کد خبر 1070639
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
برانکو

شکایت‌های خارجی از پرسپولیس از سوی برانکو و دستیارانش و همچنین ماریو بودیمیر به صدور حکم رسیده که البته پرسپولیسی‌ها به آن اعتراض دارند.

به گزارش مشرق، تعدد پرونده‌های حساس در باشگاه پرسپولیس که به‌نوعی از حدود یک‌سال قبل روند شکل‌گیری خود را در این باشگاه آغاز و تا به امروز هم ادامه پیدا کرده، باعث شده است که هواداران سرخ ندانند در این شرایط باید به کدام موضوع فکر کنند و خواسته‌شان از مدیران باشگاه براساس کدام اولویت باشد. شکایت‌های خارجی از پرسپولیس از سوی برانکو و دستیارانش و همچنین ماریو بودیمیر به صدور حکم رسیده که البته پرسپولیسی‌ها به آن اعتراض دارند، پرونده کالدرون هم به‌زودی از راه می‌رسد و البته نباید از بدهی به داخلی‌ها، تمدید قرارداد با ستاره‌ها، بدهی به آتیه، ریحان‌فیلم، شهرخودرو و... هم گذشت.

در این بین هواداران پرسپولیس چند موضوع را برای خودشان در اولویت قرار داده‌اند. یکی از این موضوعات مهم به برانکو و دستیارانش بازمی‌گردد که سرخ‌ها معتقدند این مربی که هفت جام برای پرسپولیس آورده، نباید برای گرفتن حق و حقوقش این همه بازی داده شود و البته نگرانند که بدهی او و دستیارانش به کسر امتیاز یا محرومیت از نقل‌وانتقالات منجر شود. مدیران باشگاه البته تاکید کرده‌اند که خطری باشگاه را تهدید نمی‌کند و به‌قدر کافی فرصت دارند این پرونده را به‌تاخیر بیندازند. احتمالا قصدشان هم این است که تا زمان تهیه پول حتی به قیمت بیشتر شدن مبلغ بدهی‌ها کار را به‌تاخیر بیندازند.

   پروفسور اعتقادی به زمان ندارد

با اینکه پرسپولیسی‌ها اعتقاد دارند با توجه به عدم ارسال مشروح حکم از سوی فیفا، زمان برای آنها جهت اعتراض به این حکم وجود دارد، اما برانکو و وکیلش موافق این ادعای سرخ‌ها نیستند و بر این باورند زمان همانی است که در رای صادرشده فیفا درج شده و با توجه به عدم پرداخت پول از سوی پرسپولیس و همچنین عدم اعتراض به این حکم، حالا باید سرخ‌ها منتظر عواقب این پرونده و جرایم احتمالی باشند. وکیل برانکو مطابق قانون از چند روز قبل از پایان مهلت پرسپولیس برای پرداخت بدهی برانکو و دستیارانش نامه‌هایی را خطاب به مدیران این باشگاه منتشر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

شکایت برانکو هیچ خطری را ایجاد نکرده است

    برانکو: خسته‌ام کرده‌اند هر روز یک مدیر جدید تماس می‌گیرد!

اینکه برانکو در شرایط فعلی چه می‌گوید و قرار است چه رویکردی نسبت به سرخ‌ها داشته باشد برای اهالی رسانه و فوتبالی‌ها موضوع جذابی است. در این خصوص شنیده‌ایم برانکو اخیرا در صحبت با یکی از دوستانش در ایران گفته که دیگر هیچ‌کاری با پرونده پرسپولیس ندارد، حتی نمی‌داند مهلت این حکم چه زمانی به پایان رسیده است. وی تاکید کرده در این خصوص همه‌چیز را به وکیلش واگذار کرده است و نمی‌خواهد انرژی‌اش را روی این موضوع بگذارد، چراکه واقعا خسته‌اش کرده‌اند و هرروز یک مدیر جدید زنگ می‌زند و می‌خواهد با روش خودش با او توافق کند. البته در انتها همه آنها به یک جا می‌رسند، چون هدف همه آنها این است که بخش بزرگی از پول مربی کروات را ندهند!
ظاهرا برانکو حتی از نزدیکان خودش در ایران هم خواسته دیگر درخصوص پرونده پرسپولیس با او صحبت نکنند، چراکه حتی خودش هم از سرنوشت این پرونده بی‌خبر است.

   مشکل تفسیر حکم نبود، پول 4 اعتراض را نداشتند

در این مدت مدیران پرسپولیس در هرتماسی که خبرنگاران برای پیگیری پرونده برانکو می‌گرفتند، به ذکر این نکته که تفسیر حکم به دست‌شان نرسیده، بسنده می‌کردند تا مجبور نشوند توضیح اضافه‌تری به رسانه‌ها بدهند، اما دیروز یکی از افراد نزدیک به باشگاه پرسپولیس گفت: «این اعتراض برای پرسپولیسی‌ها از لحاظ مالی بسیار سنگین درآمده و دلیلش هم این است که برانکو و دستیارانش به‌صورت جداگانه از پرسپولیس شکایت کرده‌اند و پرسپولیس برای اعتراض به این حکم‌ها باید چهارهزینه جداگانه پرداخت می‌کرد و خالی بودن خزانه باشگاه باعث شده آنها نتوانند این پول را به حساب فیفا واریز کنند و برای پرداخت این پول دست به دامن فیفا شوند که مبلغ این اعتراض‌ها را از درآمدشان بابت جام‌جهانی در فیفا کم کنند.» پیش‌تر از این نوشته بودیم که درمورد پرونده بودیمیر هم پرسپولیسی‌ها پول لازم برای واریز به حساب فیفا را از شخصی در خارج کشور قرض کرده و این قول را داده بودند که معادل ریالی آن را در کشور به حساب او واریز می‌کنند که البته این اتفاق هم ظاهرا هنوز رخ نداده است!

حالا پولی که می‌توانست در فیفا حداقل شکایت بودیمیر و دستیاران برانکو را پوشش دهد، درحال خرج شدن برای موارد پیش‌پا افتاده است.

     خردادماه علیه پرسپولیس حکم می‌آید؟!

موضوعی که از برانکو و دوستانش به گوش می‌رسد، این است که پرونده برای صدور حکم جدید به کمیته انضباطی فیفا ارسال شده است و باید مطابق روال عادی تا 10، 12 روز دیگر به صدور حکم جدید برسد.  آن‌طور که شنیده می‌شود اگر فیفا زمان جدیدی برای اعتراض به حکم برانکو و دستیارانش به باشگاه پرسپولیس ندهد، نهایتا تا خردادماه حکم جدیدی علیه پرسپولیس صادر می‌شود که می‌تواند منجر به کسر امتیاز و بسته شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی این باشگاه شود. هرچند سرخ‌ها معتقدند مطابق قانون زمان لازم برای اعتراض به این پرونده را در اختیار دارند.

     رفیعی: حق با پرسپولیس است فیفا به آنها زمان می‌دهد

در این بین صحبت‌های یک کارشناس حقوقی در زمینه فوتبال می‌تواند تا حد زیادی به هواداران سرخ کمک کند که آنها متوجه شوند حق با چه کسی است و درخصوص این پرونده برانکو و وکیلش درست می‌گویند یا پرسپولیس و مدیرانش.

به‌همین منظور با غلامرضا رفیعی، کارشناس مسائل حقوقی فوتبال تماس گرفتیم. او در گفت‌وگویی کوتاه گفت: «اگر پرسپولیسی‌ها تقاضای تفسیر رای را از فیفا کرده‌اند و آنها اقدام به ارسال نکرده باشند، تا وقتی که تفسیر حکم به پرسپولیسی‌ها ابلاغ نشود زمان برای آنها محفوظ خواهد بود و سرخ‌ها می‌توانند بعد از دریافت تفسیر حکم از فیفا طبق زمان‌بندی اعلام‌شده به این حکم اعتراض کنند.»

او ادامه داد: «البته پرسپولیسی‌ها باید حواس‌شان جمع باشد که مبادا این تفسیر حکم از طریق فکس، ایمیل  یا هر آدرسی که می‌توان با آن مکاتبه کرد به باشگاه ارسال نشده باشد. حتی گاهی زمان تشکیل پرونده وکلایی حضور دارند که ایمیل خود را در پرونده درج می‌کنند و ممکن است در ادامه به هردلیلی با باشگاه قطع همکاری کنند، ما ارسال مکاتبات به ایمیل آن وکلا هم به‌منزله ابلاغ قانونی است.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 2
    نترس عزیز میخواد اذیتت کنه تا بخواد برای تیم محبوبش مشکلی پیش بیاد سریع پرداخت میکنه. الان تو دلش داره میگه اینهمه ما از تیم حمایت کردیم تیمای حریفو نابود کردیم امکانات دادیم به داورا دستور دادیم، شب بازی مربی و بازیکنای حریف رو محروم کردیم ستاره های لیگ رو رو هوا زدیم نذاشتیم یه ستاره از تیم جدا بشه مدیر تیم رقیب رو پرسپولیسی گذاشتیم یه مربی دوزاری با کارنامه سراسر شکست رو سه سال قهرمان کردیم رفت عربستان سه سوت کله شد حالا برای ما شاخ شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس