کد خبر 1068800
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
فقر  در آلمان

حزب چپ آلمان با استناد به داده‌های اداره آمار اروپا از افزایش چشمگیر خطر فقر در افراد بالای ۶۵ سال در آلمان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از "آر ان دی" آلمان، بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده تقریبا از هر پنج شهروندن بالای ۶۵ سال در آلمان یک نفر در معرض خطر فقر قرار دارد.

بر این اساس خطر فقر انسان های مسن در آلمان به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار جهانی از مبتلایان به کرونا +جدول

در سال ۲۰۱۸ ، ۱۸.۲ درصد شهروندان مسن بالای ۶۵ سال و پیرتر در آلمان در معرض خطر فقر قرار داشتند و در سال ۲۰۰۶، ۱۲.۵ درصد افراد مسن در این شرایط قرار داشتند.

این نتیجه بررسی فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان با توجه به داده های اداره آمار اروپا (یورو استات) است که رسانه های آلمانی آن را منتشر کرده‌اند.

بر اساس این بررسی در سال ۲۰۱۸ ، ۳.۱ میلیون شهروند بالای ۶۵ سال در آلمان در معرض خطر فقر قرار داشتند. در سال ۲۰۰۶ حدود ۱.۹ میلیون نفر افراد بالای ۶۵ سال در آلمان بودند که درآمد آن ها زیر خط فقر قرار داشت و این نشان می دهد که خطر فقر در بین شهروندان مسن آلمانی صعود حدود ۶۲ درصدی داشته است. همچنین در مقایسه با سال ۲۰۱۷ هم خطر فقر در این گروه سنی در آلمان افزایش پیدا کرده است. در آن زمان حدود ۲.۸ میلیون نفر در این سن در معرض خطر فقر قرار داشتند.

کسانی در آلمان فقیر و در معرض خطر فقر نامیده می شوند که درآمد سالانه آن ها کمتر از ۶۰ درصد درآمد میانگین جمعیت این کشور باشد.

"سابینه زیمرمن"، از نمایندگان حزب چپ آلمان در این باره گفته است که خطر فقر به صورت روزافزون در جامعه آلمان افزایش می یابد. حقوق بازنشستگی قانونی باید فورا تقویت و ضد فقر شود.

وی همچنین بر لزوم افزایش حقوق بازنشستگان با توجه به شیوع بحران کرونا در این کشور تاکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    اکثر بازنشسته ها در آلمان به جمع کردن بطری های پلاستیکی و شیشه ای نوشابه مشغولند که با پس دادن آنها چندین سنت در روز درآمد داشته باشند و در اینجا بسیار زیاد و تقریبا چیز عادی شده. کسانی که به طور متوسط 40 الی 45 سال کار کرده و مالیات دادند و حالا از پس اجاره ی خانه و حداقل مایحتاج زندگی بر نمی‌آیند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس