کد خبر 1069040
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
نیمار

موندو دپورتیوو می‌گوید نیمار برای بازگشت به بارسلونا مصمم است و به این منظور قید تمدید قرارداد با PSG به رقم بیش از ۱۰۰ میلیون یورو را زده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کاتالان موندو دپورتیوو صفحه اول خود را به نیمار اختصاص داده و می‌گوید ستاره بزرگ برزیلی همچنان برای بازگشت به بارسلونا مصمم است و به این منظور حتی پیشنهاد تمدید قرارداد باشگاه پاری سن ژرمن به رقم بیش از ۱۰۰ میلیون یورو را رد کرده. موندو می‌گوید نیمار از بارسلونا می‌خواهد با توجه به این فداکاری به او تضمین بدهد که در فصل تابستان برای جذب او اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نیمار می‌تواند به سلطه مسی و رونالدو پایان دهد

موندو در گزارش خود می‌گوید روزی نیست که نیمار به خاطر تصمیم خود برای ترک بارسلونا در سال ۲۰۱۷ و پیوستن به PSG با هدف دریافت توپ طلا، افسوس نخورد. او به همین علت برای جبران اشتباه خود حاضر است دست به هر کاری بزند. سال گذشته نیمار باشگاه پاریسی را مجبور کرد سر میز مذاکره با بارسا نشسته و به پیشنهاد باشگاه کاتالان گوش دهد. او امسال هم مصم است دست به اقدام مشابهی بزند.

فداکاری برای بازگشت

نیمار که تا تابستان ۲۰۲۲ با PSG قرارداد دارد می‌داند که به دلیل بحران اقتصادی ناشی از اپیدمی کرونا امسال با مانعی  اضافی بر سر راه انتقالش مواجه خواهد بود ولی حاضر است برای انتقالش به نوکمپ دست به فداکاری بزند. نیمار پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی PSG برای تمدید قراردادش را رد کرده. باشگاه پاریسی به نیمار پیشنهاد کرده بود که در توافق با اسپانسرش بانک ملی قطر، دستمزد سالانه‌ای معادل ۵۰ میلیون یورو به او پرداخت کند.

به غیر از این ۱۰۰ میلیون یورو، نیمار حاضر است در ازای بازی در بارسلونا نصف دستمزدی که در PSG می‌گیرد را دریافت کند. سال گذشته هم بارسلونا و نیمار به توافق رسیده بودند که در زمان بازگشت او، شرایط قراردادش با قراردادی که در سال ۲۰۱۷ با باشگاه کاتالان داشت متفاوت باشد.

نیمار در برزیل

از زمان تعلیق ر قابتهای لیگ۱ و لالیگا در اواخر اسفندماه به دلیل بحران اپیدمی کووید۱۹، نیمار برای پشت سر گذاشتن دوران قرنطینه به کشورش برزیل بازگشته و هم‌اکنون در شهر ریودوژانیرو به سر می‌برد. او این روزها با مربی بدنسازی شخصی‌اش ریکاردو روسا تمرین می‌کند تا در زمان شروع دوباره رقابتهای فوتبال با آمادگی کامل به میدان برگردد. با اینکه لیگ۱ در فرانسه به کلی تعطیل شده و PSG قهرمان فصل معرفی شده ولی هنوز مشخص نیست که آیا بازی‌های این تیم در لیگ قهرمانان برگزار خواهد شد یا نه.

در انتظار بارسلونا

نیمار با اینکه می‌داند بزرگان رختکن بارسلونا خواهان اضافه شدن او به ترکیب تیم هستند منتظر اقدام باشگاه بارسلونا در این مورد است. نیمار امسال بر خلاف سال گذشته به قوانین فیفا درباره نقل و انتقالات امید دارد و می‌داند که باشگاه PSG نمی‌تواند او را به ماندن مجبور کند. بر اساس قوانین فیفا اگر بازیکنی سه سال را در یک باشگاه سپری کرده باشد و  قراردادش را تمدید نکرده باشد، می‌تواند تقاضای ترک باشگاه را بکند و کسی نمی‌تواند او را مجبور به ماندن کند. البته در این شرایط بازیکن باید به باشگاه غرامت بدهد، غرامتی که میزانش با توجه به هزینه انتقال او محاسبه خواهد شد.

منتظر تضمین بارسلونا

در صورتیکه بازیکنی بخواهد از این قانون فیفا استفاده کند ابتدا باید قصد خود برای خروج از باشگاه را به مدیریت اعلام کند. به همین علت نیمار می‌خواهد قبل از شروع این استراتژی، از بارسلونا مطمئن شود و بداند که در صورت اقدام، باشگاه کاتالان در فصل تابستان برای جذب او اقدام خواهد کرد.

بارسلونا اما می‌داند که به جای پرداخت مبلغ اعلام شده از طرف فیفا، می‌تواند در مذاکره با باشگاه فرانسوی، مقداری پول نقد بابت جذب نیمار پرداخت کرده و در ازای مابقی مبلغ مورد نظر PSG چند بازیکن خود را پیشنهاد دهد. این همان سناریویی است که بارسلونا سال گذشته در مواجهه با PSG در پیش گرفته بود. در نهایت، تنها چیزی که تا این لحظه قطعی است، علاقه نیمار به بازگشت به بارسلونا و مصمم بودن او برای انجام این انتقال در تابستان پیش رو است. 

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس