سوخو22

با توجه به برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر این موشک مافوق صوت، ناوگان عملیاتی سپاه می توانند هرنوع سامانه پدافندی در منطقه همچون پاتریوت های نسل جدید و هر مرکز مهم را بدون هیچ گزند یا تهدیدی، نابود کنند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، دستیابی به تکنولوژی پرتاب موشک از هواپیما بحث جدیدی نه در عالم رسانه و نه در صنایع نظامی نیست ولی آنگاه که پرتابه مورد نظر را موشکی با خاصیت های پرواز بالستیک در نظر بگیریم، باید بگوییم که با پدیده ای جدید و قدرتی کم نظیر در میان نیروهای مسلح دنیا رو به رو هستیم. در جهان امروز و با توجه به توسعه بیش از پیش سامانه های دفاع هوایی، کشورهای مختلف به دنبال توسعه راه های گوناگون برای دور زدن این سیستم های دفاعی و رسیدن به هدف بوده اند. در این میان در دوره جنگ سرد برخی طرح ها برای امکان سنجی پرتاب موشک های بالستیک از هواپیما ارائه شده که در نهایت هیچگاه عملیاتی نشدند.

در عصر فعلی نیز ارتش و صنایع نظامی کشور چین تلاش هایی را برای مجهز کردن بمب افکن های اچ ۶ خود به موشک های بالستیک با قابلیت ضد کشتی کرده که به نظر تا حدی موفقیت آمیز بوده و روسها نیز توسعه پرتاب های بالستیک از جنگنده های میگ ۳۱ را شدیدا دنبال می کنند. اما در این میان بحث مجهز کردن جنگنده ها به راکت های خاص و بعضا هدایت شونده زمین به زمین از جمله راه حل های خاص و نادری است که به نظر می رسد صحنه جدید نوآوری برای صنایع نظامی جمهوری اسلامی ایران باشد.

بیشتر بخوانید:

۸ ویژگی بسته شگفت‌انگیز سپاه برای تحول در «سوخو ۲۲»/ از غلاف پهپادی و سیمرغ تا گلاید ۱۰۰ کیلومتری بمب جدید +عکس

«بمب‌های هدایت ماهواره‌ای» وارد سازمان رزم نیروی هوایی ارتش شدند/ «یاسین» برای غافلگیری دشمن از ۶۰ کیلومتری شیرجه می‌رود +عکس

تجهیز جنگنده‌های هوافضای سپاه به موشک هوابه‌زمین جدید +عکس

اسراییلی ها و سرمایه گذاری روی راکت های Rampage

تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی بود که شرکت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به IMI از طرح جدیدی خود رونمایی کرد که در آن راکت های توپخانه ای سری EXTRA توسط جنگنده های اف ۱۶ حمل و پرتاب می شدند. این راکت های توپخانه ای به شکل موشک های بالستیک عمل کرده و به صورت منحنی و با سرعت بسیار بالاتری نسبت به بسیاری از موشک های کروز به سمت هدف پرواز می کنند. زمانی که این پرتابه ها در ارتفاع بالا و با سرعت زیاد از یک جنگنده شلیک شوند انرژی حاصل پرتاب از ارتفاع و سرعت جنگنده در حال پرواز که راکت مورد نظر را حمل می کند سرعت و برد بیشتری را به پرتاب مورد نظر خواهد داد.

به همین دلایل، در زمان برخورد انرژی وارد شده به هدف نیز بیشتر خواهد بود و قدرت تخریب این راکت یا موشک نیز افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد؛ مضاف بر اینکه سرعت رسیدن به هدف نیز بیشتر خواهد شد.

راکت هوا پرتاب Rampage در حال پرتاب از اف ۱۶ اسراییلی

برخی از گزارش ها در سال ۲۰۱۹ میلادی حاکی از این بود که صهیونیست ها از این راکت در یکی از حملات هوایی به سوریه نیز بهره بردند و در همین سال نیز تولید انبوه این سامانه برای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

تحلیلگران نظامی بعد از رونمایی از این سلاح توسط صهیونیست ها، به سرعت به سراغ ماموریت هایی رفتند که می توان برای این نوع سلاح جدید در دنیا تعریف کرد. با توجه به استفاده از سیستم های هدایت ترکیبی و دقت بالای این نوع از تسلیحات می توان از آنها به عنوان نوعی از سلاح های دقیق زن اما با قابلیت قدرت تخریب و سرعت و برد بیشتر استفاده کرد. در عین حال در مقایسه موضوع تولید انبوه، میتوان گفت قیمت آن ها نسبت به موشک های کروز حمله به اهداف زمینی نیز ارزان تر بوده و در عین حال پروسه تولید آنها نیز ساده تر است.

وزن این راکت ها حدود ۵۷۰ کیلوگرم، طول آنها در حدود ۴.۷ متر و سیستم هدایت آنها نیز ترکیبی از هدایت اینرسیایی و جی پی اس است. درباره برد این سامانه صحبت خاصی مطرح نشده و عدد دقیقی اعلام نگردیده اما برخی منابع اعتقاد دارند با توجه به برد ۱۵۰ کیلومتری همین راکت ها در سامانه زمین پرتاب EXTRA، با توجه به بحث پرتاب از ارتفاع و سرعت بالا شاید بتوان بردی ۲۰۰ کیلومتر و بیشتر را نیز با این مهمات جدید محقق کرد.

شاهکار موشکی جدید سپاه پاسداران با یک ترکیب ابتکاری

اما طی روزهای اخیر کلیپی توسط نیروی هوافضای سپاه منتشر شده که بر اساس تصاویر مندرج در آن، مشخص است که بمب افکن های مافوق صوت سوخو ۲۲ نیروی هوافضای سپاه هم به سلاحی مجهز شده اند که می تواند راکت (موشک زمین به زمین) ایرانی را شلیک کند که اتفاقا سلاح مورد استفاده در این پروژه، نامی آشنا برای اشغالگران قدس در سالهای اخیر است. این بار نیروی هوافضای سپاه از راکت های سری فجر برای این طرح جدید بهره برده که با توجه به برآوردهای صورت گرفته از روی تصاویر، می توان آن را از کلاس راکت های سری فجر ۴CL معرفی کرد.

راکت های سری فجر خصوصا در مدل های ۳ و ۵ از جمله اولین سلاح های راکتی برای رسته توپخانه بودند که در حجم انبوه در داخل کشور پس از پایان دفاع مقدس تولید شده و در سالهای اخیر نیز مدل های هدایت شونده آنها نیز توسعه یافته است. این سلاح در حجم قابل توجهی در اختیار گروه های مقاومت در منطقه قرار گرفته و در جریان درگیری ها با گروه تروریستی داعش و رژیم صهیونیستی نیز به کار رفته و نتایج درخشان و چشمگیری به همراه داشته است. راکت های فجر ۵ سلاحی بودند که برای اولین بار مقاومت در غزه را قادر کرد تا بتواند تل آویو را نیز هدف قرار دهد.

سوخو ۲۲ نیز پرنده ای از دوران شوروی سابق است که در زمان تجاوز ۸ سال رژیم بعث عراق در تعداد بالایی خریداری شده و علیه کشور ما نیز مورد استفاده قرار گرفت. در زمان اشغال کویت توسط عراق و عملیات طوفان صحرا ضد رژیم بعث، تعدادی از جنگنده های عراقی از جمله سوخو ۲۲ ها به ایران پناهنده شدند و بعد از چندین سال غیر عملیاتی بودن در نهایت توسط کارشناسان هوافضای سپاه عملیاتی و با طیف جدیدی از تسلیحات و امکانات وارد خدمت شدند.

راکت فجر و بمب هوا پرتاب سقوط آزاد در حال پرتاب از سوخو ۲۲ سپاه

راکت فجر بعد از رها شدن از سوخو ۲۲ از نمای بالا

راکت فجر مدل ۴CL

با نگاهی به بخش جلوی راکت پرتاب شده از هواپیمای سوخو ۲۲ مورد نظر، امکان اینکه دقیقا مشخص شود این سلاح از هدایت اپتیکی برخوردار است یا نه، مشخص نیست ولی به نظر می رسد بالک های موجود در انتهای بخش سر جنگی این مسئله را مشخص می کنند که راکت مورد نظر از سیستم هدایت اینرسیایی داخلی بهره خواهد بود. باید توجه داشت که در سالهای اخیر و با دست پیدا کردن صنایع دفاعی کشور به بحث ژیرسکوپ های فیبرنوری و البته انواعی از هدایت های ماهواره ای و ترکیب این دو ویژگی، بسیاری از راکت های توپخانه ای و موشک های بالستیک کوتاه برد ما توانسته اند به دقت فوق العاده بالایی دست پیدا کرده و به معنای واقعی به نقطه زنی یک موشک دقیق برسند.

درباره راکت های فجر ۴، اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما کالیبر آنها را با توجه به ظاهر و مقایسه با دیگر اعضای این خانواده می توان در همان کلاس ۳۳۳ میلی متری برآورد کرد. از نظر بحث هدایت نیز با توجه به ظاهر بخش سرجنگی در راکت مورد استفاده احتمالا با ترکیبی از هدایت اینرسیایی و ماهواره ای رو به رو هستیم. همچنین در بحث برد با توجه به نگاهی به مدل های قبلی این سری می توان بردی بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را برای مدل زمین پرتاب این خانواده در نظر گرفت. حال در زمان پرتاب از یک هواپیما و بسته به شرایطی مثل ارتفاع و سرعت پرنده حامل در زمان پرتاب می توان این برد را و در عین حال شتاب راکت را افزایش داد.

با این اوصاف، رسیدن به برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر، سوخو ۲۲ سپاه به عنوان حامل اصلی این سلاح را از برد بخش زیادی از سیستم های دفاع هوایی شناخته شده در جهان خارج می کند. قطعا در ادامه این روند مهم و با تغییر سر جنگی و استفاده از مدل های آشیانه یاب راداری و اپتیکی مثل موشک های سری هرمز و خلیج فارس می توان این راکت های فجر را به صورت تخصصی در نقش ضد رادار و ضد کشتی نیز مورد استفاده قرار داد که یک افزایش قدرت آتش سنگین برای ناوگان سوخو ۲۲ سپاه محسوب می شود.

البته در تصاویر مربوط به این آزمایش، شاهد پرتاب یک بمب سقوط آزاد نیز در کنار راکت مورد نظر هستیم که شاید برای برخی مخاطبین سوال برانگیز باشد. این بمب های تمرینی با توجه به آزمایش شده بودن و مشخص بودن اطلاعات مربوط به آنها در بحث سرعت در هنگام سقوط، به کارشناسان کمک می کنند که بتوانند رفتار راکت بعد از سقوط را با نسبت بندی بین دو جسم رها شده بهتر محاسبه کنند که گفته می شود فرآیندی مرسوم در بسیاری از نیروهای مسلح دنیا و صنایع نظامی جهان است.

دقت اصابت در کلیپ منتشره به خوبی قابل مشاهده است

فراموش نکنیم در سلاح های موجود ضد کشتی هوا پرتاب در کشور ما، رسما موشک کروز مافوق صوت وجود ندارد و حالا با اضافه شدن این سلاح به سازمان رزم نیروی هوا فضای سپاه در قالب نمونه هواپرتاب، می توان علنا اعلام کرد که تسلیحات مافوق صوت هواپرتاب نیز به زرادخانه هوافضای سپاه افزوده شده است. طبق آنچه در مصاحبه ها و اطلاعات سالهای گذشته بیان شده، سرعت نهایی راکت های سری فجر در حالت زمین پرتاب در حدود ۱۱۰۰ متر بر ثانیه است که چیزی در حدود ۳.۲ ماخ محاسبه می شود. مشخصا در زمان پرتاب از یک پرنده همچون سوخو ۲۲، موشک با افزایش سرعت رو به رو بوده و می توان رسیدن سرعت به حدود ۴ ماخ را به راحتی برای این راکت (موشک) در وضعیت هوا پرتاب تخمین زد.

بر این اساس، اکنون این سلاح جدید با توسعه بیشتر در نقش های متنوع و خاص، می تواند بسیاری از نیازهای نیروهای مسلح کشورمان را برای ماموریت های مختلف تامین کرده و قدرت آتش بیشتری را برای ناوگان هوایی سپاه تامین کند. با توجه به اینکه برآورد می شود هر سوخو ۲۲ بتواند تا ۲ موشک فجر را با خود حمل کند، ناوگان عملیاتی موجود می توانند هرنوع سامانه پدافندی در منطقه همچون پاتریوت های نسل جدید و هر مرکز مهم را بدون آنکه در تیررس سامانه ها قرار بگیرند، نابود کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 208
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 33
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    غربزدگان تسلیت، تسلیت!! خخخخخ
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      تسلیت به f 35
    • US ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      این سلاح هارو از غربی ها کپی کردن .
    • گربه نره IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      97 13
      این موشک ی راست تو فرق سر غرب زده ها خخخ
    • مظلوم IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      105 6
      همیشه سرفراز و پاینده . نیروهای دفاعی کشورمان ایران .
    • سید IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      77 8
      به 01:43 - هرکارکرده اند! بالاخره حال تو را که خوب گرفته اند!!
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      14 13
      مشرق جان از مذاکره با آمریکا هم بگو. یک خبری دیروز گذاشتی و دیگه پیدات نشد
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      24 14
      تمام افتخار امریکایی های بدبخت چهار تا اهن پاره است ما با توکل بر خداوند تبارک و تعالی و با قدرت پیچیده و توان بالای نظامی پاسداران همیشه قهرمان ایران اسلامی بزرگ آمریکا و قصه خرافاتی اف سی و پنج هاش اف شانزده های ناتوانش و پاتریوت های شکست خورده و ار کیو های سرنگون شده و هرچه از شیطان بزرگ باشد را زیر پا می گذاریم و برای یک بار برای همیشه بزودی در یک نبرد بزرگ جهانی امریکا مستکبر و ایادی ان و صهیونیست های میمون صفت را برای ابد به نابودی می کشانیم ما اماده ایم بسم الله
    • sadra60 IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      27 4
      در پاسخ به "این سلاح هارو از غربی ها کپی کردن" داداش من به قول خودتون چرخ رو دوباره اختراع نمیکنن!! در ضمن مهندسی معکوس یه علم هستش و وقتی بتونی قابلیت هاش رو هم افزایش بدی یه هنره .
    • NL ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      4 26
      نمیدونم چه اصراری دارین توی تصاویر ساختگی و فتوشاپیتون زمین رو گرد و خمیده نشون بدین وقتی صافه و گرد نیست. اگه شک دارین به حرفم یه تراز بردارین و زمین زیر پاتون رو تراز کنید ببینید صافه یا خمیده و گرد! یا اگه رو زمین اینکارو نمیکنید سوار یه هواپیما بشین برین آسمون اون بالا از یه تراز استفاده بکنید. هرچند اصلا به اینکارا نیاز نیست و زیر پاتونو یه نگاه ساده بندازید میبینید صافه. به اون نقطه ی خمیده ای که توی عکس هست هم برید میبینید زمین صافه و از خمیدگی خبری نیست.
  • US ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    53 38
    چرا تراستر راکت پس از سقوط روشن نشد؟ مگه نباید راکت بعد از پایین افتادن موتورش روشن بشه و به سمت هدف بره؟
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      84 45
      تو فاصله مناسب روشن میشه قرار نیست کل جزئیات را برای دشمن رو کنن
    • CA ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      29 72
      خب اونها که این پروپاگاندا ساخته بودند متوجه نبودند الان فوتوشاپ میکنند و نسخه بهتر و درستی منتشر میکنند
    • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      32 16
      این یک جور استراتژی ارائه اطلاعات ناقص است .
    • IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      23 5
      راکت اسرائیلی هم اگه ببینی موتورش روشن نشده بود نزدیک جنگنده..
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      9 13
      توی فیلم حالت پرواز هواپیمای حامل به صورت افقی بود و سقوط ازاد مدل راکت رو به همراهی یک بمب تمرینی را نشان میداد و با فاصله گرفتن راکت خبری از روشن شدن موتور نبود که اگر قرار به تست بود باید جهت پرواز بالستیک راکت هواپیما به شکل حالت اوجگیری اقدام به شلیک راکت میکرد تا راکت شروع به اوجگیری کند.همانطور که به وضوح در عکس اف 16 اسراییلی مشخص است.حالا این یا یک تمرین بود یا تبلیغ؟!
    • RO ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      4 3
      میدونی هم جنس شما همیشه دنبال یه سوژه هستن و هی میگید چرا در بازه چرا دم خر درازه،انتقاد خوبه اما انتقادی که با تعقل باشه نه توهم،طرز فکرتان را بزارید دم کوزه آبش را بخورید،زیرا آفتاب تیزه به شما آسیب میرسامد
    • شهاب IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      2 3
      یه ساعت وقت گذاشتن مطلب نوشتن دقت کنی چون خود جنگنده شتاب داره . خوب همون اول قرار نیست سرعت موشک بیشتر باشه اینجور انرژی کمتر برا برد بیشتر
  • سید IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    ای جانم به سپاه و نیروهای مسلح ایران که دل خوشی ملت اند دمتون گرم بازم گل کاشتید
    • RO ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      8 70
      باز هم تقلیدی دیگه از غربی ها!!پس نوآوری و ابداع و اختراع چه میشه؟!؟
    • شهاب IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      7 4
      تقلید برا طوطی هست اونی هم که شبیه هست شاید مهندسی مکوس شده باشه بعدشم این نمونه ها از نمونه ی پیش پا افتادش سر تره .کشور های غرب هیچ وقت اصل جنسو به ایرانی ها ندادن این که سلاحی با قدرت بیشتر بسازیم یه هنر تو وجود ایرانیا زنده باد ایران و ایرانی .
  • F35 US ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    يك سري از دوستان دچار يك اشتباهي در مورد جنگنده معظم F35 ميشن كه لازم دونستم متذكر بشم ، برخي از اين دوستان تصور ميكنن كه به علت اينكه آمريكا جنگنده F22 رو به مانند F35 به كشور هاي مختلف صادر نكرده در نتيجه F22 از F35 برتره ، در صورتي كه از اين نكته غافل اند كه نرم افزار F35 صادراتي نسخه اي بسيار محدود شده از نمونه اصليه ، در آخر نكته نهايي هميشگي رو متذكر بشم كه با همين F35 كارتان را يكسره خواهيم كرد .
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      6 20
      تازه رادار AN/APG-77 اف22 قراره با رادار AN/APG-81 اف35 جایگزین بشه پس اف35 پیشرفته تره
    • باور ۳۷۳ IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      59 14
      اولا ما با خائنین و نامردانی چون تو دوستی نداریم...دوما مردش هستید حرفش رو نزنید و تهدیداتتون رو عملی کنید تا بلایی به سرتون بیاریم که در تاریخ ثبت بشه...اینم در آخر بگم البته اگر یک روز هم غلطی کردید نشون دهنده مردونگیتون نیست نشونه ی حماقتتونه و اون آخرین حماقت شما در این کره ی خاکی خواهد بود ان شاءالله
    • ابوعلى IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      34 9
      جناب F35 ! سگى كه خيلى پارس ميكنه دل و جرات حمله رو نداره ! ضمن اينكه زيادى دل تو به جنگنده هاى F35 و F22 خوش ميكنى ، چرا نمى ترسيد از روزى كه دانشمندهاى سپاه دستگاه يا سامانه اى را اختراع كنند كه همين فانتوم ها رو مجبور به نشستن كنند ؟!
    • یاور DE ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      25 6
      نخوابی میگم کرونا بیادا
    • US ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      46 5
      بهائی مزدور برو فیلم بالا بردن دستان سربازانشان را ببین بدبخت بیخ گوشت هستیم همه جا.
    • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      19 4
      چندتا آهن پاره شما رو آنقدر مغرور مرده خائن؟
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      34 6
      جنگنده معظم f۳۵ هر وقت مشکل فراصوت در رانش و عدم گرم شوندی موتور و از کار افتادن روتر رو برا امریکا و اسراییل و انگلیس حل کردی بازم بیا نظر بده. با این حجم مشکلات و زمین گیری زود هنگام فقط شبیه یه جت مسافری کوچیکی
    • US ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      30 8
      دهنتو ببندد آلبانی نشین، اف 35 نشون داده باگ زیاد داره به همین خیال باش
    • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      22 5
      موش کور تو رو بخوره تا نبینه چه کثافتی! رو میخوره.
    • گربه نره IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      14 6
      البته شمارو آدم حساب نمیکنن خودتو باهاشون جمع میبندی ،، تنها جایی که آدم حسابت میکنن همین مشرقه که کامنتتو منتشر میکنه خخخخ
    • گربه نره IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      10 3
      تورو آدم حساب میکنن که جمع میبندی خودتو ؟ تهش اینه ی تلمبه بدن دستت باد چرخاشو میزون کنی خخخ
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      10 3
      دمت گرم اصل خنده ای....
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      18 7
      یادش به خیر اون سالها یه برنامه طنز بود داریوش کادان توش میخوند "کلینتون پیت حلبی-کلینتون پیت حلبی" الان باید گفت: "F35 پیت حلبی-F35 پیت حلبی"
    • خلیج فارس US ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      27 4
      جنگنده F-35 حریفش سامانه های شناسایی و پدافند اپتیکیه که ایران سالهاست جنس خوبشم ساخته و داره. تازه اگه این سامانه ها به تعداد زیاد شبکه بشن که دیگه فاتحه هر پرنده آمریکایی رو باید خوند که البته تا حالا حتماً شبکه شدن.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      6 5
      احمق خود ترامپ هم همچین ادعایی نداره ژنرال میلی هم
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      5 19
      اینا حریف همون اف15 و اف16 هم نیستن چه برسه به اف35.با یه پهپاد میشه تمام فرماندهاشونو هدف قرار داد مثل عملیات اذرخش کبود
    • ایران DE ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      10 3
      اگه می تونید این کارو بکنین آخه نمیتونین که درود بر ایران و ایرانی مرگ بر شما آمریکایی ها ی بیشعور
    • DE ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      6 2
      این خلابان افه 35 ساله مرا یاد یکی از همکلاسیهام قبل از انقلاب میندازه که از وضع مالی خوبی برخوردار نبودند و چیزی از خودش نداشت تعریف کنه که بهش توجه کنند میرفت اخبار راجع به امریکا را میخواند و میومد چنان از امریکا دفاع میکرد که انگار باباش رییس پنتاگونه. حالا امریکا چه 35 داشته باشه چه 45 به توچه دلاک برو کیسه ات رو بکش افه کمتر بیا. نکنه با بیرق امریکا مینویسی با پرچم ایران با خودت بحث را میندازی چندتا فیتلتر شکم داری ویز ویز باز چشم اوسا رو دور دیدی پریدی پشت کامپیوتر
    • هادی IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      20 3
      غربزدگی خیلی چیزی بدی باید افتخار کرد به نظام جمهوری اسلامی
    • پسر شجاع IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      15 2
      زیاد زر نزن اقای ظاهرا ایرانی اگه اینطور بود خیلی وقت پیش اتفاق میفتاد تا وقتی جوانانی مثل من تو این مملکت هستند،ایران غمی نخواهد داشت و اینو بدونید که ما اجازه نخواهیم داد امنیت مردم ایران به خطر بیفتد.(جوان ارتشی)فدایی ملت ایران
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      5 3
      بریز همونجایی که می سوزه خخخخ
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    47 20
    کرونایاب مستعان هم داریم
    • ابوعلى IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      15 12
      بله كه داريم ، به لطف پروردگار خوبش هم داريم ! چرا اينفدر دير باورى دوست عزيز ؟! اگه چند روز يا چند ماه ديگه با تاييد كليه مراجع ذيربط وارد بازار شد چى ميگى ؟!! دانشمندان ايرانى رو خواهشاً دست كم نگيريد .
  • 1 IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    29 29
    جدی در انحصار اسرائیل است؟ چرا همه چی رو اینها ابداع میکنن؟ کامپیوتر.. اینترنت... موشک.. واکسن..
    • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      16 7
      ابدا نمیکنن . وسعت جاسوسی صنعتیشون در دفاتر محرمانه اروپا و امریکا زیاده و تقریبا همه چیز رو میدزدن بعد به اسم خودشون تولید میکنن‌ .
    • IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      2 12
      به تو چه
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      11 8
      چون ساالها ملت ها رو چاپیدن (منابعشون رو) و خودشون پیشرفت کردن. البته پشتکار و کار تیمی هم دارند. ولی چپاولشون سبب عقب موندن خیلی کشورها شد. تاریخ 200 سال اخیر رو بررسی کنی متوجه میشی
  • US ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    22 19
    امیدوارم زمانی هویتزر ایرانی را بسازیم . آن هم از نوع خود کششی و خودکار . همانند آرچر .
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    45 11
    بسیار عالی دست مریزاد...ان شاءالله سپاه هواپیماهای بدون سرنشین نسل ششم که بدون‌ خلبان و مافوق صوت و مانور پذیر و رادار گریز هستند رو درست کنه که بتونه حداقل دو تیر از این موشک ها حمل کنه اون‌ موقع توان رزمی ما در بخش آفند به شدت ارتقا پیدا میکنه و یک پیشنهاد دیگر هم این که اگر یک درصد فقط احتمال وجود داشته باشه که تحریم تسلیحاتی ما لغو بشه خوبه که تا اون موقع ما حداقل یک یا دو اسکاداران سوخو ۳۴ از روسیه بخیر که بمب افکن تاکتیکی فوق العاده ای هست که البته بازم بعید میدونم روس ها بفروشن...خلاصه ما باید مسیر پیشرفت در این بخش خصوصا حوزه هوایی رو ادامه بدیم که ان شاءالله چه این حقیر بگم یا نگم همین گونه هم هست و جهادگران و دانشمندان مومن و ولایی ما کارشون رو به لطف خدا خوب و به نحو احسن انجام میدهند برای سلامتی امام زمان اروحنا فداه و نائب بر حق ایشان رهبر عزیزتر از جانمان و همه ی سربازان ایشان در جبهه های گوناگون صلواتی ختم بفرمایید...اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      12 15
      فقط امریکا با پهپاد فوق پیشرفته و جدید loyal wingman که تازه رونمایی شد تونسته به جنگنده ی نسل ششم بدون سرنشین دست پیدا کنه. این پهپاد-جنگنده از هوش مصنوعی استفاده میکنه و هم بی سرنشینه و هم میتونه به با سرنشین سووییچ کنه. روسیه هم هنوز نتونسته این مدل جنگنده ی بدون سرنشین رو بسازه . شما فعلا برو با این سوخو22 هات یه دور بزن تا حالت جا بیاد
    • US ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      7 1
      دوست عزیز نظرتان دقیق و عالی بود . ولی من حتی 1 درصد هم احتمال نمیدم روس ها به ما جنگ افزار بفروشند . شاید از چین ابی گرم شود . ولی روس ها هرگز
    • RO ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      6 2
      البته امیدوارم به اوضاع نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران IRIAF اول رسیدگی بشه تا نیروی دوم هوافضا IGCAF
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    15 13
    توپ خانه متحرک هوایی
    • ناشناس IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      2 3
      شما چرا به جان هم افتاده اید ایران ثابت کرده میتونه میگی نه سری به سوریه .عراق بزنید تا بفهمید
  • f22 raptor US ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    27 83
    نیرو هوایی سپاه رو که یک ثانیه ای از بین میبریم .
    • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      23 7
      پایگاه های آمریکا رو در یک ثانیه خاکستر میکنیم.
    • IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      20 5
      چه خبر از ارکیو و گلوبال ؟ میگم همونطور که پهبادها و موشکای یمنی ها رو نابود کردین برا سپاه هم همونجوری عمل کنین.
    • هادی IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      15 3
      این آرزو رو به گور می برید!
    • نیما IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      24 2
      تو عین الاسد معلوم شد هیج پخی نیستین
    • گربه نره IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      16 3
      منو چند تا گربه واستون زیادیم به سپاه نمیرسه
    • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      15 3
      از حرف زدنت معلومه که پوشک لازمی گل
    • RO ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      15 1
      نیروی هوایی اصلی ایران نهاجا IRIAF هست نه نیروی هوافضا سپاه IRGCAF این نیروی هوافضا صرفا یاری دهنده دلاوران نهاجا است
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      10 2
      زارت
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      14 3
      قبل از اون یک ثانیه ، سپاه در چند هزارم ثانیه نابودتون کرده. ابرقدرت آمریکا تا چند وقت پیش از گزینه های روی میز زیاد هارت و پورت می کرد الان دیگه نطقش کور شده . زیاد حرف بزنید یک اتفاق هایی براتون میافته که خودبخود خفه بشوید.
    • حسن IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      8 3
      گلوبال هاوک یادت نره
    • ایرانی DE ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      3 2
      نمیتونین اگه میتونستم میکردیم مرگ بر آمریکا
    • عاشق سردار عزیز دلها IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      5 2
      چه شکری تو میخری از بین میبری بابات تراپ وقتی پایگاه امریکارو پوکوندیم هیچ غلتی نکرد وقتی هواپیمای جاسوسیشون زدیم خراب کرد تومانش بعد میخاد حمله کنه سپاه از بین ببره مرغ پخته خندش میگیره با این جکی که گفتی به قول سردار حاجی زاده ایران ابر قدرت نظامی در جهان شده وا هیچ کشوری دیگه جرعت حمله به ایران رو نداره این بخش کوچکی از قدرت نظامی ایران بزرگ منتظر خبرهای بهتر وا مهمتری باشید یه خبر جدید به شما بدم تا دشمنا کورتر شن جدیدن ایران با توپ لیزریش پیشرفته ترین ماهواره جاسوسی امریکا رو تو جو نابود کرد واسه همین زمان پرتاب ماهوارهدهمه جهان سورپرایز شد چون هیچ ماهواره جاسوسی جرعت نزدیک شدن به کشور مارو نداره موفق باشید
    • امیر حسین IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      5 3
      داداش اول برو RQ170جمع کن بعد برو تکه های گلوبال هوک ازتو خلیج فارس پیداکن بعد برو به بچه های پایگاهتون بگو پوشک ایزی لایف بخرن بعد نیروی هوایی سپاه رو نابود کن جوجه
  • usaf US ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    24 72
    نمیدونید چی در انتظارتونه . ۴۸ ساعته میبینید که دیگه نیرو هوایی ندارید . بعد چند هفته هم در پایگاه های نیرو هواییتون مستقر میشیم . هزینه جنگ رو هم بعدن حساب میکنیم .
    • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      15 4
      این آرزو ها را به گور میبرید اتفاقا این شما هستید که نمیدونید چی در انتظارتونه از جایی بهتون ضربه میزنیم که فکرشم نمیکنید...
    • ابوعلى IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      9 4
      چى ميجى چوچولو ؟! تو ميجى ٤٨ ساعته ، رفيقت ميجه يه ثانيه اى ، دوتاتون حال تون خرابه !
    • IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      9 3
      شما بیا اگه تونستی کل فرودگاها مال تو . فقط دامن کشی خال خالی برا فرار یادت نره
    • محمد IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      16 3
      ما ملت شهادتیم دشمنان را به حول و قوه الهی نابود خواهیم کرد شما نگران نباش اراده خداوند بر این قرار داره مستضعفان را وارثان زمین خواهد کرد
    • سید ضیا IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      15 3
      سلام فعلا همونایی که زاییدین را از آب و گل در آرین اگر بعد از ۱۰ سال حریف پابرهنه های یمنی شدین بعد شاید کمی بهتون توجه کنن راستی از عین الجسد چه خبر؟
    • . IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      15 4
      فعلا در عین الاسد مستقر بشید بعدا
    • IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      9 4
      بی ارزشی .برو پاستیلتو بخور.
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      12 2
      هی میگم با شکم پر نخواب.پاشو برو دستشویی بعد لالا
    • علی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      10 4
      طفلکی اربابتون چهل ساله خودشو جر داده هنوز که هیچ غلطی نتونسته بکنه
    • یک ایرانی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      3 3
      ای تف به اون شرف وغیرتت که راحتت مملکت ومردم خودتو به اون غربیافروختی اربابت اگه واقعا قدرت داشت تواون ۸سال جنگ باعراق که ماخیلی ازالان قدرتمون کمتربود یه غلطی میکرد آمریکاهمه چیزش هالیوودیه این آرزو روبه گورخواهیدبردکه ایران مثل بعضی ازکشورهای عربی مخصوصاعربستان نوکری آمریکارو بکنه
    • ناشناس IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      6 2
      معلومه زیادی تو کار بنگ وماری هستی. توهمت ایول داره پسر. اون امریکا با همه هارت وپورتش به شکر خوردن افتاده تو دیگه دم واسه کی تکون میدی
    • شهاب IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      5 2
      صحرای طبس یادات باشه . این مملکت مملکت امام زمانه . اون ۴۸ ساعت که میگی منو یاد صدام میندازه که میخواست یه هفته ای برسه به تهران دستامون خالی بود پا شرفمون واسادیم چه برسه حالا که شیر مردای ایرانی دست پر هستن .پاینده باد ایران ایرانی
  • IN ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    61 36
    تو جنگ مگه سوخو 22 فرصت میکنه از رو باند بلند بشه؟ خخخخخخ
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      12 4
      شاید اصلا نیاز نشه بلند بشند چون فکر نکنمتا اونوقت کسی تو خلیج فارس جرات کرده باشه منتظر بمونه تابره جهنم
    • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      16 2
      اگه خداوند ساربونه میدونه اف 22 و 35 رو کجا بخوابونه و سوخو 22 رو کجا به آسمون بلند کنه. نگران اونش نباش یدا... فوق ایدیکم شما وابستگان غرب بدونید اگه در دژهای محکم هم باشید مرگ شما را در می یابد، خائن و وطن فروش نباشید
  • IN ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    44 62
    سوخو22 های عراق موقع جنگ به ایران فرار کردن. حالا موقع جنگ ایران و امریکا این سوخو22 ها قرار به کجا فرار کنن؟
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      13 5
      اون موقع خلبانهاش عراقی بودن الان ایرانیند.میدونی که ایرانی ها فرار نمیکنن
    • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      9 5
      شما فکر پناهندگی خودت باش... ببین کجا فرار کنی بهتره
    • ماهاراجه AU ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      18 3
      نگران جنگنده های خودتون در هند باشید که از دشمن فرضی شکست می‌خورند. راستی اون هواپیمای تجاس هند بعد از دهه ها طراحی به کجا رسید؟ شنیدم پول ساختش گم شد.
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      11 2
      فرار ميكنند به سمت پايگاههاي آمريكا تو منطقه !! البته موقع فرار چندتا چمدان موشك و بمب هم با خودشون ميبرند ، شما هم لطف كن براي استقبالشون تو پايگاهها حتما حضور داشته باش
    • امید IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      7 2
      خوب اینکه معلومه ! گوش کن: دست از پا خطا کنین اورشلیم با بارانی از شهابهای ایرانی صاف میشه و این هواپیماها راخت اونجا میشینن. تو موج بعدی هم این کشورهای گوگولی که گاوای شیرده اند نفله میشن. خالا فهمیدی چرا اربابت میترسه بیاد جلو؟!!
  • داود IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    16 3
    روح شهید تهرانی مقدم شاد خدا عزت و توفیق و طول عمر به سردار حاجی زاده بده،نیروی هوافضای سپاه با همین روند بسیار عالی داره جلو میره تا انشاالله دست مجاهدان اسلام و ولی امر مسلمین پر باشه.
  • دیده بان IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    9 3
    فان حزب الله هم الغالبون
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    12 2
    آمریکایی ها هر چند وقت یکبار رزمایشی از جنگ فرضی با ایران برگزار می کنند که نتایج آخرین رزمایش یک فاجعه تمام عیار برایشان بود که بعد گزارش دادند جنگ نظامی مستقیم با ایران کار اشتباهیه ژنرال های متخصص جنگ آمریکا همچین نظری دارند و اصلا اگر آمریکا توان حمله به ایران داشت یکبار کار را تمام می کرد و 40 سال دنبال شانس هاش از درهای تحریم و تروریسم اقتصادی ، فتنه ها ، جنگ های نیابتی و ... نمی گشت که هر روزی که از دست می دهد ایران در بخش نظامی قوی تر شود بعد 4 تا اسکول بی سواد می آن می گن با اف 35 فلان کارتان می کنیم نیروی هوایی سپاه را یک ثانیه ایی نابود می کنیم سوخو 22 ها کجا می خوان فرار کنن و از این اراجیف ، خداوند اسکول ها را شفا دهد الهی آمین .
  • DE ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    10 4
    فقط حواستون باشه در حمله یه وقتی تو تف ۳۵ تون خراب نکنی چون این دفعه دیگه مستقیم می‌ری تو‌ همون قبرهائی که براتون کندیم چون مطمئن باشید این دفعه اسیرتون نخواهیم کرد. مرگ بر امریکا و صهیونیست جهانی
  • شناس IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    6 1
    خدایا ما را «روی زمین» هم موفق و مؤید بفرما آمّین یا رب العالمین
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    8 11
    ابوقراضه نسل ۲ هست ..با این هواپیما میشه فقط تو موزه گداشت
  • منطقی IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    15 4
    دوستانی که توی پیام ها دارن از قدرت آمریکا صحبت میکنن، اول جواب بدن بعد از حمله به پهپاد فوق پیشرفته آمریکا و همچنین حمله به عین الاسد، دقیقا آمریکار چه «غلطی» کرد؟
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      6 6
      حتی یک تیر اسلحه انفرادی هم شلیک نکرد. یعنی هم نتوانست هم جراتش را نداشت. خودشون هم میدانند چنگ و دندان ایران هم خیلی تیز است هم خیلی زهرآگین است و هم اینکه کاملا واقعی واقعی است.
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    3 10
    با وجود این توضیحات فکر می کنم اگر خدای ناکرده بین ما و آمریکا درگیری رخ دهد فاتحه کشور خوانده شده
  • IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    11 3
    یهودیان خبیث کارتان تمام است انتقام خدا نزدیک است
    • RO ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      1 7
      تنها و تنها و تنها حضرت بقیه الله الاعظم (عج) میتونه این کار رو عملی کنه!من و شما در جایگاهی نیستیم که این حرفها رو بزنیم
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      6 3
      سربازان امام زمان ارواحنا فداه با لطف خداوند متعال قبل از ظهورشان بسیاری از مسیر را پاکسازی می کنند ان شاءالله ...و نابودی اسرائیل هم بخشی از این مسیر است...
  • لولو IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    6 6
    روی این قارقارک ها موشک بالستیک هم ببندین کار پیش نمیره. جنگنده نسل جدید لازم داریم. حالا هی بمب و موشک جدید ببندید به این زبون بسته ها.
  • فرا جناحی IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    5 5
    سوخو ۲۲ هم جنگنده خوبی است اگر این موشک روی اف ۱۴ ها نصب بشه خیلی عالی میشه همچنین اف ۴ که مهندسی معکوس شده
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    3 5
    راکت رو جای بالستیک هوا پرتاب معرفی کرده اید. این , نام گذاری درستی نیست. برای روشن تر شدن موضوع, دوستان متخصص اظهار نظر بفرمایند.
  • مهران IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 5
    سلام لطفا اطلاعات دقیق کسب و بنوسید سوخوی۲۲ غنیمتی صدام توسط ارتش بهینه و راه اندازی شده
  • رامین IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    5 2
    خداروشکر خوشحال شدم
  • علی CA ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    9 7
    خانه از پایبست ویران است خواجه فکر نقش ایوان است
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      3 3
      06:59 حالا نمیشه سواد نداری کامنت فرهیخته وارانه نذاری؟ یه شعرم نمیتونن درست و با قافیه بنویسن هی اظهار فضل میکنن!!
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    4 14
    برو بابا پدر بیامرز دلت خوشه با این ابوقراضه ها
  • US ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 10
    ایران و ژاپن هر کدوم علتهایی برای تنفر از آمریکا دارند و به دنبال انتقام از آمریکا هستند ایران تصورش اینه که اینقدر خودش رو از نظر نظامی قوی کنه که آمریکا رو شکست بده اما ژاپنی های با پیشرفت در همه زمینه ها قصد شکست دادن آمریکا رو دارند مثلا صنعت انیمیش سازی ژاپن زمانی که دیزنی آمریکا انیمیشن میساخت هیچ بود اما اون زمان رئیس شرکت انیمیشن سازی تازه تاسیس ژاپنی گفت هدف ما اینه که انیمیشنی بسازیم که از انیمیشن دیزنی بهتر باشه و همین کار رو هم کردند
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      14 5
      ژاپن نوكر امريكاست.
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
      0 0
      دقیقا
  • واقع بین IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    14 3
    ....خود فروختگان انور آبی عین الاسد را که فراموش نکر ده اید؟
  • حسین IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    11 3
    آلبانیایی های کثافت که نظراتتون به درد ......می خوره جوری ضربه مغزی ملایم کنیم شما پست فطرتا رو که دیگه ....خوری نکنید
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      4 4
      آلبانی نشینان منافق فقط یک موشک براشون کافیه. همچین حاجی زاده بزنه تو سرشون که جنازه هاشون در ابعاد یک در یک سانتیمتر جمع بشود.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 5
    موضوع مربوط به سال 93 و بازدید مقام معظم رهبری از هوافضای سپاه است. چرا اینطور خبر کار می کنین که انگار امروز دشه خدا رحم کنه به خبرهای دیگه تون.
  • رهام حسامی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 3
    راکت فجر می‌تواند به عنوان یک سامانه هدایت‌پذیر در سرعت ابرصوت برای ایجاد خاصیت مانورپذیری در موشک‌های بالستیک سنگین همانند UR-100UTTKh , R-36M2 و RS-28 Sarmat هم به کار برود. فناوری فجر، مشابه با فناوری به کار رفته در موشک ابرصوت کینژال است و هردو در طبقه‌بندی سرعت ابرصوت جای می‌گیرند. البته در فاز شیرجه سرعت آن به طبقه‌بندی بیش‌اَبَرصوت و سرعت گرانشی هم می‌رسد.[ این موشک یکی از استراتژی ترین موشک های دنیاست .موشک فجر چندین بار در سال 2019 و 2020 مورد آزمایش قرار گرفت و سرعت آن به بیش از ۹ ماخ (۱۱۲۰۰ کیلومتر درساعت) رسید و اهداف خود را مورد اصابت قرار داد. مسئولین سپاه اعلام کردند که این موشک توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۷ ماخ را نیز دارد.موتور اسکرم‌جت برد موثر ۱۰۰۰۰ کیلومتر سرعت فاز سیر: ۹ ماخ/فاز شیرجه: ۲۷ ماخ سکوی پرتاب سیلو
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    7 9
    چرا اسرائیل و امریکا از موشکهای ایران نمی ترسند ؟ و هر روز بیشتر به ایرانی ها حمله می کنند ؟ این یعنی چی ؟
    • RO ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      3 6
      اگه رشته تحصیلیت مهندسی مکانیک یا الکترونیک بود میفهمیدی چرا واسه اینکه 99% منابع این رشته ها که رشته های مادر مهندسی هوافضا هستند چاپ امریکا است
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      6 5
      نمیترسه که قبلا میگفت فتوشاپ اند ولی الان میخواد دنبال مذاکره برای موشک هامونه!!!
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      1 1
      نمیترسند ؟! فقط نمیدانم چرا همه تلاششان برای مذاکرات موشکی است! ظاهرشان را نظامی کرده اند که ما بترسیم و در واقع دنبال این هستند که رو کاغذ ایران را خلع سلاح کنند . وگرنه اگر میتوانستند روزی 40 دفعه به ایران حمله می کردند.
  • DE ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 2
    ایا نمیشه دوبال واپسگرا جمع شونده به این راکت درمیانه ان اضافه کرد تا باسرخوردن درهوا بردشم اضافه بشه .دست عزیزان زحمتکشو دلسوز درد نکنه ولی لازمه که این پرتا حد اقل به 200 کیلومتر برسه.حالا چگونه .خود متخصصین بهترمیدونن بعدها چکارش کنن.ولی اگه برد اینا به 200 کیلومتر برسه یابیشتر .براحتی میشه جایگزین کروزهای هواپرتاب مافوق الصوتو پرکرد .وپدافندائیکه براحتی کروزهای مادون الصوت شکارمیکردن .درمقابل سرعت این پرتابه حرفی برای گفتن نخاهن داشت.خداقوت دلاورمردان عرصه جهادو شهادت
  • RO ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    5 6
    تو هیچ چیز اول نیستیم!همیشه اول یکی کاری رو یکی دیگه میکنه بعد ما ازش گرته برداری میکنیم!جالب نیست این اوضاع
  • رهام حسامی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    2 1
    نمیدانم تا اسم جمگنده اف 35 و اف 22 میاد همگی میگن چیزی نیست .هیچ وقت دشمن دست کم نگیرین .و خودمان را کشور پیشرفته در قیاس نگذاریم درسته در بعضی چیزها به اونها رسیدیم ولی نه که هم تراز باشیم .برخی تکنولوژی ها مختص انهاست که ما هم جزئ کشورهای ان فن اوری هستیم اما در رده پایین تر .کسی میاد خصوصیات جنگنده های نسل پنجم میگه میگین امریکایی خود فروخته .اصلا نمیتونه مشخصات را بده بگه رادارش چیه
  • Amir IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    4 2
    موفته دیگه اسرائیل بدون آمریکا آفتابه هم نمیتونه بسازه
    • ۱۱۰ تا ضربه مغزی عین الاسد DE ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      2 2
      دقیقا
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    6 6
    سپاه به داد صنعت خودرو برسه که نابود شده.
    • ناشناس IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      4 15
      به داد سپاه باید رسید که فقط ماکت تولید می‌کنه
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      3 4
      همون ماکتاش آمریکا رو به وحشت انداخته، سپاه خودرو بزنه اندازه تویوتا کیفیتش میشه.
    • یه توپ دارم هذلولیه IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      3 0
      اوه اوه اگه با ماکت عین الاسد رو اونجوری کردن پس با موشک واقعی چیکار میخان بکنن/:!!!!
  • سید رضا IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    5 4
    یک عده بدبخت خود فروخته ام هستن میان کامنت منفی میزارن به اصطلاح توازن قوا کامنت های مثبت و منفی یک شه تا دستاورد بی ارزش نشون بدن اینا چقدر بدبخت اند چند وقت پیش یک بدبختی گرفتیم شرفش به دلار فروخته بود چنان بلایی سرش اوردیم تا چند روز صدا اسب میداد خخخخخ یعنی میگی الان اینا منفی بدن اون سلاح از کار میفته 40 ساله دارند اف 22 و 35 میکنن همین قدر حقیر نمونه همین اسراییل ساخته ببینید چه به به و چه چه میکنن بدبخت های خود فروخته
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      3 7
      گرفتین؟ چمدونت رو ببند.. وقت رفتنه
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      0 2
      اونا اگه مغز داشتن یه فایده ای برای مملکت داشتن نه که بریزند اینجا بدبخت بودنشون رو به رخ بکشند.
  • ناشناس IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    5 6
    نیروهای هوایی ایران توان مقابله با کشورهای خارجی رو نداره فقط برای سرکوب تروریست ها به درد می خوره جنگنده های ایران قدیمی و فرسوده هستند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 1
    سلام نارمال میکنیم توان داریم..همچون مرد استواریم...
  • H IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 2
    سلام تارمال میکنیم توان داریم..همچون مرد استواریم...
  • J IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 4
    سلام تارمال میکنیم توان داریم..همچون مرد استواریم... ..کوچک ریزش است هنوز این موشک..
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 3
    سلام این سیاست ها پیر مردان هیچی نیست...چنگ در عقاب میشه..
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    5 4
    خدا سپاه برای ما نگهداره افرین ایران سر بلند
  • کامی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    8 1
    پراید ۹۰ میلیونی چه خبر
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      3 4
      ازت چند روزه بیخبرم!! تزریق وایتکست تموم شده؟!!!اگه کم داری آدرس بفرست بیارمش؟!!!ای بابا فراموش کردم پاسپورت وویزا ندارم بیام آلبانی!!!
  • اوا براون IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    3 2
    مثل خودرو سازی اگه باشه خدا بهمون کمک کنه
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      0 4
      تو همان از اسم انتخاب کردنت معلومه فازت چیه، خدا شفایت بدهد.آمین
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      0 3
      خودرو سازی ایرانی نیست اینو درک کن!
  • امیر IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    8 4
    به نظر این غرب زده ها ۱۵ خرداد نمیتونست گلوبال هاوک رو در هر شرایطی بزنه ولی چیشد.....دوست دارید امتحان کنید یه زمان می گفتن قدرت موشکی سپاه فتوشاپی بیش نیست ولی ایا عین السد هم فتوشاپ ها نابود کردند .... دسمتمزدتون حتما رفته بالا ولی عقلتون با قدرت خدا هر روز داره کوچک تر می شه امید وارم محو بشید
  • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    5 4
    وقتی بیکار باشین میشینین بحث میکنین. برین سر کا رو زندگیتون. وظیفه ما نیست بحث کنیم در مورد چیزی که متخصص داره. متخصصان برن جواب بدن. اینم یک حقیقته، ایران قدرت نظامی داره. حالا چه هی بگین ضعیفه یا قوی، آمریکا هم قدرت نظامی داره چه بگین قویه چه ضعیف. منتها امریکا مناطق آسیب پذیرش زیاد تره.
  • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 4
    سپاس فراوان از نیروهای ارتش و سپاه که قلب دشمن داخلی و خارجی را جریحه دار کردن تشکر فراوان از ارتش سپاه و بسیج و نیروهای هوافضا تا کور شود هر آنکس که نتواند بیند
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    2 0
    قیمت ماشین و خونه و اجناس چی شد
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    3 4
    انشالله که قاهر۳۱۳ بیاد اونموقع آمریکا و نوچه هاش و گاو شیردش دنبال سوراخ موش میگردن
    • IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      0 0
      اون هواپیما ماکتیه؟ اون که انشاالله با حضور صاحب ۳۱۳ شاید یه فیلم دیگه ازش بذارن... 4782
  • مهدی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 3
    عالی بود
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 3
    خیلی بده که این فناوری مال شش سال پیش بوده ولی تو خبر زیاد معلوم نیست، مطمئناً الان فناوری جدیدتر و منکوب کننده دیگه بدست اومده که اینو رسانه ای کردند...
  • amir IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    3 0
    آرامش بهترین چیزه دنیا.
  • شاهرخ GB ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 3
    وطنفروشهای آواره آلبانی از پیشرفتهای حیرت انگیز ارتش وسپاه دلاور ما همینکه به یاوه گوئی افتادید نشون از سوزش ماجرا داره
  • مصطفی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    2 4
    دم بچه‌های سپاه گرم دل ایرانی ها رو شاد کردین و دل وطن فروش ها رو سوزوندین ایول دمتون گرم
    • Amin IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      2 0
      ........
  • شاهین GB ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    2 1
    احسنت به سربازان سبزپوش،ان‌شاءالله نابودی دشمنان این مرز و بوم.چه دشمنان اصلی،چه افراد غرب زده ی خود فروخته
  • رامین GB ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 2
    اقا شما هم بلدی برو کپی کن.. همچین میگن گپی ک انگار راکت غربی ها رو میزارن زیره دستگاه زارتو زوورت گپی میکنن... هیچی نمیدونی ببند اون اشغال دونیتو مفت خور
  • حسین IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 3
    اولاغرب زده گی رفته توخون وطن فروشهادوم اینکه نیروهای مسلح ایران ازجمله سپاه قادراست هرنوع موشک رابسازدکپی هم کندبه هیچ کس مربوط نیست غرب الان ازایران میخادکپی کنداگرسوختی بیشترکنم
  • جوان ایرانی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    3 0
    زنده باد ایران پاینده باد ایران
  • علی محمدی IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 2
    این فناوری رو به ارتش هم منتقل کنید سریعا، چون ارتش تعداد زیادی فانتوم و تایگر داره که با در اختیار داشتن این فجرهای هواپایه میتونه قدرتمندتر بشه
  • شاهین IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    3 1
    یکی نان نداشت بخوره پیاز میخورد تا اشتهاش باز شه!
  • ماد IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 2
    خدا رو شکر دست هرکس که زحمت میکشه درد نکنه در هر زمینه ایی خدا نسلتون رو زیاد کنه
  • علی خدایی IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 2
    ایران بزرگ باید همیشه باید قوی باشد و پیشرفت کند که امام عزیز ما هم فرمودند و خدا را شکر که ارتش و سپاه قدرتمند ایران عزیز هم همیشه در تلاش هستند برای محقق شدن فرمایشات رهبر بزرگ شیر مرد ایران عزیز
  • صادقی IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 2
    الحمدالله رب العالمین بسیارعالی و غرور افرین
  • حمید IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 1
    واقعا دمتون گرم دلگرممون کردین اسراییل نابوده به امید خدا
  • علی بی غم ههههه IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    4 0
    عاقا اینا رو ولش برین تو صف پراید 90میلیونی
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    1 3
    خدا سپاهیا رو محافظت کنه انشالله
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 2
    آفرین آفرین به شما سربازان مخلص ایران زمین
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    2 0
    جانم فدای ایرانم
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 2
    ماله کش های اسرائیلی کجا نشستن؟
  • یزدی IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 2
    فقط خداراشکر اخبار امامان ماشیعیانوایات شریفه قران درموفقیت علم درایران وسرافرازی دراد تحقق مییابد
  • DE ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 2
    احساس سربلندی و افتخار میکنم که کشورم قدرتمند شده و ابرقدرت منطقه هستیم،چون واسه من فارغ از هر حاکمی کشورم مهمه و ارجحیت داره جانم فدای وطنم
  • مجید IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 3
    فقط درایت رهبری عشقه
  • ایرانی ها IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 1
    سلام ایران از نظر مردم کشورش بهترین کشور خاور میانه است ایران از همه کشور های دیگر قویتر است
  • بهرام خدادادی کریموند IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 3
    عزیزان خسته نباشید خدا عمرتان دهد که در این جنگل که حیوانات وحشی بسیاری در اطراف ما زندگی میکنند سلاحهای لازم برای دفاع از کشور عزیزمان را آماده میکنید تا هیچ کدام از این حیوانات فکر حمله به سرزمین مقدسمان را نکنند و در صورت حماقت با ضربه مهلک مواجه شوند.
  • قاسم IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    3 0
    چرا هی میگین f35 چیزی نیست!!! مگه پیشرفته ترین جنگنده دنیا نیست
    • DE ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      0 2
      دوران افه و فانتوم و شکاری ...تمام شد الان همه کشورها دارن رو صنعت موشک و پهباد کار میکنن حالا یا افه 35 یا 35 تا افه . فرقی با تفاوت ندارد.
  • DE ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 3
    ایران انحصار اسراییل در شلیک موشک بالستیک از آسمان را شکست//همین!!
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    برای مردم درجه دوم امنیته
  • محمد IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 3
    نظر این هست که ما هشت سال با سی کشور جهان جنگیدیم ویک وجب از خاک کشورمان را. دشمن نتوانست بگیره تازه اون موقع اول انقلاب بود ولی حالا که کل جهان هم یکی شوند در مقابل با دلیرمردان سپاه وارتش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند لازم دونستم بگم انهایی که فرار کردند رفتند غیرت و مردانگی نداشتند خود وناموسشان را به دست کفار دادند
  • mohsenkh1987kh IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 0
    در باره سلاح های ساخت داخل بشدت اغراق میکنید و واقیعیت ها رو بیان نمیکنید
  • ابوالقاسم شمس الدینی IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 1
    دمت گرم سپاه
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 0
    عجب اصلا هواپیماش روشن میشه
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 3
    اول جاویدان ایران عزیز ما بعدش هر دست اوردی چه کوچک و چه بزرگ باعث افتخار ماست و ایران رو از جانمون بیشتر دوست داریم هر چند در این صندوق میوه؛ میوه های گندیده ای هم پیدا میشه
  • احمد SG ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 1
    یعنی سوخو بیست و دو باید در هدا به صد کیلومتری هدف آمریکایی برسه دیگه.... هر وقت جنگنده آمریکایی اجازه داد شما هم به صد کیلومتری می رسید......توهم در مشرق به شکلی است که از فریبکاری هم گذشته و واقعا ادم فکر میکنه اینها دیوانه ان
  • غریبالغربا NL ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 2
    خدا را شکر از این همه نوآوری. سردار حاجی زاده خدا نگهدارت باشه. نابغه ی شیعه
  • مهران IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 3
    باسلام خدمت همه هموطنان عزیز یکسری از دوستان گویا از موفقیت ودستاوردهای علمی ونطامی فرزندان این کشور دلخورند و مدام نمونه های غربی را به رخ میکشند بعنوان نمونه هواپیمای F35 آمریکایی باید عرض کنم اگر قرار بود F35 وF22 و بقیه سلاحهای مدرن و پیشرفته غربی کار میدان نبرد را یکسره کنند الان باید یمن هم یکی از ولایات عربستان بود و غزه هم یکی از مناطق سیاحتی اسرائیل نه عزیزان سلاح لازم ولی کافی نیست بلکه غیرت وشجاعت و ازخودگذشتی و...برجسته تر وتاثیرگذارتر میباشد عواملی که متاسفانه در بعضی از به اصطلاح هموطنانمان دیده نمیشود من هم یک فرد ایرانی که بشدت از وضع اقتصاد گله مندو اسیب دیده ام اما این موضوع باعث نخواهد شد که همچون وطن فروشان و دشمنان این خاک از پیشرفت جوانان مملکتم دلخور باشم واز فرط دلخوری همه چیز را به سخره بگیرم بیائیم کمی منصف تر باشیم
  • حسین IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 2
    ای جاااان... در جواب اون دوستی هم که گفت این موشک ها کپی شده از غربه هم عرض کنم....خود دانشمندان بزرگ غربی معترفن بیس علم امروز جهان برگرفته از شرق مخصوصا دانشمندان جهان اسلامه... باو اینا که تا 500 سال پیش تو غار بودن
  • حاج داوود IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 2
    با سلام و احترام و درود به روح وخون پاک شهیدان انقلاب اسلامی و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و پدر موشکی ایران شهید طهرانی مقدم و همه عزیزان زحمت کش که تمام قد برای پیشرفت و توسعه دفاعی کشور در برابر دشمنان ایستاده‌اند. خبر فوق خوشحالم کرد چون لرزه بر تن رژیم جعلی اسرائیل افسار گسیخته و آمریکا جنایتکار مخصوصا عربستان سعودی خونخوار و کودک کش انداخت.از زحمات سردار محبوبمان جناب حاجی زاده فرمانده محترم هوافضا هم سپاسگزاری میکنم. ای کاش بنده حقیر شایستگی حضور در میدان نبرد علیه داعش پیدا میکردم و به آرزوی دیرینه ام می‌رسیدم. امیدوارم این تقاضای بنده حقیر به گوش فرماندهان محترم سپاه برسد و با اجازه حضور من در جبهه مقاومت علیه تکفیری‌های داعش،باعث خرسندی و خوشحالیم شوند انشاالله...
  • رفیعی ::سلیمانی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 3
    مطمئنا امام زمان کمک می‌کند تا جلو هر متجاوزی گرفته شود مردم خوب ایران زمین در تنگنای اقتصادی هستن انشاله مشگلات اقتصادی هم بزودی حل خواهد شد و آمریک ذلیل و خوار می‌شود و با بی آبرویی از این منطقه خواهد رفت
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    3 3
    من ایرانیم به دنیا می گویم ما کشور صلح هستیم اگه بزنن می زنیم
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 2
    ایران همیشه این قدر قوی بوده زنده باد ایران
  • گمنام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    3 1
    ترامپ حروم خور همه ایران حاج قاسم میشن تا تو و صهیونیست و اون سگ نگهبانت رو از رو زمین ساقط کنن
  • علی خدایی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 2
    از این نوع موشک ها برای پهپاد های بدون سر نشین باید طراحی شود
  • محمد IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 3
    توانایی های سپاه عالیه ماشالا
  • بهرام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 7
    عوضی ها کاری که دشمنان ایران میکنند جدید و حرفه ای است و ایران برای این نوع جنگ اماده نیست. حمله بیولوژیک و سایبری ... فاجعه حتمی است با این فرمون
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    بابا برید هواپیماشو بسازید. مثل این میمونه دو نفر شمشیر بدست یکی سوار الاغ یکی سوار اسب . ..... وای چه شعری گفتم....
  • سعید IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    اگر بشود موشکهای شهاب رو از این هواپیماها شلیک کنند احتمالا بردش تا امریکا برسد
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    آقا این دستگاه ویروس یاب مستعان پس چرا تولید نمیشه ؟!!!
  • NL ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    هم روسیه و هم آمریکا از این موشکا داشتن. به هیچ عنوان انحصار نداره این موضوع.
  • رهام حسامی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    اگر پیشرفت نباشه جنگنده ها مون قابلیت کامل را نداشتند Identification Friend or Foe، IFF) یک سیستم شناسایی کدگذاری شده رادیویی است که برای تشخیص دوست یا دشمن بودن هدفی که وجود و موقعیت آن توسط رادار اصلی شناسایی شده‌است، بکار می‌رود. این سیستم از ارسال کد درخواست شناسایی و پاسخ مورد نظر توسط هدف دوست یا دشمن بودن آن را تشخیص می‌دهد.نداشتند در مورد غنیمت ار کیو 170 سینتل.سيستم سوخت اين هواپيماها به صورت سوخت سرد است، به همين دليل گرمايي كه معمولا در ساير هواپيماها از موتور خارج شده و رديابي را ممكن مي كند؛ در RQ-170 طي مرحله اي با تزريق هواي سرد، شناسايي اين هواپيماها از طريق سنسورهاي IR را سخت و غيرممكن مي كند.اگر هواپيما احساسي مبني بر نفوذ سيستمي به خود را داشته باشد، براساس اطلاعات داده شده به آن به منطقه خود باز گشته و اگر بر روي سيگنال GPS دشمن اخلال ايجاد شود، مي توان كنترل هواپيما را به دست گرفت.اینم نمونه پیشرفت اما اگر منظور پیشرفت در تمام زمینه هاست باید بگم این کار یک روزه یا یک ساله نیست .بسیار سخت اما شدنی هست باید اخرین تکنولوژی را وارد و از روی ان ساخت .در کشور ماشین الات و صنایع عموما قدیمی هستند حتی نظامی هم قدیمی هستش ..باید تلاش کرد اما نباید بگوییم پراید و فلان چیز اره تو ماشین سازی ضعیف هستیم البته خیلی صنایع و انتظاری نیست جهان اول شویم در کوتاه مدت .دوست دارت رهام حسامی هوافضا ترم دوم 19 ساله
  • US ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 1
    غلط کردی که از غرب کپی کردن مرتیکه
  • ابویاسین IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    غرور و افتخار رهبرم حفظه الله غرور و افتخار رهرو غرور و افتخار مسلمانان جهان امام خامنه ای تنها نیست دم بچه های انقلابی و جهادی سپاه گرم مدیون شهید عزیز و گرامی شهیدحاج حسن تهرانی مقدم هستیم، برایش صلوات و فاتحه نثار فرمائید.
  • احمد FR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام امیدوارم که مسولین نظامی کشور سر عقل بیابند پدیا از حیا هو وجنجال آفرینی بر دارند و اینقدر خدا وکیلی افکار عمومی را به تمسخر نگیرند از چین یاد بگیرم هر پیشرفت ی را پنچ سال بعد اعلام میکند ولی در کشور ما همه چیز شده خالی بندی ولفاظی و جفنگ گوی ما از پیشرفت خوشحالیم ولی از دروغ وحرافی ویاوه گوی بیزار ما حداقل ۳۰از نظر پهبادی از آمریکا عقب هستیم پس لطفاً شروروجفنگ کمتر بگویید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس