کد خبر 1068787
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
تیراندازی در آمریکا

خشونت تسلیحاتی در آمریکا در دوران شیوع کرونا به شدت افزایش یافته و نگرانی‌ها در مورد خشونت، شلیک تصادفی و استفاده از سلاح گرم در خشونت خانگی و اعتراض‌ها به قرنطینه را تشدید کرده است.

به گزارش مشرق، آمریکا در پی شیوع بیماری «کرونا» که تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۶۷ هزار آمریکایی را گرفته است، علاوه بر وارد کردن ضربات مهلک اقتصادی، تاثیری آشکار بر جرم و جنایت در این کشور داشته است.

شیوع بیماری کرونا در آمریکا سبب شده تا نوع جرایم در دوران قرنطینه تغییر کرده و این کشور را با چالش متفاوتی در این زمینه مواجه کند.

بیشتر بخوانید:

یک کشته و ۴ مجروح بر اثر تیراندازی در اورلاندو +عکس

ادعای جدید درباره تیراندازی در پایگاه هوایی «فلوریدا»

تیراندازی مرگبار بیخ گوش ترامپ


 
در حالی که انواع جرایم در آمریکا در چند ماه گذشته و در پی شیوع کرونا که منجر به تعطیلی مشاغل، ممنوعیت تجمعات و خالی شدن خیابان‌ها شده است، کاهش یافته، رشد جرایمی مانند سرقت و خشونت با اسلحه نگران کننده شده است.

به گزارش پایگاه «تریس»، نرخ تیراندازی‌ها در سراسر آمریکا از ماه مارس تا نیمه ماه آوریل حدود ۶ درصد رشد داشته و شهرهایی مانند «فیلادلفیا» و «دالاس» خشونت‌های شدیدتری را تجربه می‌کنند.

شهردار «شیکاگو» ضمن تایید خبر افزایش آمار خشونت با اسلحه، در مورد اقدام به این نوع جرم درمیانه شیوع شدید کرونا در زندان‌ها و قوانین سختگیرانه در مورد عدم پذیرش وثیقه برای این دسته از مجرمان ابراز شگفتی کرد.

جرایم مذکور در حالی افزایش یافته‎اند که قانونگذاران بر عدم اعطای امتیاز آزادی موقت به دلیل شیوع کرونا در زندان به مرتکبان این نوع جرایم تاکید کرده‎اند.

از سوی دیگر افزایش شمار شلیک‌های تصادفی و خودکشی با اسلحه در آمریکا در این دوره سبب بروز نگرانی‌های عمده شده است.
 
همچنین بالاگرفتن اعتراض‌ها به قرنطینه در ایالت‌های مختلف و حمل اسلحه توسط معترضان سبب شده تا کارشناسان در مورد تهدید غیرکلامی حاملان این تسلیحات هشدار بدهند.

باید توجه داشت که آمریکا با افزایش قابل توجه آمار خشونت خانگی در دوران قرنطینه ناشی از کرونا مواجه است و این امر به نوبه خود جمعیت در معرض خطر قتل با سلاح گرم را افزایش می‌دهد.

این بحران به حدی در آمریکا جدی شده که چند ایالت اقدام به اعمال محدودیت‌هایی در قانون حمل اسلحه کرده‏‎اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس