کد خبر 1065397
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
هایکو ماس نمایه

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به اینکه شهروندان در تابستان امسال تعطیلات عادی را نخواهند داشت، درباره وقوع موج دوم کرونا در صورت کاهش عجولانه محدودیت‌های کرونایی هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان خواستار یک رویکرد محتاطانه در کاهش محدودیت های ضد کرونایی شده و تصریح کرد که برای یک تعطیلات تابستانی معمولی اوضاع بد به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا از ناکارآمدی اتحادیه اروپا و سازمان ملل پرده برداشت

وی درباره وقوع موج دوم کرونا در صورت کاهش عجولانه محدودیت های ضد کرونایی هشدار داده و تاکید کرد: تنها چیزی که ما می خواهیم از آن جلوگیری کنیم موج دوم کرونا است که به مراتب هم از نظر بهداشتی و هم از نظر اقتصادی دشوارتر خواهد بود.

وی که روز جمعه بعد از گفتگو با همتای سوئدی خود "آن لیند"، سخن می گفت همچنین تصریح کرد که ما می خواهیم به هر قیمتی از این امر جلوگیری کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که وی انتظار یک فصل تعطیلات تابستانی نرمال را ندارد. وی افزود: در حال حاضر ما باید فرض را بر این بگیریم که یک تعطیلات تابستانی که ما قبلا آن را می شناختیم در سال جاری وجود نخواهد داشت.

در آلمان یک هشدار سفرهای جهانی برای توریست ها تا سوم ماه می برقرار است و در اواخر آوریل باید در این باره تصمیم گیری شود که اوضاع باید چگونه ادامه یابد.

ماس همچنین در گفت‌وگو با شبکه اول سراسری آلمان به بزرگترین عملیات آلمان برای بازگرداندن شهروندان این کشور که در اثر شیوع کرونا، لغو پروازها و بستن مرزها در خارج از آلمان زمین‌گیر شده بودند، اشاره کرده است.

وزیر امور خارجه می‌گوید: «یک بار دیگر چنین عملیات‌هایی برای بازگرداندن اتباع آلمانی اجرا نمی‌کنیم.» به گفته‌ی وی در صورت خروج از کشور باید امکان بازگشت مطمئن برای شهروندان فراهم باشد که «برای این منظور به یک سیستم بین‌المللی تردد هوایی کارآمد نیاز است که در حال حاضر وجود ندارد.»

وی همچنین بعد از کنفرانس ویدئویی با وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: دلیلی برای لغو هشدارهای مسافرتی و فراهم کردن امکان دوباره سفرهای بین المللی نمی بیند.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم تاکید کرده است که دولت و ایالات آلمان تازه در ۶ ماه می ( ۱۷ اردیبهشت ماه) درباره کاهش بیشتر مقررات ضد کرونایی تصمیم گیری می کنند.

مرکل همچنین گفت: تاثیرات بازگشایی برخی کسب و کارها تازه ۱۴ روز بعد مشخص خواهد شد و کاهش بیشتر محدودیت ها بعدها اجرایی خواهد شد. این بدین مفهوم است که ما تازه در ۶ ماه می می توانیم درباره این مسائل صحبت کنیم.

مرکل قرار است در اواخر آوریل مجددا با نخست وزیران ایالات مختلف آلمان مشاوره کند.

آلمان به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و تا به حال ۱۵۳۳۰۷ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۵۵۷۵ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس