کد خبر 1070192
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
نتانیاهو نمایه

رئیس رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم را مأمور تشکیل کابینه کرد.

به گزارش مشرق، «رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم را مأمور تشکیل کابینه کرد. 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص دقایقی پیش گزارش داد ریولین پنجشنبه بعد از آنکه بنیامین نتانیاهو از حمایت ۷۲ عضو از میان ۱۲۰ عضو کنست برخوردار شد او را رسماً مأمور تشکیل کابینه کرده است.

نتانیاهو اکنون ۱۴ روز برای تشکیل کابینه فرصت دارد. در صورتی که او در انجام این کار موفق نشد، پارلمان رژیم صهیونیستی منحل شده و برای چهارمین بار در فلسطین اشغالی انتخابات برگزار می‌شود.

پارلمان رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) توافق ائتلاف «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود با «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید جهت تشکیل کابینه را تایید کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، نمایندگان کنست به تشکیل شدن کابینه نتانیاهو و گانتز، بر اساس توافق نخست‌وزیری چرخشی، رأی مثبت دادند.

بدین ترتیب بن‌بست سیاسی در رژیم صهیونیستی بعد از حدود بیش از یک سال به پایان رسید و کابینه جدید در تاریخ سیزدهم می (۲۴ اردیبهشت) سوگند یاد می‌کند.

رأی مثبت کنست بعد از آن صادر شد که دیوان عالی رژیم صهیونیستی بعد از دو روز جلسات استماع و بررسی ادله حقوقی درباره قانونی یا غیرقانونی بودن توافق نتانیاهو و گانتز، اعلام کرد تشکیل کابینه بلا مانع است.

این در حالی است که نتانیاهو طی یک هفته قبل دو بار دیوان عالی را در صورت مخالفت با تشکیل کابینه‌اش، به «شورش خیابانی» و «برگزاری انتخابات چهارم» تهدید کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس