 5 میلیون مسکن و چند میلیون خودرو با قیمت عادلانه و مشاغل افرینی جوانان رو حل کرد. به الگوهای آموزشی مفید و پرسرعت و کاربردی فناوری چند کاره برای تربیت نسل های جوان نیاز داریم. در آموزش و پرورش و وزارت علوم لازمه تحولاتی جهادی در توسعه آموزش فناوری انجام بشه و کیفیت آموزشی مدارس و دانشگاهها مطابق با جهش صنعت و فناوری و نیازهای کشور تنظیم بشه.
  • علی IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    6 3
    خودروهای سیمرغ ، طوفان ، جیپهای بومی سپاه که به کشورهای سودان و سوریه و عراق و خودروهای زرهی ای که از خودروهای ضد مین آمریکایی بهتره ، ضد مین یعنی سرتشیت ها سالم خواهند موند ، کامیون های سنگین و فوق سنگین بونی حامل موشک ، فقط کافیه بزنید اینترنت میاد ، تبدیلش به نمونه های سواری و غیر نظامی هم راحته ، ولیدیپاه و ارتش وارد این عرصه هم بشن بعد میگن سپاه همه چیزو دیگه قبضه کرده دولت هیچ کاره است همین شما هم میگی عزیز دل. اگر دولت هم جهادی باشه میتونه.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    7 4
    برید به مدار بالاتر... امید به خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس