کرونا در اروپا

بانک مرکزی لندن خود را برای عمیق‌ترین رکود اقتصادی ۳۲۵ سال گذشته به دلیل بحران کرونا آماده کرده است.

به گزارش مشرق، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان مقامات اروپایی را درگیر خود کرده و نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

پیش بینی بانک مرکزی انگلیس برای وقوع عمیق ترین رکود اقتصادی در ۳۲۵ سال گذشته

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که بانک مرکزی در لندن خود را برای عمیق ترین رکود اقتصادی درتاریخ ۳۲۵ ساله تاسیس خود آماده می کند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ صد برابر شدن آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس

کرونای ایرانی و انگلیسی، با عینک BBC +عکس و فیلم

دست مریزاد جانسون به پزشکان مسلمان!

این بانک انگلیسی در یک سناریوی قابل قبول انتظار دارد که اقتصاد این کشور برای سال ۲۰۲۰ با یک رکود ۱۴ درصدی مواجه شد.

ایالت اشلسویگ-هولشتاین آلمان هم از تاریخ ۱۸ ماه می (۲۹ اردیبهشت ماه) ممنوعیت ورود گردشگران برای مقابله با شیوع کرونا را لغو می کند.

هشدار درباره وقوع طوفان کرونایی پاییزی در آلمان

مدیر موسسه میکروبیولوژی پزشکی بیمارستان دانشگاه هاله هم درباره عواقب کاهش سریع محدودیت های ضد کرونایی هشدار داده و اظهار داشت که این روند می تواند به یک طوفان کرونا در پاییز منجر شود.

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن آلمان هم خواستار حفظ آرامش در روند کاهش محدودیت های ضد کرونای و احتیاط بیشتر شده و گفت: کرونا برای امروز تحت کنترل قرار گرفته است اما مطمئتا هشدارها هنوز وجود دارد، ما هنوز هیچ واکسن و درمانی برای این بیماری نداریم.

وزیر امور خارجه آمریکا هم طی نامه‌ای به همتای آلمانی انتقادهای این کشور از آمریکا برای قطع کمک های مالی خود به سازمان بهداشت جهانی را رد کرده و مجددا اتهامات خود علیه این نهاد بین المللی را تکرار کرد.

تمایل شهروندان آلمانی به تغییر رفتارهای اجتماعی حتی بعد از فروکش کردن کرونا

نتایج یک نظرسنجی موسسه "مک کینزی" نشان می دهد که بسیاری از مصرف کنندگان آلمانی می خواهند با توجه به بحران کرونا رفتارهای روزمره خود را تغییر دهند، آن ها می خواهند حتی پس از فروکش کردن این بیماری کم تر به سینما و کنسرت و مسافرت بروند و کم تر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

بر این اساس تا زمانی که هیچ واکسنی علیه ویروس کرونا تولید نشود حدود ۴۰ درصد شهروندان آلمانی می خواهند کم تراز وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کنند به جای آن ترجیح می دهندپیاده و یا با وسیله شصی خود بروند.

یک سوم شهروندان هم اعلام کرده‌اند که بعد از فروکش کردن کرونا می خواهند کمتر به کنسرت و سینما بروند، ۲۶ درصد هم اعلام کرده‌اند که اصلا نمی خواهند به این مکان ها بروند. ۲۹ درصد شهروندان هم گفته‌اند که بعد از فروکش کردن کرونا می خواهند کمتر به سفر بروند، ۲۷ درصد هم گفته‌اند که کلا به مسافرت نخواهند رفت.

دولت ائتلافی در لهستان هم از تعویق تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در این کشور که قرار بود یکشنبه آینده به دلیل شیوع کرونا به صورت پستی برگزار شود خبر داد.

تمدید حالت فوق العاده در اسپانیا

اسپانیا هم حالت فوق العاده ملی در این کشور را به مدت دو هفته دیگر تمدید می کند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم در گزارش روزانه خود سن متوسط افراد مبتلا به کرونا در آلمان را ۵۰ سال دانست که زنان و مردان به یک اندازه مبتلا می شوند. بر این اساس میزان فوتی های کرونا در این کشور ۴.۳ درصد که همچنان رقم بالایی است. میانگین سن افراد فوت شده بر اثر کرونا در آلمان هم ۸۱ سال است.

معاون رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان اعلام کرد که همچنان ۳ ستون مهم برای مبارزه با این بیماری وجود دارد که عبارتند از حفاظت از گروه های آسیب پذیر، مهار بیماری و طرفیت کافی برای آزمایش در بیمارستان ها.

صنعت آلمان در آستانه عمیق ترین رکود تولید از زمان اتحاد دوباره آلمان

شرکت های صنعتی آلمان هم انتظار رکود بی سابقه در تولید را دارند. بر اساس ارزیابی محققان انستیتو ایفو، صنعت آلمان عمیق ترین رکود از زمان اتحاد مجدد آلمان در ماه های آینده را تجربه خواهد کرد.

تعدادی از نمایندگان پارلمان آلمان و اروپا انتقاد شدیدی به تمدید کنترل های مرزی وارد کرده و خواستار لغو آن شدند.

کرونا همچنان در اروپا جولان داده و قربانیان بیشتری می‌گیرد

نتیجه جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال ۲۵۶,۸۵۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۶,۰۷۰ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال ۲۱۴۴۵۷ نفر به این بیماری واگیر مبتلا شده و ۲۹۶۸۴ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انگلیس هم به شدت تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته و تا به حال ۲۰۱۱۰۱ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۰۰۷۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم بر اساس آمارهای منتشر شده تا به حال ۱۷۴۱۹۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۵۸۰۹ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۱۶۸۱۶۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۷۲۷۵ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    خبر مسرّت بخشی است!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس